Constructorii auto se aliază pentru salvarea UE: "Sperăm ca Marea Britanie să rămână în Europa"
Nissan, Ford şi Daimler au făcut apel ca britanicii să voteze în favoarea rămânerii Regatului Unit în Uniunea Europeană, datorită beneficiilor economice aduse de industria auto.
Marea Britanie va decide printr-un referendum în 23 iunie dacă va rămâne sau nu în Uniunea Europeană.
O ieşire din cadrul blocului comunitar ar avea efecte economice negative asupra economiei Marii Britanii şi a companiilor europene care desfăşoară activităţi acolo, iar industria auto din Regatul Unit ar fi de asemenea afectată. Numeroşi constructori au fabrici în Marea Britanie, iar unul dintre aceştia este Nissan.
Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, a lăsat să se înţeleagă că viitorul uzinei din nord-estul Angliei ar fi afectat de o eventuală ieşire a ţării din UE.
"Preferinţa noastră ca afacere este ca Marea Britanie să rămână în Europa. Vrem ca fabrica din UK şi centrul de inginerie să rămână cât mai competitive posibil comparativ cu alte entităţi globale, iar fiecare oportunitate de investiţie va fi luată în considerare de la caz la caz", spune Ghosn.
Nissan are 8.000 de angajaţi în Marea Britanie, iar uzina a produs 475.000 de maşini pe parcursul anului trecut, dintre care 80% au mers la import. La rândul său, Bodo Uebber, directorul financiar al Daimler, este "în favoarea idealului european şi, cu cât Uniunea Europeană este mai mare, cu atât mai bine".
Nu în ultimul rând, Mark Fields, CEO-ul Ford, consideră că "este în cel mai bun interes al Marii Britanii" să facă parte din Uniunea Europeană. În 2015, 58% din maşinile produse în Marea Britanie au fost exportate în Uniunea Europeană.
Via Automotive News
-
inexorabil, joi, 25.02.2016 22:52
Uitasem de afirmația complet stupidă a lui Ghosn: “Marea Britanie să rămână ȋn Europa” ??? Probabil că dumnealui confundă noțiunea de stat cu cea de autovehicul. Oricum, ce sacrilegiu: să crezi că Europa ar fi totuna cu UE.
-
Nimic nou!, vineri, 26.02.2016 07:51
@inexorabil Mai poetule, mai fatalistule... E usor a scrie versuri, cand nimic nu ai a spune, insirand cuvinte goale... Fixatia ta de a fi "anti" orice nu iese din gura unui oficial al grupului Volkswagen AG, ne este cunoscuta. Ca de obicei, rastalmacesti afirmatiile altora, plasandu-te in derizoriu.
-
oli, vineri, 26.02.2016 13:27
tot ce produce Uk peste 55% se vinde in UE. Sa aiba taxe pe tot ce vinde in UE e echivalentul unui dezastru pentru ei. Sa nu uitam ca Scotia nu s-a rupt de regat tocmai pentru faptul ca londonezii i-au amenintat ca nu ii primesc in UE. E doar o mascarada ca sa primeasca derogari de la Bruxelles. Britanicii sunt cam curve, cand le convine e bine cu ue, cand nu e mai bine out. La ei gasesti chinezi, indieni si pachistanezi din fostele colonii de 10 ori mai multi decat europeni din est si nu se mai plang de ei. E totul politic sa castige avantaje de la UE si sa castige alegerile. Daca maine ar iesi, Scotia s-ar rupe de ei, toata piata financiara din City London ar avea de suferit. Asa ca relax, nimeni nu iese din UE, nu dispare niciun Euro. Cu China, USA, Rusia asa puternice Europa numai unita rezista. Pacat ca europenii au devenit populisti si de aici la putere au acces tot felu de papitoi care promit gradina Edenului pe pamant si asa europenii prea puturosi si indolenti au ajuns sa ii voteze.
