Conceptul TreZor ghicește viitorul mărcii Renault: electric, dinamic, agresiv
Renault TreZor este doar un concept care nu va apărea în versiune de serie. Însă elementele estetice care-l caracterizează și sistemul de propulsie electric cu două blocuri de baterii sunt indicii legate de viitorul mărcii Renault.
După ce l-am văzut mai devreme într-un teaser și apoi într-o imagine publicată pe coperta unei reviste auto din Franța, conceptul Renault TreZor se dezvăluie în fața publicului în primele imagine oficială, renunțând în același timp și la o parte dintre secretele tehnice care stau în spatele sistemului de propulsie electric de sub capotă.
Dezvoltat ca sursă de inspirație pentru viitoarele generații ale modelelor care construiesc coloana vertebrală a mărcii Renault la nivel european, conceptul TreZor își propune să fie o bornă cel puțin la fel de importantă precum DeZir, Show Car cu are Laurens van den Acker a debutat acum șase ani ca designer la Renault și care a stat apoi la baza tuturor modelelor de generație nouă ale mărcii franceze.
Renault TreZor: date esențiale
● Construit ca sursă de inspirație estetică pentru modelele de generație viitoare ale mărcii Renault.
● Dimensiuni: Lungime 4700 mm, Lățime 2180 mm, Înălțime 1080 mm.
● Concept full-electric cu motor care dezvoltă 350 de cai putere și un cuplu maxim de 380 Nm.
● Propulsie (tracțiune spate)
● Alimentat de două blocuri de baterii, fiecare cu sistemul său de răcire. Unul este montat în față, celălalt în spate.
● Sistemul de captare și reutilizare a energiei electrice produsă la frânare este derivat direct din Formula E.
● Coeficient aerodinamic Cx 0.22. Garda la sol: 2.5 centimetri. Prizele de aer se închid și se deschid în funcție de nevoile de răcire ale sistemului de propulsie.
● Renault a utilizat fibră de carbon la construcția șasiului și a caroseriei conceptului. Masa proprie totală: 1600 de kilograme.