Coreenii vor lansa primul lor supercar – Spirra
O companie sud-coreeană pe nume Oullim Motors este pe cale să lanseze primul supercar 100% coreean. Modelul se numeşte Spirra şi dezvoltă între 175 şi 500 CP dintr-un motor V6 de 2.7 litri de provenienţă Hyundai.
Primul supercar coreean, Spirra, este aproape de debutul pe piaţă. Modelul apare la nouă ani de la prezentarea prototipului Proto Motors PS-II, care prefigura acest model sportiv. Spirra va fi echipat cu un motor Hyundai V6 de 2.7 litri care va furniza între 175 CP şi 420 CP, în funcţie de configuraţia aleasă de client. Vor exista şi versiuni intermediare de putere, care vor oferi 330 CP şi 471 Nm, respectiv 400 CP şi 490 Nm. Versiunea superioară de putere acestui motor dezvolta tot 490 Nm, în timp ce versiunea entry-level a lui Spirra oferă un cuplu motor modest, de 245 Nm. Unitatea V6 de provenienţă Hyundai oferă nivelurile superioare de putere graţie supraalimentării cu o turbină.
Cei de la Oullim Motors au încă un as sub mânecă atunci când vine vorba de noul lor supercar, respectiv o versiune bi-turbo a aceluiaşi motor. Această versiune de motorizare dezvoltă 450 CP şi oferă 539 Nm, iar coreenii oferă o versiune extremă care dezvolta 500 CP. Motorul angrenează roţile din spate prin intermediul unei transmisii manuale cu şase rapoarte. Legătura dintre maşină şi şosea este realizată prin anvelope de 275/40R pentru puntea spate, respectiv 225/40 R19 pe puntea faţă. Cel mai puternic model din gamă accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.5 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge noul model sport al coreenilor variază între 212 şi 310 km/h – în funcţie de versiunea de motorizare aleasă.
Caroseria acestui model este realizată din fibră de carbon şi este amplasată pe un şasiu tubular. Această combinaţie formează un ansamblu extrem de rezistent şi foarte dur. Din moment ce industria coreeană a automobilelor nu este atât de dezvoltată precum cea din alte ţări ale lumii, aceste tehnologii sunt un element nou pentru coreeni. Preţul noului model nu a fost încă anunţat, dar ne putem aştepta la o valoare relativ redusă în comparaţie cu greii segmentului, în principal din cauza lipsei de pedigree, dar şi din cauza gamei de motorizări ciudate, care permite existenţa unei versiuni de 175 CP a unui model care se auto-denumeşte supercar.
Via | WorldCarFans
un fel de koenigsegg/mclaren/lotus/nsx.... E adevarat a si ele seamana destul de mult intre ele insala 175 de ai putere..... e doar cu 15 cp mai mult decat un ducatti 1098