Continuă problemele la Saab: reînceperea producţiei, amânată cu o lună
Angajaţii fabricii Saab din Trollhattan vor sta acasă cu o lună în plus faţă de data prevăzută pentru reînceperea producţiei. Saab nu a mai produs maşini din 6 aprilie.
Problemele prin care trece constructorul suedez Saab continuă, deşi înţelegerea cu chinezii de la Pang Da le-a oferit oficialilor suedezi o gură de aer în ceea ce priveşte finanţele pe termen scurt. Conform ultimelor informaţii anunţate de nordici, producţia de la fabrica din Trollhattan - oprită oficial în 6 aprilie - nu va reîncepe în 9 august, aşa cum se spunea până acum, ci la sfârşitul lunii august. Motivul: o problemă legată de furnizori care face ca fabrică să nu aibă anumite materiale indispensabile producţiei de linie.
"Având în vedere faptul că toate piesele necesare reînceperii producţiei se află în continuare în curs de negociere, producţia nu va putea redemara în 9 august, aşa cum am stabilit iniţial. Sperăm să începem producţia în ultima săptămână a lunii august, condiţia esenţială fiind aceea de a putea stabili un calendar al livrărilor cu furnizorii noştri", afirmă oficialii Saab într-un comunicat emis ieri.
Conform datelor oferite de suedezi, Saab are în acest moment 12.000 de comenzi care nu au fost onorate la timp din cauze financiare şi legate de furnizori, livrările pentru unele modele urmând să întârzie cu peste 12 luni.
via | Automotive News (înreg.)
-
BMW, vineri, 22.07.2011 16:23@prietenii care mă iubesc
Marca asta e spre drumul cimitirului . Încă puțin si o sa asistam la funerare. De ce a ajuns Saab in situația asta??? Pentru ca produc mașini "superbe" si vânzările merg "struna" asta după Ideile lui saabcuantic si lauvaflin.
-
ScorpyonVAG, vineri, 22.07.2011 17:27@
@Bmw: imi dai locatia unde se dasfasoara, sa merg si eu? , sa turez TDI-ul acolo, sa ii afum putin, sa se duca mai repede =))
-
ScorpyonVAG, vineri, 22.07.2011 18:00@
Asa-i ca Renaultul Fluence Premium, din poza ii mai scump ca BMW , MERCEDES, AUDI, LEXUS ? Saab trebuie sa isi schimbe strategia. Sa produca masini accesibile la toata lumea, ca sa iasa din criza, si sa promoveze marca SAAB, si sa treaca ,cu succes teste de fiabilitate , calitate.
-
Snatch, vineri, 22.07.2011 20:07@Scorpion vag...si nenea BMW
Sunteti limitati....mai rau ca o RABA...pe plan auto cel putin. Cand o sa intelegeti filozofia SAAB, VOLVO si in general cea nordica atunci veniti cu ceva comentarii pertinente...saracilor cu duhul ce sunteti.
-
ScorpyonVAG, vineri, 22.07.2011 20:37@
Acuma apar fanii Snab =)) @Snatch: cand o sa intelegi si tu filozofia VAG , BMW, MERCEDES, atunci o sa inteleg si eu cea SNAB si VOLVO. Volvo = sunt masini care imi plac. Nu am nimic impotriva lor. Saab= masini care nu imi plac. Pret exagerat pentru ceea ce ofera. Bataie de joc. Cand o sa ai cultura auto mai mult de 50% din , cultura auto pe care o sa am eu, vei primi premii Nobel. =)) Eu enervez oamenii pe forum cu vag-ul meu. Dar daca vreau pot sa fiu sincer cu fiecare marca. Sa stii ca si VAG are defecte, care nu le zic, dar cand vad asemenea oameni care venereaza SAAB si VOLVO, ma fac sa venerez si eu grupul VAG , si BMW, si le fac astfel incat sa fie perfecte. Numai bine.! PS: Succes AUTOMARKET pentru ceea ce faceti. Este cel mai bun site auto din Romania !
-
audist, vineri, 22.07.2011 22:54down boy down
scorpyon ma dezamagesti. saab face masini exclusiviste. are o gandire de tipul porsche doar ca sunt ceva mai ieftini. adica vor sa ofere calitate dar mai multor oameni. mai bine vinzi scump si la putini. se pare ca e strategia de succes cel putin in cazul porsche. saab sunt masini de o calitate deosebita desi ca multe alte marci au avut problemele lor de-a lungul anilor. sper sa continue aceasta marca. ps. saab este un fel de bmw al nordicilor ca descendenta.
