Comisia Europeană şi Naţiunile Unite schimbă modul de calcul al consumului "oficial"
Vă derutează consumul oficial pe hârtie care nu e aproape niciodată acelaşi cu cel din viaţa reală? Comisia Europeană dezvoltă un nou sistem care va fi mult mai realist şi care, foarte important, va fi standard la nivel mondial.
Actualul sistem oficial de calculare a consumului afişat de producătorii auto, unul care nu poate fi atins decât în anumite condiţii şi care nu are corespondent în realitatea de zi cu zi de pe şosele şi străzi, va fi schimbat peste câţiva ani. Mai mult, maşinile care sunt vândute pe cele mai importante pieţe ale lumii vor avea acelaşi standard de calcul al consumului, modelul american şi cel european urmând să fie contopite într-o ecuaţie comună.
Actualul sistem - care calculează în laborator în cadrul unor teste mai degrabă teoretice decât practice consumul mediu în regim urban, extraurban şi în regim mediu mixt - va fi eliminat, iar în locul său va intra în vigoare un nou sistem care se numeşte Worldwide Light-duty vehicle Test Cycle sau, pe scurt, WLTC. Planurile de dezvoltare ale noului sistem sunt create în colaborare de Naţiunile Unite şi de Comisia Europeană, iar scopul final este stabilirea unui standard mondial care să afişeze consumul oficial după aceleaşi criterii, indiferent de ţară.
Principalele modificări care vor avea loc la nivelul stabilirii consumului "oficial" se referă atât la modul de testare al maşinilor, cât şi la modul în care sunt afişate rezultatele. Astfel, în loc de afişarea unui consum urban, extraurban şi mixt, fişa tehnică a unei maşini va conţine două cifre de consum: una care subliniază cel mai bun consum pe care îl poate scoate maşina respectivă, alta pentru cel mai mare consum. Pentru a ajunge la aceste cifre, testele nu vor mai fi realizate în laborator, ci pe un traseu izolat stabilit standard, fiecare maşină urmând să fie testată în prima fază doar cu şofer şi cu toate aparatele şi sistemele tehnologice dezactivate, apoi cu toate locurile ocupate şi cu sistemele în cauză active.
Conform calendarului stabilit în acest moment, planul final de bătaie urmează a fi definitivat în 2014, iar noile cifre de consum vor fi afişate în dreptul fiecarei maşini noi lansate pe piaţă cel mai devreme în 2016-2017.
via | AutoExpress
si cu noile consumuri afisate, sa vedeti cate masini au sa isi schimbe in jos normele de poluare.