Controverse în Germania: un studiu arată că noile motoare diesel emit la fel de mult dioxid de carbon ca cele pe benzină
Noile motoare diesel emit în medie 128 grame de CO2 pe kilometru, aproape la fel de mult ca motoarele pe benzină, astfel că nu protejează clima, potrivit unui studiu citat de ministrul german al transporturilor.
Scandalul Dieselgate a generat numeroase controverse cu privire la viitorul motorizării diesel în industria auto.
Unii constructori au insistat că tehnologia diesel este în continuare viabilă ca urmare a faptului că astfel de motoare emit o cantitate mai mică de dioxid de carbon, însă ultimele studii arată că acest lucru nu este adevărat.
Mai multe publicații au citat o afirmație făcută de ministrul german al transporturilor potrivit căreia mașinile diesel înregistrate în 2016 emit în medie 128 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu cele 129 de grame de dioxid de carbon emise de mașinile cu motoare pe benzină.
Această diferență minoră de emisii se păstrează de circa 10 ani, chiar dacă în ansamblu cantitatea medie de dioxid de carbon emisă de motoarele termice a scăzut.
În principiu, motoarele diesel emit mai puțin dioxid de carbon, însă producătorii mizează în special pe unități de propulsie cu o capacitate mai mare decât în cazul celor pe benzină, astfel că în medie cantitatea totală devine aproape egală.
"Este un mit că motoarele diesel ajută la protejarea mediului. Motoarele diesel risipesc avantajele teoretice pe care le pot aduce mediului prin faptul că, în multe cazuri, sunt amplasate în mașini grele de mare putere", explică Stephan Kuehn, un expert în transporturi din cadrul Partidului Verzilor din Germania.
Via Reuters
Pai si atunci de ce au fost denigrate de-atia ani motoarele Diesel? De unde atata ura pentru ele de cand cu Dieselgate?