-
LauCalin, sâmbătă, 23.07.2011 01:46@BMW
Parca ziceai ca nu te mai bagi in seama ca nu ai cu cine. Daca ai avea habar cum si de ce a ajuns SAAB in situatia asta ai gandi altfel. Dar tu nu ai habar de multe lucruri despre masini. Faptul ca multi de pe-aici apreciaza SAAB este pentru ca ei au fost cineva in industria auto, intr-o perioada cand BMW facea Isetta de exemplu (pun pariu ca nici nu sti ce e aia-hai, fuguta pe wikipedia). SAAB este o marca al carei potential este mult mai mare decat poate neuronul tau imbibatat cu Engine of the Year si "spirit bavarez" poate sa judece. Cine a ales BMW a facut-o si a doua oara. Culmea e ca cine a ales SAAB a facut acelasi lucru si a doua oara. Dar tu sa nu ma crezi, bine? La SAAB nu e problema cu calitatea, dar ti-am zis, sunt muuulte lucruri despre masini pe care nu le intelegi. Dar cum la fotbal, politica si masini ne pricepem toti, nu ma supar pe tine. Ar fi nedrept. Nu ma spuar nici ca imi pocesti numele, care e al meu. Ti-am zis ca iti recomand sa faci o cerere la BMW cum ca ti-au furat usernme-ul si il folosesc sa-si denumeasca masinile. In sfarsit s-are face dreptate. Sau sa le numeasca Sergiu?! Chiar ar suna bine Sergiu X6, nu?
-
BMW, sâmbătă, 23.07.2011 02:43@laucalin
Saab pe lângă BMW e o mizerie. Suedia nu are inventii in lumea auto nici in Jumatate cât au nemtii. MADE IN GERMANY e un brand de calitate. Saab de ce sau apucat nu au putut tine pasul au facut citevA avioane si au închis fabrica. Între BMW si Saab e o diferența enorma. BMW produce mașini si e liderul premium mondial pe când Saab e aproape înmormântat ca e o mașina de doi lei ca opelul .
-
ztele, sâmbătă, 23.07.2011 12:01@BMW
N-ar fi nicio problema faptul ca nu stii. Faptul ca esti atat de ignorant incat nici macar sa nu te documentezi despre inovatiile respective, te face sa fii romanul tipic. Sa trecem putin in revista cu ce a contribuit Saab la lumea auto: centuri de siguranta, scaune incalzite, spalator de faruri, discuri de frana fara azbest, tetiere active, bari active, filtru de polen, Turbo 16V, aer conditionat fara CFC, EBD, SVC, Cross-Wheel Drive, teste de impact, scaune ventilate. Cat despre avioane, Saab e lider incontestabil in industria aeronautica militara in Europa, si unul din liderii la nivel mondial. Intre BMW si Saab e o asemanare foarte mare ca filosofie, Saab sta mai bine la design. BMW are o imagine de marca mult mai buna. @Scorpyon: e ultima data cand ma adresez tie: esti un copil inapoiat cu o cultura auto asemanatoare unui pahar cu apa. Cred ca nici tu nu-ti mai crezi minciunile.
-
LauCalin, sâmbătă, 23.07.2011 12:27@BMW
"Saab de ce sau apucat nu au putut tine pasul au facut citevA avioane si au închis fabrica." =))) Adevarul e ca e o nimica toata sa fabrici niste avioane militare. Dar daca zici ca ai cultura auto (asa cum mi-ai zis) ai sti ca nu e nici o legatura intre divizia de avioane si cea de masini. Da, au acelasi nume, sunt construite de aceasi companie dar bugetele si modul cum sunt impartite nu au nici o treaba unul cu celalalt. Ce m-ar mai putea mira la tine? Si tu esti in stare sa proiectezi niste avioane asa cum poti castiga un campionat de WRC sau F1 chiar cu propriul BMW eventual, ca doar tu ai zis ca motorsportul e o nimica toata. :)) Eu nu ma mai cobor la nivelul tau sa-ti mai explic ceva. Am incercat sa-ti spun respectuos ca vorbesti prostii, ti-am si demonstrat de ce. Prin faptul ca te dai destept esti amuzantul de pe atomarket.ro . Nu o spun eu, o spun cei care ti-au spus direct cum esti. Eu am zis sa nu ma comport asa cu tine, nu te-am jignit, nu te-am injurat (asa cum ai facut-o DOAR tu), nu am fost incapatanat si am recunoscut cand am gresit. Pentru ca spre deosebire de tine eu nu le stiu pe toate. ;) Si apropo, e un domeniu unde BMW sta cam prost. Pun pariu pe BMW-ul "tau" ca nu sti la ce ma refer. Dar ce pretentii poti avea de la cineva care habar nu are nici macar sa scrie corect si crede ca am 5 conturi pe site-ul asta ca sa ii dau lui feedback negativ? Esti de o penibilitate iesita din comun. Daca ai avea habar de masini ar trebui sa vorbesti cu respect de niste nume (, fie ca e vorba de BMW, Mercedes, Ford, Volvo, SAAB etc., nume care s-au remarcat de-a lungul timpului in domeniul auto. Cum s-au remarcat, evident ca nu sti. Dar te dai destept. Tipic romanesc. Imi amintesti de personajul asta: http://www.youtube.com/watch?v=awHpV9orY0Q
-
dan_grc, sâmbătă, 23.07.2011 12:47
Unii dintre voi va chinuiti cam mult cu argumentele @ztele @LauCalin, chiar nu are rost zic eu, omul e fanatic
-
ScorpyonVAG, sâmbătă, 23.07.2011 21:22@
VAG este peste SAAB. Pai eu postez in asa fel incat sa enervez, pe ztele si pe alti fani Saab. Stiu care este filozofia Volvo , Saab, dar de ce vad ca o tineti sus si tare ca Saab ii tare, de aia eu ma impotrivesc voua. @ztele: ultima data cand ma adresez tie: Nu ma cobor la nivelul tau ca dau de petrol.
