Conceptul Porsche Mission X: ar putea anunța un viitor hypercar electric

Publicat vineri, 09.06.2023 10:42 de Alexandru Monenciu

Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul concept Mission X. Acesta ar putea anunța un viitor hypercar electric de serie.

În urmă cu 10 ani, nemții de la Porsche prezentau lumii întregi modelul 918 Spyder. Un hypercar hibrid care a făcut parte din așa numita "Sfântă Treime a Hypercar-urilor" alături de Ferrari LaFerrari și McLaren P1.

SUCCESOR ELECTRIC PENTRU 918 SPYDER

Acum, constructorul german de automobile dezvăluie conceptul Mission X. De această dată vorbim despre un hypercar electric, care ar putea anunța un succesor pentru 918 Spyder.

Reprezentanții companiei nu au precizat dacă și când va intra în producția de serie, fie ea și limitată, dar cu siguranță Mission X pare pregătit să o facă.

Porsche a creionat și câteva obiective pentru acest Mission X: să fie cea mai rapidă mașină de serie de pe Nurburgring, să ofere mai multă apăsare la sol decât actualul 911 GT3 RS (adică peste 860 kg la 285 km/h) și să aibă un raport putere/greutate de 1 CP per kilogram.

Deși nu este nimic oficial, unele publicații susțin că acest Mission X ar oferi 1.521 CP, ceea ce ar însemna o masă proprie de 1.521 de kilograme. Deloc rău având în vedere că Rimac Nevera depășește 2 tone.

În ceea ce privește dimesiunile, Porsche Mission X are o lungime de 4.596 milimetri, o lățime de 1.999 mm, 1.199 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.728 milimetri. Cu alte cuvinte, îl putem compara cu 918 Spyder.

Pentru design, echipa de creație și-a îndreptat atenția către prototipurile care aleargă la Le Mans.

ARHITECTURĂ LA 900V

O informație împărtășită de reprezentanții Porsche este că Mission X dispune de o arhitectură la 900V, ceea ce i-ar permite să se încarce de două ori mai repede decât Taycan.

Rămâne de văzut dacă, pentru moment, conceptul Mission X va intra în producția de serie.

via Porsche

  • Octavian, vineri, 09.06.2023 11:06

    Cadillac își vrea design-ul înapoi. Dece electric ? Ferrari și Mclaren pregătesc competitorul acestui Cadiorshe care sunt hybride și vor apărea anul viitor . De ce trebuie Porsche să strige grupa de 3 ? Păcat eram fan al acestei mărci

  • Alin, vineri, 09.06.2023 11:08

    Arata ca un supercar, dar nu are nimic din heritage stilistic Porsche. Nici fata nici spate, zici ca e un model generic facut de un tinar pasionat de modelare 3D si apoi aplicata sigla Porsche. Putea sa aplica sigla Dacia, ca la fel era.

  • Alin, vineri, 09.06.2023 11:12

    Sincer, cu cat ma uit mai mult cu atat zic ca este un nou model Pagani. Din fata cel putin este clar o evolutie a modelului lor de faruri, 2 "dungi" verticale (si Zonda si Huayra)

  • Mircea Badea, vineri, 09.06.2023 15:13

    nu cred ca pot ajunge rimacul din urma. asta desi nevera e si comfortabila, nu doar de circuit.

  • Mircea Badea, vineri, 09.06.2023 15:16

    vine si tesla roadster 2, deci tripleta va lua locurile 3-5 in cel mai bun caz, desi presimt ca si-o fura si de la chinezi.

  • @Mircea Badea, vineri, 09.06.2023 16:17

    Rimac are colaborari tehnice cu multi, inclusiv cu Porsche.

  • Alin, sâmbătă, 10.06.2023 12:24

    @Mircea Badea Stii ca Rimac face parte din grupul VAG, nu?! Niste invarteli corporate, Rimac Porsche, Bugatti, VW....

  • @alin, duminică, 11.06.2023 07:23

    da, restul se milogesc de rimac sa-i ajute si peei

  • Dutz, marţi, 13.06.2023 04:33

    Când Porsche vrea ceva face… nu-i compar cu nimeni pentru ca este inutil. Nu cred ca trebuie “să bată” Bugati sau Nevera. Porsche a scris legendă si povestea continua. Nu renunță nimeni la Porsche, au clienți pe viața, ok ca își iau unii și altceva… no problem, ca de aia au garaje pentru 10 masini… Eu de Panamera is vrăjit pe veci, nu-mi permit luxul de a avea una, dar… noroc ca am vecin care știe si nu-l deranjează s-o împrumute… o bijuterie!!! PS are si Taycan, dar zice ca-i moartea pasiunii.