BMW i8, primele imagini: supercarul hibrid al nemţilor anunţă un consum mediu de 2.5 litri la sută
BMW va aduce la Frankfurt o nouă versiune a lui i8. Supercarul hibrid are un motor turbo cu trei cilindri în linie şi promite un consum mediu de 2.5 litri la sută.
BMW i8, supercarul hibrid al mărcii bavareze, va veni la Salonul Auto de la Frankfurt în compania versiunii de serie a lui i3. La fel ca fratele său destinat oraşelor, i8 va fi prezentat în versiune de serie, urmând să fie pus la vânzare în decursul anului viitor. Pe lângă sistemul de propulsie hibrid şi caroseria inovatoare, i8 aduce şi primul motor turbo cu trei cilindri în linie din gama BMW, unitatea făcând parte din noua familie a constructorului german.
Motorul are o cilindree de 1.5 litri şi livrează 231 CP, iar unitatea cu ardere internă este completată de un motor electric de 131 CP. Cele două motoare pot lucra independent sau împreună, putând livra 362 CP şi 570 Nm în configuraţia destinată obţinerii de performanţe maxime. Modelul german poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 4.5 secunde, iar viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h. În modul 100% electric, modelul poate să atingă 120 km/h.
AUTONOMIE 500 KILOMETRI ÎN MODUL CONFORT
Sistemul hibrid al lui i8 are o baterie litiu-ion, care poate fi încărcată de la o priză standard în trei ore şi jumătate. Autonomia în modul 100% electric este de 35 de kilometri. Un încărcător special aplicat unei prize de 220V reduce timpul de încărcare la o oră şi jumătate. Însă, cu ajutorul motorului cu ardere internă, autonomia lui i8 poate urca până la 500 kilometri în modul confort. Dacă şoferul activează modul Eco Pro, autonomia supercar-ului hibrid din Munchen creşte cu 20 de procente faţă de valoarea menţionată anterior.
BMW i8 are o transmisie automată cu şase trepte care leagă motorul cu ardere internă de puntea spate, în timp ce motorul electric angrenează roţile din faţă printr-o transmisie automată specială, care funcţionează în două faze. Împreună, cele două motoare pot funcţiona în diferite moduri de rulare, oferind fie tracţiune faţă şi rulare 100% electrică, fie tracţiune integrală şi rulare în modul hibrid.
CAROSERIE REVOLUŢIONARĂ
BMW i8 are o masă de 1.490 kilograme, graţie configuraţiei Life Module, dezvoltată special pentru această caroserie. Portierele cu deschidere verticală vor rămâne un element standard al modelului şi sunt posibile datorită ranforsărilor aplicate caroseriei prin intermediul panourilor din fibră de carbon. Modificările respective au fost necesare pentru obţinerea unei mase cât mai reduse, necesară pentru a compensa prezenţa sistemului hibrid.
Caroseria lui BMW i8 are o lungime de 4.689 milimetri şi o lăţime de 1.942 milimetri. După cum a fost şi cazul conceptului, modelul are un ampatament mare, de 2.800 milimetri şi o înălţime redusă, de 1.293 milimetri. Coeficientul aerodinamic este unul exemplar, de 0.26. Mai mult decât atât, caroseria din fibră de carbon a lui BMW i8 are o distribuţie a maselor între punţi de 50:50 şi un centru de greutate amplasat foarte jos. În standard, modelul are DSC, Brake Assist, o serie de funcţii speciale pentru sistemul de frânare şi un asistent la demaraj. Sistemul de control al stabilităţii are şi o setare care permite decuplarea parţială a acestuia, permiţând alunecarea roţilor din spate în anumite situaţii.
Via BMW
arata super :)