Comisia Europeană şi Naţiunile Unite schimbă modul de calcul al consumului "oficial"

Publicat miercuri, 18.04.2012 16:46 de Mircea Meșter

Vă derutează consumul oficial pe hârtie care nu e aproape niciodată acelaşi cu cel din viaţa reală? Comisia Europeană dezvoltă un nou sistem care va fi mult mai realist şi care, foarte important, va fi standard la nivel mondial.

Actualul sistem oficial de calculare a consumului afişat de producătorii auto, unul care nu poate fi atins decât în anumite condiţii şi care nu are corespondent în realitatea de zi cu zi de pe şosele şi străzi, va fi schimbat peste câţiva ani. Mai mult, maşinile care sunt vândute pe cele mai importante pieţe ale lumii vor avea acelaşi standard de calcul al consumului, modelul american şi cel european urmând să fie contopite într-o ecuaţie comună.

Actualul sistem - care calculează în laborator în cadrul unor teste mai degrabă teoretice decât practice consumul mediu în regim urban, extraurban şi în regim mediu mixt - va fi eliminat, iar în locul său va intra în vigoare un nou sistem care se numeşte Worldwide Light-duty vehicle Test Cycle sau, pe scurt, WLTC. Planurile de dezvoltare ale noului sistem sunt create în colaborare de Naţiunile Unite şi de Comisia Europeană, iar scopul final este stabilirea unui standard mondial care să afişeze consumul oficial după aceleaşi criterii, indiferent de ţară.

Principalele modificări care vor avea loc la nivelul stabilirii consumului "oficial" se referă atât la modul de testare al maşinilor, cât şi la modul în care sunt afişate rezultatele. Astfel, în loc de afişarea unui consum urban, extraurban şi mixt, fişa tehnică a unei maşini va conţine două cifre de consum: una care subliniază cel mai bun consum pe care îl poate scoate maşina respectivă, alta pentru cel mai mare consum. Pentru a ajunge la aceste cifre, testele nu vor mai fi realizate în laborator, ci pe un traseu izolat stabilit standard, fiecare maşină urmând să fie testată în prima fază doar cu şofer şi cu toate aparatele şi sistemele tehnologice dezactivate, apoi cu toate locurile ocupate şi cu sistemele în cauză active.

Conform calendarului stabilit în acest moment, planul final de bătaie urmează a fi definitivat în 2014, iar noile cifre de consum vor fi afişate în dreptul fiecarei maşini noi lansate pe piaţă cel mai devreme în 2016-2017.

via | AutoExpress

  • the hep, miercuri, 18.04.2012 17:34

    si cu noile consumuri afisate, sa vedeti cate masini au sa isi schimbe in jos normele de poluare.

  • sandman, miercuri, 18.04.2012 17:43
    consum

    interesant. sunt curios de rezultate, dar mai e pana atunci

  • CodrutC, miercuri, 18.04.2012 17:46

    Normele de poluare nu au legatura cu articolul , consumul este aproape paralel cu norma de poluare , nu cred ca are rost sa iti explic , cauta pe google , ca suntem in sec. 21 :))

  • Calingura, miercuri, 18.04.2012 18:02
    la fel de imprecis

    Interesant dar la fel de imprecis. Nu toti putem conduce ca tipul care facea mii de kilometri cu o Fabia. Afisarea consumului maxim este chiar amuzanta. Cred ca sunt putini care merg cu acul la rosu mai mereu. In cazul asta probabil ca si un Matiz consuma 20/100 si un bidon de ulei la saptamana. Eu unul pe masina cu manuala scot aproape ca in carte cu aer cu tot (daca nu ma prinde febra soferului disperat). Pe cea cu automata scot pe naiba. Imi scapa piciorul foarte usor in ea si sub 3000 obtin doar cu atentie. Deci se poate dar tine de fiecare

  • unckle, miercuri, 18.04.2012 19:16

    Cred ca, prin consum "maxim" se refera la consumul minim obtinut pe acelasi traseu dar cu toate locurile ocupate, bagaje, rezervor plin, muzica si aerul in blana ... o sa fie "maxim" dar de fapt minimul posibil in conditii "maxime" .. oricum vor face legea se va gasi unu' mai destept la marketing care sa debiteze un pliant frumos colorat si cleentii or sa pice ca si pana atunci :)

  • Jupiter, miercuri, 18.04.2012 19:20
    Consum real

    Consumul oficial din prezent, aplicat in traficul real, este foarte simplu. Consum extraurban real = motor perfect reglat + sofer si pasager + viteza constata la 90km/h in zona de campie, in ultima treapta de viteza. Daca se respecta aceste valori, consumul coincide cu cel declarat de producator. Consum mixt real = in principiu este acelasi declarat de producator, pentru ca nu se poate face o socoteala la sange a tuturor kilometrilor parcursi. Este mai mult orientativ. Consum urban real = este de fapt dublul consumului extraurban declarat de producator, plus/minus 1-2-3 litri (in functie de oras si trafic) PS: In Bucuresti de exemplu, cred ca se va ajunge sa se masoare consumul la ora, ca la tractoare pe camp.

  • t, joi, 19.04.2012 00:48

    sa bage bucuresti inzapezit ca test standard pt consum maxim si sa il traverseze prin centru de la un capat la altul. sau ca sa fim intelegatori sa il foloseasca doar cand e ploaie torentiala, ca la fel, se dubleaza timpii pt consum minim recomand coborarea de pe un deal foarte mare. eventual pikes peak ^_^

  • unckle, joi, 19.04.2012 09:27

    eu am reusit aproape 15% intr-o zi de iarna ... sunt curios daca vre-un producator ar avea tupeu sa puna cifra asta in pliant :)) (pentru o masina cu motor diesel de 2litri.. nu M5)

  • Gigi, joi, 19.04.2012 15:05
    Natiunile Unite

    Nu discut subiectul, ci doar un detaliu: ce treaba au Natiunile Unite cu consumul masinilor? Traducem chiar tot, asa fara sa filtram? UN este o organizatie politica, cu scop umanitar, ce naiba... 'The United Nations is an international organization founded in 1945 after the Second World War by 51 countries committed to maintaining international peace and security, developing friendly relations among nations and promoting social progress, better living standards and human rights.'