-
xxx, vineri, 26.02.2016 14:43
UE fără UK nu are sens si englezii știu bine lucru asta si vor sa profite. Așa cum a zis inexorabil in momentul de fata UE nu are personalitate ( in schimb fervoarea culturala in principiu tine de sec XV-XVI) Daca UE va rezista rezultatele se vor vedea in 50-60 ani
-
Vasi, vineri, 26.02.2016 18:45
@inexorabil Carlos Ghosn nu face politica, el e om de afaceri si are tot dreptul sa vorbeasca in dreptul companiei pe care o conduce. Ce spune el e simplu: daca UK iese din Uniune si investitia nu mai renteaza, atunci vom parasi Marea Britanie. Este o amenintare? Fii sigur de asta! Ghosn se duce dupa mirosul banilor si-i plaseaza acolo de unde e sigur ca va scoate alti bani. Nissan e o afacere de succes si trebuie sa ramana asa. Am un deosebit respect pentru Regatul Unit si cetatenii sai, insa sunt aproape sa faca una dintre cele mai mari greseli din istorie. Opinie personala. Aici e o lupta a celor mici si multi impotriva multinationalelor. Sigur, e un vis feeric: Robin Hood ii ataca pe cei puternici pt a da la saraci, numai ca cetatenii Angliei nu sunt atat de saraci in zilele noastre... Se mai duce romantismul cand te uiti la gasca de tarabagii condusi de politicieni populisti, precum primarul Londrei aflat la inceput de campanie electorala, ce vor ruperea de UE, impotriva lui David Cameron si City-ul londonez, care-i pe buna dreptate mandria uk, fiind cel mai mare centru financiar din lume. Iar acum imi vin in minte cuvintele lui Lapusneanu: "Prosti, da' multi" Deja lira sterlina a intrat intr-o spirala descendenta...Da, micii comercianti si exportatorii locali vor fi avantajati, dar ce folos cand multinationalele vor lasa in urma fabrici goale si someri pe toate drumurile, banca angliei va fi nevoita sa majoreze rapid dobanzile pt ca lira sa nu se scufunde complet; in consecinta creditele vor fi mai scumpe, PIB-ul se va reduce, puterea de negociere pe piata le va scadea semnificativ. Efectele se vor simti in toate sectoarele, dar aici vorbim de automobile. Ce industrie auto au ei? Cat pot cumpara din productia interna? Masini precum Rolls Royce, Aston Martin, Jaguar si chiar Range Rover isi permit doar 1% din populatia lumii. Clasa de mijloc va cumpara in continuare din mainstream, adica modele ale unor producatori de volum. Dar un Nissan importat cumparat cu o moneda devalorizata va fi mai scump pentru englezul de rand. Nu cred ca o sa le convina. Bancile si marile companii multinationale nu vor pleca peste noapte din UK, dar vor pleca in timp daca britanicii spun "Nu" ramanerii in Uniune.
-
inexorabil, vineri, 26.02.2016 20:31
Evident că trebuia să fiu “luat la refec ” măcar o dată… Nu-l voi băga ȋn seamă pe orice ipochimen. Unii mustră doar de dragul de a mustra și de a se ȋnchipui ȋndrumători cucernici și piloni de nădejde ai societății. “Argumentum ad hominem” se simte și el ca acasă pe AM, dar nu mă voi clinti niciodată…Doar Adevărul contează. Iar Adevărul, precum se știe, este o…Persoană. “Unde este comoara ta, acolo va fi și inima ta” (Matei 6:21). Dar ce te faci dacă, ȋn loc de comoară, se găsește venin?! He-he-he, va rezulta un “show” nemaipomenit ȋn deceniile următoare, iar eu mi-am procurat bilet pentru rândul ȋntâi (la nevoie, mă voi urca pe scenă…). Zisesem deunăzi să nu mai abordez pe AM asemenea teme (precum cea de mai jos), dar unii chiar sunt bătuți ȋn devlă cu maiul (sau cu smartphonul?), de li s-a turtit discernământul, așa că, din păcate, nu pot să-i scutesc de noi neplăceri aferente “delirului mistic”. Deși mă pronunț categoric pentru destrămarea UE, paradoxal n-aș vrea să se petreacă prea curând...De ce? Fiindcă orice creștin vigilent cunoaște succesiunea evenimentelor: după aceea, va ȋncepe al treilea război mondial (chiar va ȋncepe: “Şi veţi auzi de războaie şi de zvonuri de războaie; luaţi seama să nu vă speriaţi, căci trebuie să fie toate, dar încă nu este sfârşitul” – Matei 24:6 – se pare că taman acum trăim perioada de “auzire”, dar “sfârșitul” se referă la conflagrația propriu-zisă), care se va ȋncheia cu moartea câtorva miliarde de oameni (deoarece planul prioritar al “iluminaților” este reducerea numerică a populației lumii, ca s-o poată controla mai ușor, adică ȋn prea-ȋnaltele cercuri masonice nu este considerată suficientă implicarea ȋn acest scop a brațului de forță alimentație-medicație-provocarea epidemiilor), iar cei ce vor rămâne ȋn viață…vai de măiculița lor. Marasmul postbelic de nedescris (unic ȋn istorie) care va cuprinde ȋntreaga planetă ȋi va veni ca o mănușă ȋntunericului spiritual (infernul) – că doar acesta l-a pus la cale – astfel că Guvernul Mondial (pregătit, cu meticulozitate, timp de…secole la rând, neȋntrerupt: “Taina fărădelegii deja se lucrează” – așa ne-a avertizat Sf. Apostol Pavel) va trece autoritar (nimeni nu-l va putea ȋmpiedica) la pupitrul de comandă pentru o așa-zisă redresare politică, socială și mai ales economică, invocând “starea de necesitate” și “situația excepțională”. Evident, ȋn fruntea GM-ului (Guvernului Mondial) se va afla un “prim ministru”. Cine va fi? Ghici ghicitoare ghicitorică. Oare atunci vor avea importanță rasa, naționalitatea, gradul de educație, poziția socială, influența politică și nivelul de avere? Fix mu-mu! “Şi ea (Fiara) îi sileşte pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, pe cei bogaţi şi pe cei săraci, pe cei slobozi şi pe cei robi să-şi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte, ȋncât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde decât numai cel ce are semnul, adică numele Fiarei sau numărul numelui Fiarei (666) “ (Apocalipsa 13:16,17). Ehei, atunci ar fi interesant de urmărit reacția “musculoșilor” care acum ȋmi dau mie bobârnace – ce vor face când se vor trezi la ușă cu slugile lui Antihrist, care vor avea mâinile nu goale, ci ocupate cu instrumentarul adecvat de pecetluire, și care vor sosi nu singure, ci ȋnsoțite de zdrahoni ȋnarmați până-n dinți? Vor avea de ales ȋntre moartea sufletului (veșnică) și moartea trupului (temporară). Prin urmare, gagiilor (pe voi vă apelez: acei “amici” ai mei), fiți fericiți ȋn Europa asta actuală, unită, neunită, oricum ar fi ea. Și nu eu sunt problema voastră, ci ȋn voi ȋnșivă, mai precis ȋn tenebrele voastre s-o identificați! De abia apoi să vă edificați care-i treaba cu “derizoriul”. Stați, n-am terminat: pfiuuuuu, ce-o să le mai ducem dorul mașinilor pe care le conducem astăzi, indiferent cum par sau cum sunt, ȋntr-adevăr, unele dintre ele: de proastă calitate, nefiabile, nesigure, fabricate la dracu-n praznic față de țara de origine etc.
-
Un nebun merge pe contrasens.., vineri, 26.02.2016 22:21
Aloo, Socola!
-
LR, miercuri, 02.03.2016 10:09
"[...] dintre care 80% au mers la import." Serios? Și câte au venit din export?
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Britanicii n-au fost niciodată proști…Păcat că nu sunt britanic; aș vota pe loc, fără să preget, pentru “ieșire”. Ireversibilă! Care ar fi principala “realizare” a UE? A plăsmuit Homo Universalis Consumatorus, o caricatură lipsită de personalitate, de identitate națională și de fervoare culturală. Ar fi ȋn logica firii ca Europa să revină la practica schimburilor comerciale care respectă legislația și specificitatea fiecărei națiuni constituente (care idee ar fi mai utopică: o Europă a națiunilor distincte, independente și cooperante, care repudiază tehnoglobalizarea, sau o Europă eterogenă cu orice preț, ȋn numele armonizării și al coeziunii, care impune o birocrație costisitoare, inutilă și obositoare?). Transpus ȋn plan auto, acest deziderat firesc presupune că fiecare constructor trebuie să-și fabrice mașinile numai ȋn țara de baștină (ȋn mod “absolut”, așa ceva nu s-a petrecut ȋncă ȋn istoria lumii, dar piatra de temelie poate fi pusă acum). Aaa, n-aș considera o anomalie faptul că, de pildă, Dacia ar continua să producă asistată de Renault. Așadar, m-ar extazia să aud: am cumpărat Chevrolet (sau Ford) fabricat ȋn SUA, VW fabricat ȋn Germania sau Toyota fabricată ȋn Japonia. Și, desigur, am plătit taxele vamale cuvenite. Și acum, să se spargă ȋn capul meu toate epitetele infamante – nu sunt membru ISIS, vă garantez.