Codul Rutier ar putea fi modificat pentru a include trotinetele electrice: în prezent, utilizarea acestora nu este reglementată
Poliția Rutieră intenționează să propună modificarea Codului Rutier pentru a reglementa circulația trotinetelor electrice, întrucât legea actuală nu face nicio referire la acest tip de vehicule.
Pe piața din România încep să-și facă apariția o serie de servicii de închiriere de trotinete electrice, iar printre companiile care și-au anunțat deja intenția de a oferi astfel de variante de mobilitate urbană se numără Bolt, Lime sau Wolf-e.
Cu toate acestea, reprezentanții Poliției Rutiere atrag atenția că legislația actuală nu face nicio mențiune cu privire la utilizarea acestor tipuri de vehicule pe drumurile publice, ceea ce înseamnă că trotinetele electrice nu pot fi folosite pe carosabil.
"Cu excepția bicicletelor și a vehiculelor trase cu mâna, vehiculele trebuie să fie înmatriculate sau înregistrate şi să poarte plăcuţe cu număr de înmatriculare sau de înregistrare. Vehiculele exceptate de la obligaţie sunt enumerate limitativ în cadrul legal în vigoare, iar trotineta electrică nu se regăsește printre acestea", afirmă reprezentanții Poliției Rutiere.
Anterior, s-a speculat că trotinetele electrice ar putea fi încadrate la categoria mopede, însă Poliția Rutieră afirmă că acest lucru nu este posibil, întrucât nu au niciun loc pe scaun.
"Întrucât nu sunt prevăzute cu un loc şezând, nu pot fi supuse omologării şi, prin urmare, nici înregistrării ori înmatriculării. Vehiculele de tipul trotinetelor electrice neprevăzute cu un loc şezând nu se supun omologării şi nu se va elibera niciun document pentru acest tip de vehicul", a mai precizat reprezentantul Poliției Rutier.
În acest context, Poliția Rutieră susține că analieaza "oportunitatea" de a propune o modificare a Codului Rutier prin care circulația trotinetelor electrice să fie reglementata.
Via G4Media
Detin un Golf 7 si un BMW 730 si o trotineta electrica. In oras prefer trotineta, nu are nevoie de parcare, incape in lift, ai voie cu ea in supermarket, iar viteza medie de 15 m]km/ora e comparabila cu cea din trafic la ore de varf. In pluc nu aglomerezi orasul si nu-l poluezi. Ideal ar fi sa merg pe pistele de biciclete dar ele lipsesc. Pe trotuare sunt fie masini, fie gropo sau denivelari. Pe strada pe prima banda sir de masini oprite la ....oprirea interzisa. Sunt curios daca cineva are inteligenta sa gaseasca solutia ideala si sceptic ca nemernicii de politicieni pot produce ceva bun...tinand cont de interesele oraselor si de restul inertiilor... Celor alesi sa ne conduca si sa ne gestioneze problemele, le urez succese!