-
BMW, duminică, 24.07.2011 01:14@VAG
Nu te chinui sa le explici lui Calin si echipa lui ca nu are rost . Eu când zic ca BMW e mai bun ca Audi poate de multe ori din ura din rivalitate , insa diferența e aproape limitată la1%2 doar sub capota ca in rest BMW si audi sau Mercedes sunt la fel de bune in proporție de 98%. dar can merge vorba de Saab sau Volvo deja nu le putem compara cu TrioGerman.VAG GROUP, Daimler sau BMW CATe inventii si tehnologii au sau au inventat , nu are nici Volvo cu Saab la un loc cu toată Suedia .
-
LauCalin, duminică, 24.07.2011 01:41
Stai tu linistit, ca in zilele noatre mai mult de jumatate din piesele unei masini sunt Made in China. In Germania sunt doar asamblate.
-
BMW, duminică, 24.07.2011 06:05@laucalin
Ok imi arati si mie de exemplu la un BMW ce piese sunt produse in China ??? Ca eu am avut 3 BMW-uri si nici la unul nu am văzut alte tari decât Austria si Germania.
-
ScorpyonVAG, duminică, 24.07.2011 09:26@
Voi ati condus un AUDI, VW, BMW, MERCEDES nou pe o perioada mai lunga ? Sau va dati cu parerea de sh-uri, care sunt terminate si este plina piata de ele. Normal ca grupul VAG sa aibe mai multe incidente, comparativ cu SAAB si VOLVO, deoarece VAG are de ex: 1.000.000 masini, pe cand SAAB are doar 10.000masini. Cat de bun ii si VOLVO, pe care tot il laudati ? Un prieten de-al meu are un S80, iar el locuieste in Austria, si a stat cu masina numai prin service-uri. Numai ca baietii aia din Austria, cat timp (cateva saptamani) a stat S80-ul lui acolo, i-au dat un XC90 :). Deci nu mai laudati atat SAAB si VOLVO. Fiecare are defecte. Daca vrei o masina fiabila, mergi spre Daihatsu si gata.
-
LauCalin, duminică, 24.07.2011 11:52@BMW
Asta e un adevar general valabil si toate companiile procedeaza asa, nu numai cele din domeniul auto. Ia uita-te ce scrie de Iphone-ul tau de exemplu, unde e fabricat, Made in China, design in California parca. Motivul fiind costurile de productie mai mici. Pentru ca, desi nu crezi, toate companiile incearca sa limiteze costurile de productie si sa pastreze un anumit standard de calitate. Insa in cazul asta calitatea nu are de suferit, chit ca vorbim de China (ideea e sa nu confuzi o masina BMW fabricata in China cu o masina 100% chinezeasca, gen Brilliant de exemplu - sunt doua lucruri extrem de diferite). De-asta China a ajuns o piata atat de puternica incat, mai nou, lansarile mondiale sunt tot mai multe acolo si constructorii auto lanseaza modele special pentru piata din China. @ScorpinVAG, raporteaza statistica defectiunilor la numarul de masini vandute si acolo vei devea de ce marcile japoneze de exemplu domina statisticile de fiabilitate. De exemplu la 1 000 000 de masini (indiferent care o fi ele) daca ajung in service 50000 inseamna un procent de 5%. Daca Volvo vinde 50000 (asa ca sa te fac fericit) si ajung in service 2000) asta inseamna mai putin de 5%. Dovada? Nu de putine ori Volvo si BMW au fost considerate cele mai fiabile marci din Europa. Uite una din dovezi: http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html Referitor la prietenul tau, hai sa nu generalizam, pentru ca pana la urma orice masina e un fier si se poate strica oricand. Daca ar fi sa ne gandim asa ar insemna sa nu mai cumparam nici o masina ca am auzit de la un prieten care e vecin cu unu' care e mecanic si stie ala cum sunt masinile. Asa si eu cunosc oameni de pe forumul Volvo care au renuntat la S60 pentru 850 Turbo de exemplu. Asa cum stiu si oameni care nu ar mai alege niciodata Volvo, Audi, Mercedes, "incredibil", chiar si SAAB. Pana acum, sincer iti spun, nu am auzit pe nimeni sa se planga (prea tare) de fiabilitatea masinilor japoneze.
