Comisia Europeană va media conflictul dintre Mercedes şi Franţa cu un test independent
Comisia Europeană a decis să intervine în conflictul dintre Mercedes şi autorităţile franceze. Organismul european va superviza o serie de teste independente, care ar putea debloca interdicţia de vânzare a unor modele germane.
În urmă cu o lună, Franţa a aprins spiritele în industria auto, interzicând comercializarea a patru modele Mercedes pe teritoriul său. Motivul invocat de autorităţi? Modelele în cauză (A-Klasse, B-Klasse, SL şi CLA) nu folosesc un gaz refrigerant conform cu noile reglementări europene pentru instalaţiile de aer condiţionat.
Decizia Franţei a fost criticată de Daimler, care refuză să folosească gazul refrigerant impus de Uniunea Europeană pentru că îl consideră extrem de inflamabil în cazul unui accident şi, totodată, mult mai poluant. Caracteristici reliefate de teste desfăşurate în interiorul Mercedes.
Căutând să îşi dovedească punctul de vedere, nemţii au cerut şi o expertizare independentă a gazului refrigerant impus de UE şi produs de Honeywell şi DuPont.
Pentru a îngropa securea războiului, Comisia Europeană va încerca să medieze conflictul dintre Mercedes şi Franţa, organizând o sesiune de testare independentă a refrigerantului presupus a fi inflamabil. Comisia vrea să asigure astfel imparţialitatea rezultatului. Analiza va fi condusă de cei de la Departamentul German de Vehicule (KBA), sub atenta supraveghere şi suportul independent al Comisiei Europene.
Antonio Tajani, Comisarul European pe probleme de Industrie, a declarat: “Obiectivul nostru este acela de a oferi asigurări, atât pentru producător, cât şi pentru consumator, că s-au îndeplinit toate normele corespunzătoare unei testări echidistante, asigurându-se astfel un rezultat final transparent.”
Cei de la KBA au fost intens criticaţi, atât de Mercedes cât şi de Franţa, pentru discreţia cu care au tratat problema şi menţinerea secretă a rezultatelor, rezultate ce ar urma să fie publicate în zilele următoare. Nu înainte de a fi consultate de Comisia Europeană şi comparate cu cele anterioare.
Mercedes susţine că blocarea vânzărilor unor modele atât de importante în Franţa ar putea afecta cu 2% rezultatele comerciale ale companiei, raportându-ne la evoluţia din 2012. Asta înseamnă aproximativ 29.000 de maşini în minus pentru constructorul din Stuttgart, care se luptă din greu să nu fie lăsat în urmă de rivalii Audi şi BMW.
via automotivenews (înreg.)
A decis sa "intervina", nu sa "intervine".