Clientii francezi ai lui Duster au ales versiuni superioare de echipare

Publicat marţi, 04.05.2010 14:33 de Mircea Meșter

Pretul mediu de achizitie a lui Duster in Franta este de 16.800 de euro, francezii alegand versiuni medii si superioare de echipare.

Conform datelor oferite de Bernard Cambier, director comercial Renault Franta, majoritatea clientilor lui Duster din Hexagon au optat pentru versiunile superioare de echipare. Dupa ce au anuntat ca au primit 10.000 de comenzi in luna aprilie, oficialii Dacia din Franta au analizat aceste comenzi si au ajuns la concluzii interesante.

Foarte interesant este faptul ca Dacia nu se canibalizeaza cu Renault pe piata franceza, clientii fiind complet diferiti pentru cele doua marci. "Analiza primelor comenzi arata ca Dacia nu canibalizeaza Renault. Nu e vorba de acelasi tip de clienti si avem cu mult mai putini clienti care vin prin buy-back", spune directorul comercial Renault. Acesta sustine ca 75% dintre clientii Duster din Franta au cumparat masina cash sau prin credit/leasing, doar un sfert schimbandu-si masina veche cu un Duster. "Mai mult, din cei 25%, doar 40 de procente sunt clienti ai modelelor Renault, ceea ce corespunde cu cota de piata normala si inseamna ca Duster a cucerit 60% din clientii vechi ai altor marci", sustine Bernard Cambier.

Cel mai interesant aspect este legat insa de nivelurile de echipare preferate de francezi. Astfel, in conditiile in care Duster pleaca in Franta de la 11.900 de euro iar pretul de baza al versiunii 4x4 este de 13.900 de euro, pretul mediu al exemplarelor Duster cumparate de francezi este de 16.800 de euro iar 25% dintre clientii Duster din Hexagon si-au ales versiuni 4x4. Acest lucru subliniaza faptul ca cele mai dorite versiuni au fost cele medii si superioare.

  • "Singura dificultate pe care o avem cu Dacia este legata de satisfacerea cererilor si de faptul ca trebuie sa ne ocupam de multi clienti. In urma operatiunii Porti Deschise am vazut atata lume cata vedeam acum 30 de ani, la lansarea lui Renault 5 sau Renault 9. Nu am mai vazut o asemenea afluenta de clienti in showroom-uri de foarte mult timp"
    - Bernard Cambier, directorul comercial Renault Franta

via | autoactu

  • Alex, marţi, 04.05.2010 14:56

    era culmea sa aleaga versiunile sarace in optionale! Alea le cumpara ciobanii(cei cu oi adica oieri) romani cu globurile alea negre si urat mirositoare de la transpiratie!

  • odin, marţi, 04.05.2010 15:08

    Dacia si-a castigat o reputatie buna inainte. Si are ingrediente de succes: spatiu, robustete, fiabilitate, confort, consum redus, sistem 4x4 performant etc. E normal. Dar daca Dacia Duster ar fi fost lansat inaintea Logan-ului, nu ar fi avut acelasi succes. Trebuie amintit si meritul Daciei Logan :)

  • M, marţi, 04.05.2010 18:03

    e un fapt relativ bine cunoscut in domeniul auto ca pentru un model proaspat lansat se cauta versiunile superioare de echipare, urmand ca pe masura ce modelul se invecheste ponderea nivelelor medii si slabe de echipare sa creasca

  • john86, marţi, 04.05.2010 19:16
    dezamagit

    Masina arata foarta bine,chiar abea asteptam sa apara pe piata sa o cumpar dar motorizarile sunt cele mai proaste posibile.Pentru un SUV trebuie cel putin un motor de 2000 cm.Sunt foarte dezamagit

  • NewSymbol, marţi, 04.05.2010 20:57
    @john86

    e usoara masina, gandeste-te si la aspectul asta. de exemplu, nissan pathfinder 2,4 ( sau 2,5) l, 170 cp, in jur de 2,5 tone. zi de asta daca e bun raportul litraj, putere, eventual cuplu/ greutate. un motor de 2000 implica costuri mari si implicit pret mai mare pt clienti...iar asta ar dezavantaja total dacia, strategia ei e reprezenta ta de preturi reduse.

  • vif, miercuri, 05.05.2010 00:10

    Domnul john86 ,nu ai auzit de Down size ,uitate la Fiat care revolutioneaza motorul Otto si Ford cu motoare de 1.2 de 180 CP

  • clarkson, miercuri, 05.05.2010 01:00
    @Alex

    Se cheama clop, nu glob, si presupun ca transpiratia ta de domn fara oi pute a petale de trandafir, sau macar a cur de prinţ.