-
SaabCuantic, duminică, 24.07.2011 17:19sublim
Ce confortabil este sa stai pe margine si sa privesti extatic cum se umfla tarata in incorigibilii corifei ai urii ancestrale, specially anti-SAAB...Lau si Ztele se lupta sarmanii cu morile de vant; dragii mei, cand o sa va revelati ca "cu prostia insisi zeii se lupta in zadar" deoarece bicefalii VAG-BMW duc lipsa cronica de elasticitate cognitiva sora cu oligofrenia, da' numai in spatiul predestinat carpato-danubiano-pontic, ce fatalitate pe capul nostru :)) Deci, Lau si Ztele, aplicati, va rog, tactica mea, adica lasati cainii sa tune si sa fulgere, caravana stiti voi ce trebuie sa faca...Iata, unul dintre ei declara raspicat (o bila alba pentru dezarmanta-i, dar gaunoasa-i sinceritate!) ca nici macar nu detine permis, dar se indarjeste sa ne dea peste bot precum manuieste muta reteveiul. Iar placa aceea eminamente anacronica cu liderii indetronabili si vanjosi ai vanzarilor mondiale, care elimina din start orice contraargument in favoarea calitatii pure si expertuos (nu unanim, Doamne fereste!) certificate, nu face decat sa ne sporeasca senzatia justa de lehamite...deci, Lau, Ztele, audist, dan grc etc, haideti sa ne focusam pe discutii pertinente cu parteneri pe masura, nu cu onanisti care nu conduc decat in NFS, unde orice Golf sau Leon prinde 500 la ora si pe urma fuguta in baie...
-
BMW, duminică, 24.07.2011 18:30@saabcuantic
Uneori desteptaciunea pe om îl face prost. Nu încerca sa o faci pe filozoful ca se primește altceva . @laucalin : Eu știu ca iphonul meu e facut in China e si scris in spate assembled in china. Dar CATe BMW-uri am avut nu am văzut o piesa la mașina cu sigla MADE in China . Toate motorasele sunt MADE in Germany sau Bosch sau Siemens .
-
LauCalin, duminică, 24.07.2011 19:18@BMW
Bre, sunt asamblate in Germania, nu construite. Componenetele sunt fabricate in China. Asta incerc sa-ti spun. Si ti-am spus mai sus de ce. Tu procesezi ce-ti spun? Ca dupa aia iar zici ca am ceva cu tine si cu BMW.
-
ztele, duminică, 24.07.2011 19:56@BMW
Vad ca o tii sus si tare cu inovatiile. Hai sa rasfoim prin inovatiile BMW (le scriu pe alea mai relevante): senzori de presiune in roti, asistare la franarea in curba, computerul de bord, senzori de parcare, catalizator. Restul sunt maruntisuri. Extraordinar! In rest, mai stiu unii care sarbatoreau airbagul, desi nu ei l-au inventat, altii care sarbatoreau prima masina 4x4 din raliuri, desi n-a fost prima, altii care se laudau cu ABS-ul desi nu l-au inventat si tooot asa. Ah, de aia care minteau cu numarul de NM si cu vanzarile stii?
-
SaabCuantic, duminică, 24.07.2011 20:55@BMW
Cine iti permite tie sa arunci cu epitete rau-famate in mii de fani SAAB, pentru ca asta faci, ii insulti la culme cu afirmatiile tale care parca ar fi opera unui ireductibil mintal, de genul "SAAB la gunoi, la cimitir" sau mai stiu eu unde. Vezi sa nu, se inspaimanta pe loc oficialii SAAB ca rezervi tu loc fabricii lor la fier vechi. Da' ia zi, s-a exprimat astfel cineva pe aici la adresa BMW?? Ma indoiesc. De fapt, nu te-a invitat nimeni sa-ti versi icrele otravite, ca asa ti s-a casunat tie, impotriva unui mod de viata (deci SAAB nu este doar o firma constructoare de automobile!) care multora le-a facut viata mai suportabila, daca nu mai frumoasa! Este exclusiv treaba ta daca te obsedeaza volumul vanzarilor si performerii "magna cum laudae" in acest sens, numai ca trebuie sa admiti (macar in constiinta ta!) ca pur si simplu exista semeni de-ai tai preocupati si atrasi de cu totul alte aspecte decat cel economic in ceea ce priveste macro-domeniul auto, impaca-te odata cu ideea asta de bun simt si basta, nu ne mai pisalogi inutil! De altfel, aici ai de-a face cu o rubrica SAAB, nu stiu daca ai observat, unde neavenitii, rauvoitorii si brutalii nu sunt deloc bineveniti, sic! Cat priveste "filosofia" mea, doar ti se nazare ca m-as da rotund lingvistic si/sau conceptual, dar fii sigur ca vei avea destul timp la dispozitie sa intalnesti vreodata oameni care sa te inchida in conversatie, ca la "fazan", fara a-ti lasa posibilitatea rationala de a le da vreo replica, uzand doar de doua-trei vorbe de duh instantanee si "bine plasate", si atunci sa vii sa-mi explici ce inseamna realmente un filosof, eu chiar am patit-o si crede-ma, in atare situatii, te simti si ridicol, si in plus fata de viata asta...In schimb, eu ador sa ma faultez cu tine, domnule CEO al BMW de pe Dambovita, care nu esti filosof, desigur, din moment ce esti inteles si bagat in seama de toata lumea si mai ales nu te plateste nimeni pentru pretiozitatile tale "concluzive" de pus in rama la tembelizor :D
-
audist, duminică, 24.07.2011 22:10@bwm
volvo a inventat 3/4 din sistemele de siguranta din lume. http://en.wikipedia.org/wiki/Saab citeste inainte sa vorbesti. daca nu stii engleza te pot ajuta. lau saab nu va mai bateti capul.
