Coreenii au inventat un vehicul electric fara baterii
Inginerii coreeni de la KAIST au dezvoltat un vehicul electric alimentat prin inductie. Daca acesta va intra in productie conform planului, coreenii vor reduce importurile de petrol cu 35 de milioane de barili pe an.
Institutul de Tehnologie Avansata din Coreea a inventat un vehicul electric incarcat prin inductie, care nu are nevoie de baterii pentru a circula. Modelul KAIST OLEV foloseste curentul electric oferit de cablurile subterane, amplasate chiar sub suprafata de rulare. Spre deosebire de tramvaie, troileibuze si garnituri de metrou, OLEV nu face niciun fel de legatura fizica intre “sina” si vehicul. Transferul de curent electric este realizat prin inductie, iar oficialii KAIST anunta o eficienta de 80% in cazul unei distante de 1 centrimetru, respectiv 60 % eficienta in cazul unei distante de 12 centimetri dintre contacte.
Aceasta tehnologie promite sa reduca importurile de petrol cu 35 de milioane de barili pe an, ceea ce valoreaza circa 3 miliarde de dolari, in conditiile in care un baril ar fi 80 de dolari. In prima faza, cei de la KAIST au reusit sa demonstreze functionalitatea acestui concept, prin probele de functionare cu o distanta de 1 centrimetru intre electrozi. Ulterior, distanta a fost marita pana la 12 centimetri, realizand prototipul prezentat recent.
Via | Allcarselectric
-
Snatch, sâmbătă, 05.09.2009 13:11...
De parca asta trebuia sa fie remarcat la acest autovechiul...esti destept !
-
NeoGalaxy, sâmbătă, 05.09.2009 21:05
Interesant concept, se discuta de ceva mai mult timp de autostrazi care sa alimenteze masinile care ruleaza prin roti, care au un strat care transfera curentul direct motorului, evident sunt mai multe idei dar acele masini nu merg decat pe suprafete care le pot alimenta. Sunt multe chestii de genul asta in diferite proiecte dar cel mai interesant este proiectul care realimenteaza masinile cu energie direct de la platformele din spatiu, cu ajutorul microundelor. Practic se face o platforma orbitala de oglinzi care capteaza energia si o redirectioneaza catre niste statii care o vor transmite mai departe misinilor care ruleaza pe strada. Niste concepte interesante sa vedem ce se alege de ele. O alta idee foarte tare este sa inconjuram soarele cu o structura masina care sa converteasca cam 95% din energia emisa in energie pe care o putem folosi la alte chestii, singura problema este ca este bine de folosit in sisteme in care nu exista viata (fie inteligenta sau doar animala). Evident SF-ul abunda de astfel de solutii dar pana la urma... energia totala emisa de soare cam intr-o secunda... alimenteaza tot pamantul cel putin 1 an :))) Si asta... chiar daca soarele nostru mai poate lumina sistemul inca... vreo 6 miliarde de ani. Evident... dupa cele 6 miliarde se pot trimite vreo 20000 de focoase nucleare si treaba o ia de la capat pentru inca vreo 2 miliarde de ani :))))
-
eu, sâmbătă, 05.09.2009 21:45totusi
nu exista nici o legatura fizica intre vehicul si sina, dar banuiesc ca tot trebuie sa stea cat mai aproape de banda aia care se vede in imagini. si presupun ca nu e tocmai ieftin sa pui curent in felul asta pe fiecare strada. intr-adevar, s-ar folosi mai putin petrol, dar tot ar trebui carbune ca sa produca energie electrica. dincolo de asta, mult mai interesanta mi se pare tehologia de conectare wireless la reteaua de electricitate, care functioneaza prin rezonanta. plus ca asa poti sa mergi oricum, atat timp cat ai cablurile de tensiune supraterane langa tine.
