Consecințele crizei de semiconductori: peste 4.5 milioane de mașini au rămas neasamblate în 2022
Potrivit unui studiu recent, circa 4.5 de milioane de mașini la nivel mondial au rămas neconstruite din cauza crizei mondiale de semiconductori. Același studiu preconizează că, din cauza crizei, 3 milioane de mașini nu vor putea fi asamblate în 2023.
Criza mondială de semiconductori persistă și în acest moment, la mai bine de 2 ani de când a fost declanșată. Cei mai mulți producători își puneau speranțe că, începând cu acest an, lucrurile își vor reveni încet-încet la normal. Din păcate, noile valuri de infecții cu Covid-19, alături de declanșarea războiului în Ucraina au dat peste cap toate aceste speranțe și au amplificat și mai mult această criză.
Asta s-a văzut în special pe liniile de asamblare. Potrivit unui studiu realizat de către compania americană Auto Forecast Solutions, circa 4.5 milioane de mașini la nivel mondial nu au putut fi asamblate complet din cauza acestei crize. Și asta doar în 2022. Datele studiului arată uzinele din America de Nord și din Europa au fost cele mai afectate.
Astfel, pe continentul nord-american, circa 1.025 de milioane de mașini au rămas neasamblate, în timp ce alte 673.000 de mașini din Europa nu au putut fi construite din cauza crizei. Asia vine pe locul 3, cu 424.000 de vehicule care nu au putut fi produse.
De asemenea, studiul arată că Grupurile Toyota și Stellantis au fost cele mai afectate de această criză în ultimii 2 ani. Atât grupul nipon, cât și cel multinațional au rămas cu câte 2 milioane de mașini neconstruite. Aceștia sunt urmați de: General Motors, cu 1.6 milioane de mașini neasamblate, Grupul Renault, cu 1.3 milioane de vehicule ce nu au putut fi fabricate și de Grupul Volkswagen, cu un minus de 1.25 milioane de unități.
Același studiu arată că situația se va îmbunătăți în 2023, însă nu cu foarte mult. Acesta preconizează că, din cauza crizei, nu vor putea fi produse circa 3 milioane de mașini la nivel mondial.
via Lifenews
Înțeleg. Daca făceau mai multe tot așa scunpe erau? Fiindcă mi se pare că deși mai puține, n am văzut nici o coada la vreo reprezentanța auto deocamdata. la cat de scumpe sunt mașinile, eu zic sa nu mai fabrice deloc. In fond aia din cuba inca merg cu mașini din anii 60 și n au murit.