-
SaabCuantic, duminică, 24.07.2011 23:58@Scorpyon VAG
Cu tine n-as vrea sa polemizez, te imaginam mai moderat inainte, dar te-ai inhaitat pe neve cu zbanghiul de nea Beemwica si produceti zgomot infernal pe scara blocului SAAB...Stii ceva? O fi TDI trademark-ul (refuzat de UE, sic!) lui VAG, dar Mercedes se numeste marca temerara care a introdus turbo-diesel-ul in premiera mondiala, in '77. O fi Audi etalonul premium din conglomeratul vostru (in care Porsche nu prea ar avea chef sa se lase absorbita si de aceea invoca motive ca sa amane integrarea tehnica si organizatorica in oceanul atot-nivelator si fara personalitate de la Wolfsburg), dar se aud voci chiar de la Ingolstadt cum ca o activitate independenta si operational, si juridic, fata de concernul-mama ar oferi celor patru cerculete oportunitati de dezvoltare si imagine superioare, dar pare cam greu de realizat acest deziderat, caci numai Consiliul de Administratie al VAG poate decide soarta Audi. Nu iubesc Audi, dar presimt ca ar putea sa reziste si pe cont propriu, prin intensificarea vanzarilor si prin gasirea unor surse puternice de finantare mai ales datorita valorificarii eventualelor actiuni rascumparate de la VAG. Nu-ti place ce scriu, nu? O fi pura fabulatie? O sa se sparga VAG pana la urma sau o sa se contopeasca cu alt sau alte concerne (ca sa te consolez, nici pe SAAB n-o asteapta zile mai bune in viitorul indepartat, indiferent cine va fi corporatia proprietara de drept la un moment dat sau altul, haideti s-o recunoastem deschis!), nu ca i-as dori eu asa ceva, dar sa nu uitam ca globalizarea isi va toarce zborul pana la capat, imperturbabil, desi deseori ne cuprinde senzatia bizara ca ar face-o mai discret sau mai lent, dar in esenta va continua impetuos, necrutand nimic in calea ei, precum Terminator I, cu care nu puteai cadea la pace sub nici un chip (chit ca era doar un film), si, daca tin bine minte, au profetit si altii pe aici in mod plauzibil ca, in maxim 50 de ani, nu vom mai recunoaste inclusiv lumea auto in primul rand din cauza insinuarii in viata practica a unor notiuni distructive moral precum unificarea oricaror entitati eterogene si in orice conditii, uniformizarea mentalitatilor, automatizarea factorului decizional, redundanta cantitativa a pietii globale, omni-hegemonia si extazul prozelit al tehnocratiei, redefinirea arbitrara si sincrona a modului de receptivitate asupra calitatii (mai simplu spus, doar "elitele" isi vor aroga dreptul legal de a ne indruma omnilateral si se vor zbate sa ne convinga ca numai ele stiu exact, in mod predestinat, tot ceea ce este bun pentru noi si merita incercat, pretinzandu-ne sa acceptam fara cracnire orice recomandare "experta" de-a lor, de parca noi am fi tampiti sadea si n-am fi in stare sa judecam cu propriile facultati mintale!) etc. In final, vor ramane doar o mana de corporatii auto, implicit un numar redus de marci, si, daca as trai pana atunci, as fi curios sa constat cine cu cine se va mai sfadi cum ca marca lui preferata ar fi mai tare din moment ce diferentele de orice natura dintre masini vor fi extrem de putin sesizabile, aceasta tendinta inspaimantatoare conturandu-se progresiv inca din zilele prezentului!