-
GreeN, duminică, 06.09.2009 04:06Interesant
In 2006 , daca nu ma insel , Arnold Schwarzenegger a semnat un contract pentru construierea unei autostrazi de acest gen.Numai ca acei conductori sunt orizontali (perpendiculari cu masina).Treptat se va ajunge la un autovehicul gen PERPETUM MOBILE DE SPETZA 1.(masina sa se alimenteze singura din energia consumata in prealabil.)Sunt multe aspecte ale fizicii care conduc catre aceasta premiza.Unde exista frecare (carosabil-pneu / aer-masina) exista caldura.unde exista caldura ,exista forta.si multe alte idei de acest sper. Desii iubesc M.A.C-urile. si M.A.I-urile,sunt constient ca in curand arderea combustibilor va ajunge doar o poveste pentru nepoti. Prezent : "Ma duc sa ard niste benzina" Viitor : "Ma duc sa consum niste baterii" Dar pana at,personal ,voi ajuta la arderea fiecarui strop pe combustibil folosit pentru automobile
-
jonny, duminică, 06.09.2009 11:01alta tampenie
la o investitie de nu stiu cate miliarde de dolari china scoate 35 de milioane.....nu o sa faca nimeni investitia asta....prea o da ti in sf-uri, si ala cu tiriboanta lui ce o sa faca daca deraiaza putin intr-o curba impinge masina pana la banda... ce tampenie si mai vezi ca face scurt si incep aia sa moara pe acolo ca oricum sunt multi, oricum cei care se gandesc la astea sunt niste minti bolnave dupa bani si in nici un caz la economie sau poluare.
-
Dpp, duminică, 06.09.2009 11:57@GreeN
Tov. GreeN , fugi repede la manulul de fizica din clasa a 9(daca nu l-ai transformat deja in caldura) si reciteste-l mai bine (daca l-ai citit vreodata) si apoi pocneste-te cu el dupa ceafa.De 100 de ori. Existenta unui "PERPETUM MOBILE DE SPETZA 1" este imposibila, in special datorita existentei unei marimi numita ENTROPIE(daca tot citeste manualul ai putea sa retii si termenul asta). Evident , tu ai stupida impresie ca daca arzi ceva , atunci poti reconverti caldura obtinuta in energia echivalenta a acelui ceva. Din pacate , pentru tine , nu e chiar asa. Este deja evident ca ai chiulit de la orele de fizica , insa nu inteleg de ce vrei ca lumea sa realizeze asta imediat cum deschizi gura. PS: este "perpetuum mobile" ,nu "perpetum mobile". Se pare ca si la limba romana ai chiulit. Morala: mai bine te duci in padure. Fugi si arde fiecare "strop pe combustibil folosit pentru automobile" si lasa probleme de fizica , si in general tot ce tine de R&D , pe seama celor care pot.
-
NeoGalaxy, duminică, 06.09.2009 12:47
@Jonny: Parerea mea ar fii sa mai citesti odata textul sa intelegi ce inseamna cele 35 de milioane pentru ca nu sunt de dolari sau de euro sunt de barili. Iar 35 de milioane de barili iti spun eu ca costa foarte mult, o tara care consuma mai putin petrol, sa spunem ca nu mai depinde de alte tari. Multe chestii se pot produce dar uite ca petrolul... nu se poate produce :)
-
raduku, luni, 07.09.2009 17:18Putin probabil
Calea ferata merge cam pe acelasi principiu, dar sunt mai putin nocive. Cred ca mai fezabil ar fi daca se va pleca de la alte principii. Nu pot inca sa-mi inchipui cum ar fi sa impanzesc o tara cu "cabluri", alimentate cu tensiune constanta, deci sa creez campuri magnetice de inductie constanta , astfel incat sa pot pune in miscare o serie de astfel de vehicole. Cred ca daca as abandona un astfel de proiect si as dezvolta altele , as putea sa economisesc mai mult.... :)))
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
copie dupa Smart in lateral