-
BMW, luni, 25.07.2011 07:35@inventii
Va doresc o excursie in Stuttgart la Daimler sa vedeți voi ce a inentat Daimler si ce a inventat Saab , când Daimler producea mașini Saab Visa cirese. Succes si numai bine cu jafurile voastre de Saab si Volvo. V-am zis o sa-mi bat joc de voi cu S-65 AMG si X6M pe unde va , voi întâlni ... Voi sa o tineti cu Saab mai departe lăsați Daimler si BMW pentru oameni Destepti care pot controla mașina si cu RWD si nu au nevoie de FWD sau 4x4.
-
ztele, luni, 25.07.2011 11:10:)))
Macar de-ai avea S65 sau X6 M :)
-
SaabCuantic, luni, 25.07.2011 17:03hm
@BMW, n-ai nevoie de tractiune integrala? Poate nu pe NFS, caci acolo nu trebuie decat sa tii tasta "up" mai apasat ca sa urci pantele virtuale. FWD si 4x4 nu inseamna una si acelasi lucru pentru tine? Dupa optica ta, rezulta clar ca si quattro este o alta mancare de peste. De fapt. mi se pare o balba de caracter de-a ta, care te da de gol ca in sinea ta recunosti totusi superioritatea constructiva si functionala a lui Audi fata de BMW, performantele istorice mai abundente etc. Eu pedalez un BMW, intr-adevar, dar numai pentru ca sunt adeptul "sportivelor" de sosea, domeniu in care Audi contemporan cam schioapata, dar, daca eram putin mai istet, nu-mi luam un BMW 316i din '92, ci un Audi V8 quattro chiar mai vechi, care dispune si de un interior belea, lucrat frumos, in lemn autentic, deci un adevarat Audi, nu ce vedem astazi...Bine, chestia cu V8-ul as fi facut-o numai ca sa te perpelesc de ciuda pe tine, caci tot SAAB 900 imi este mai aproape de inima!
-
werewolf3, luni, 25.07.2011 19:07Fanii Saab
Va pierdeti timp pretios din viata baieti, incercand sa explicati unor pusti de clasa 4, ce viseaza doar supercaruri in NFS ce inseamna o marca precum Volvo ori Saab. Stiti vorba aia: " De unde nu e , nici Dumnezeu nu cere"
-
BMW, marţi, 26.07.2011 04:28@stele si toate insectele care mă critica
Degrabă o sa fie si X6M sau poate. S65 voi tot cu Saab o sa ramaneti. Vad ca sunteti mai mulți decit credeam uniti si rai mai agresivi ca marca le care o reprezentati ca BMW de Saab si cu treapta R își bate joc ., dar voi încercati sa-mi ziceti mie de mașini .
-
audist, marţi, 26.07.2011 23:34@bwm
stimate pustiulica daca vrei sa concurezi cu un audi da-mi un semn. daca te tin chiloteii. ps. masini reale nu nfs. ;)
-
SaabCuantic, miercuri, 27.07.2011 00:18uite, hai s-o transam definitiv!
@BMW, daca vom continua sa ne balacarim reciproc, nu vom ajunge nicaieri, aici nu mai seamana a forum auto, ci a balci ieftin. Incearca sa fii mai putin temperamental si exclusivist si nu mai elogia cu atata vehementa un nume care, totusi, nu demonstreaza nici istoria, nici reusitele lui Daimler si VAG. Stiu, eu am contestat de multe ori conglomeratul din Wolfsburg, dar numai pentru politica lor economica de azi, care frizeaza profitul cu nemiluita si atat. Familia mea detine un Golf 3 (cea mai buna varianta din istoria Golf, toti cred asta!) si un Caravelle Syncro de 25 de ani, dar nu stiu daca cel mai performant Land Rover ar urca prin locurile salbatice unde se descurca uimitor acest microbuz exceptional, care initial a fost destinat din fabrica uzului armatei germane! Este fabulos pentru excursii, dar, in plus, ne rezolvam atatea treburi curente cu el incat nu vrem sa ne despartim de bijuteria asta 4x4. Intrebarea este: putea vreodata BMW sa scoata un produs de genul asta? Dar ma duc si la Mercedes si nominalizez un Vito de 3.5 Diesel care fuge de rupe asfaltul, iar consumul este foarte suportabil. O sa ripostezi ca nu este scris in codul genetic al lui BMW sa fabrice "comerciale". Pai nu, dar bine ca ne ofera o pleasca de dimensiuni americane zisa X6, care mie, unul, imi lezeaza retina cu uratenia lui speciala (nu stiu ce designer a putut imagina jignirea asta rutiera de asa-zis SUV, nu exagerez!), iar pe taram off-road cred ca si un Opel Frontera clasic ar rade de neputinta lui. N-are rost sa trecem si prin curtea SAAB ca sa te lamuresti fara nici un dubiu cum l-ar "face in sange" 9-4X pe X6 (vezi pe Youtube ce poate face XWD in conditii neprevazute si dificile de teren) sau cum n-a reusit conceptul BMW VED sa starneasca aceeasi fascinatia tehnologica precum SAAB Aero X...Deci, nu-ti interzice nimeni sa nu lauzi marca ta mult iubita, fa-o n-spe mii de ani de acum inainte, dar nu te apuca sa scornesti din burta "avantajele" ei fata de altele, ca sa nu-ti aratam oricand si oricum ca nu-i asa si doar nu suntem specialisti!
-
LauCalin, miercuri, 27.07.2011 00:30@BMW
Esti un fan BMW autentic. Pacat de cei ca tine care fac de ras marca asta (ca n-are nicio o vina ca fanii ei sunt cum sunt) si pacat de cei care sunt fani adevarati si echilibrati, care sunt eclipsati de majoritatea celor ca tine. Ca de-asta a ajuns BMW, unul dintre cei mai respectati constructori auto, sa se faca glume si manele pe seama ei si sa fie asociat cu cocalari si pitzipoance care isi rup masini prin stalpi, copaci sau mai mult, sa omoare oameni nevinovati din alte masini, de pe trotuar sau de unde apuca. Pentru ca, asa cum ai zis tu, un BMW nu e pentru oricine si nu oricine il poate controla. Parca am vorbi de un Ferrari Enzo sau Porsche Carrera GT. Scuza-ma, dar numai un sofer prost da vina pe masina. Pentru mine esti un caz unic. De 10 de cand intru pe site-uri auto si de vreo 12 de cand sunt pasionat de masini nu am mai intalnit un "fanatic" ca tine. Iar cu apucaturile tale imi amintesti de Hitler, care credea ca Germania este "crema" omenirii si tot ce e Made in Germany TREBUIE SI ESTE peste TOT. ABSOLUT TOT. Si asta pana cand a fost impartita in doua. Eu cred ca la tine problema este mai mult de sanatate mintala, mi se pare totusi greu ca un om caruia ii explica 20 de ce greseste tot el se enerveze si sa inceapa sa jigneasca (cum ti-am mai zis, da dovada de bun simt se de respect fata de ceilalti, ca nu esti tu mai cu mot - asta e o regula pe care o inveti de la parinti). Motiv pentru care eu iti promit ca te voi ignora complet. Eu am incercat sa-ti vorbesc civilizat. Vad ca nu am cu cine, tu ma faci insecta. Crede-ma si eu te-as putea pune la punct cu niste jigniri si injuraturi. Dar consider ca mai am destule argumente si oricum nu as face-o cu tine (vezi mai sus de ce). M-ar bate Dumnezeu daca m-as cobori la nivelul tau si ma comport cu tine cum te comporti si tu cu mine. Pace tie si fie ca BMW sa bage toti concurentii in faliment (asa cum faceau Mercedes si SAAB cand bagau serviceurile in faliment pentru ca nu prea se stricau, pe la sfarsitul anilor '70-inceputurile lui '80 - si pentru curiozitatea ta, cam de aici au pornit problemele financiare la SAAB, iar ce a patit SAAB era sa o pateasca si Mercedes... dar tu sa nu ma crezi, bine? ca oricum sunt o insecta care e pasionata de Tom si Jerry si Pokemon) . Concluziile le tragem fiecare in functie de numarul de neuroni si dupa sanatatea mintala.
-
SaabCuantic, vineri, 29.07.2011 15:09politicienii...
Citeam deunazi ultimele stiri despre SAAB in presa globala si ce credeti?...S-a trezit un trepadus din structurile politice locale din Trollhattan sa emita opinia "pertinenta" ca cica "avem nevoie de un nou CEO"...in locul lui Muller. Se impun doua remarci: 1) Politicienii suedezi nu prea s-au aratat interesati si nici nu s-au inghesuit sa ajute SAAB in toata perioada in care firma s-a zbatut sa supravietuiasca, ceea ce le bareaza din start pana si elementarul drept la cuvant! Principiul calauzitor al democratiei ar trebui sa fie numai unul, acelasi si peste tot: nu faci nimic in sprijinul unei comunitati sau macar al unei idei nationale, n-ai voie de Sus sa deschizi pliscul pe marginea acestui subiect, caci n-ai face decat sa-ti reliefezi in mod hidos gaunoasa-ti demagogie; 2) Cum se face ca, ori de cate ori cineva din lumea asta, oricine ar fi, se straduieste sincer sa construiasca sau sa reconstruiasca sau sa consolideze un mecanism sau o ideologie de calitate, imediat trebuie sa-l conteste, sa-l ponegreasca sau sa-i minimalizeze virtutile cineva, de obicei un netrebnic sau un rauvoitor? La sugestii de demitere sau de inlocuire a unui "incapabil" ne pricepem toti, ohooo, dar, daca am fi brusc unsi in locul aceluia, oare ne-am comporta noi mai breaz sau, vorba aceea neaosa, am face rahatul praf? M-a sucarit rau "interventia" acelei "notabilitati" din Trollhattan, semn ca nu numai in Romanica se practica linsajul mediatic, ridicarea imposturii la rangul de competenta, inradacinarea iluziei cumplite de omniscienta, omnipotenta si omniprezenta a oricarui "tupeist" mult si aiurea sporovaitor (analistii lu' peste alterat si amputat). In alta ordine de idei, Banca Europeana de Investitii conditioneaza finantarea SAAB de interzicerea participarii lui Antonov la conducerea companiei...OK, stim ca acesta chiar are conexiuni tenebroase cu mafia rusa, dar se pare ca nu vrea sa-si bata joc de SAAB, altfel de ce insista sa investeasca in dezvoltarea sustenabila a firmei de vreo 2 ani incoace, oare ce profit personal si colosal sa anticipeze a obtine dintr-o "amarata" de intreprindere de care toata lumea rade a paguba si care ii canta prohodul zi de vara pana-n seara?...Rusul se scalda in miliarde de euro, deci chiar isi inchipuie cineva ca Antonov ar urmari intr-ascuns sa jefuiasca SAAB pentru sine sau pentru terti? Chiar si eu m-am lasat initial inselat de aparente, dar vehementa cu care acest om declara ca vrea sa se implice masiv in impulsionarea productiei la SAAB m-a determinat sa-l privesc din alt unghi, acela al unei promisiuni care poate fi onorata daca i s-ar permite legal! Sau nu cumva preconizata renastere din cenusa a lui SAAB ar deranja prea multe "notabilitati" de pe Mapamond, inclusiv si mai ales contructori de talie (de regula sustinuti puternic din umbra de "factorul politic"), vesnic urzicati de prezenta activa pe piata a suedezilor (SAAB, Volvo, Koenigsegg) si de sursa lor mentala inepuizabila de inovatii tehnice si aplicatii tehnologice?...Aaa, desigur, toti cei care antipatizeaza SAAB pe plan auto sunt niste "oameni de onoare", nu mafioti ca Antonov, desi, daca tin eu minte o faza antologica din trilogia "Nasul", protagonistul filmului, Michael Corleone (interpretat magistral de Al Pacino), isi permite o afirmatie care nu poate fi combatuta in esenta: "De ce tot zice lumea ca noi, oamenii de afaceri, formam Mafia? Politicienii au fost dintotdeauna adevarata Mafia! "...
-
danyms15ely, marţi, 01.05.2012 01:02scz ca ma bag si eu
am vazut discutia aprinsa de aici si hai sa lamurim unele treburi care unii nu inteleg deoarece nu au avut ocazia de a cunoaste,sau aconduce o masina,momentan sunt posesorul unui audi 80 b3 si unul a2 1,4tdi,inainte eram posesorul unui superb bmw 318is (ursulet cunoscut de multi altii) Asa acum sa incep,Saab este o masina cu pachet de baza cu foarte multe optiuni,exemplu am condus un seria 5 2006 care avea fara gluma AC simplu un lucru nemaiantalnit la saab cred de prin 1994 caci saab 900 venea deja cu dotari de top la care bmw visa,in fine ideea nu e aceasta vreau sa spun doar atat am condus un saab900 din italia-verona pana in romania o masina care intradevar spun e absolut totul super masina pentru cei care stiu sa aprecieze o pozitie super la volan si non obositoare care se comporta extraordinar de bine in conditii de ploaie si zapada deci din partea mea are un 10+,un lucru nu uitati cei care jignesc acesata firma,romanilor le-a intrat in cap masinile germane sunt cele mai bunesi stiu numai atat,saab este facut sub licenta scania care este cel mai mare nume in productia camioanelor cu motoare care au depasit 3 000 000km fara probleme,oare este capabil bmw sa fac asa ceva sincer niciodata, Cand spui SCANIA ai spus totul cand spui saab o spui cu placere oricum cel care era cu bmw i-as dori sa conduca un saab 9-5Aero si apoi cu siguranta si-ar duce singur bmw la schrot si s-ar bucura cred si de un 900 1,8 care alearga oricand cu cat are pe bord adik vb de 250km/heu personal l-am tras cu viteza 4 la 200km/h,pe cand un bmw la un motor de 1,8 ar pierde pistoanele pe drum oricum daca vreodata imi schimb masina cu sigurata ar fi un SAAB 9-5aero deci cocalari sasi cumpere ceea ce aud cai bun apoi cei care cunosc aleg ceea ce intradevar inseamna bun MAXIM RESPECT PT SAAB,ma facut sa simt ceva ce nu am simtit in nici o masina si nu in ultimul rand siguranta.VA multumesc ca ati citit postul meu numai bine
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Au 12 mii de comenzi neonorate, dar dupa ce le onoreaza ? cate viitoare comenzi vor primi, cu aproximatie? Chiar si dupa reluarea productiei, problemele sunt departe de a fi rzolvate