Citroen renunţă la volanul cu butuc fix

Publicat duminică, 23.05.2010 11:44 de Cornel Șocariciu

După cinci ani de la implementarea volanului cu butuc fix pe modelele sale, Citroen va renunţa la acest "artificiu" tehnologic odata cu viitoarea generaţie a lui C4.

Volanul cu butuc fix a reprezentat pentru Citroen unul din marile concepte inovative în momentul prezentării lui în anul 2005, însă istoria acestuia se apropie de final. Decizia renunţării la volanul cu butuc fix este prefaţată de viitoarea generaţie a lui Citroen C4, modelul constructorului francez urmând să beneficieze de un volan normal.

În momentul introducerii volanului cu butuc fix, francezii au identificat o mulţime de avantaje care ţin de confort si siguranţă. Acest tip de volan regrupeză în centrul său principalele funcţii de confort şi de asistenţă la condus.

Modul accesibil de utilizare a comenzilor a dus la o îmbunătăţire a confortul în timpul şofatului. De asemenea, airbag-ul poziţionat în interiorul acestuia proteja mult mai bine partea toracală a şoferului în cazul unui accident.

Via | leblogauto

  • Lamborghini, duminică, 23.05.2010 11:57

    era si timpul...cat de aiurea poa sa fie :|

  • je, duminică, 23.05.2010 12:05

    ce prostii vorbesti,nici nu ai idee cat de placut e la condus ;)

  • McLaren, duminică, 23.05.2010 12:07
    eu nu inteleg

    Daca are atat de multe avantaje...de ce renunta la el?

  • zeuss, duminică, 23.05.2010 12:14

    cred ca nu si-l mai permit :))))))

  • Mihai, duminică, 23.05.2010 12:15
    ...

    Pentru ca nu il apreciaza.

  • gtrazvan, duminică, 23.05.2010 12:16

    Urat e bordul asta nou.

  • HRares, duminică, 23.05.2010 12:45
    de ce?

    Da, nu am inteles...de ce renunta la el ? Si mie mi se parea interesant

  • yoyo, duminică, 23.05.2010 13:15

    ce pacat!

  • Mario0406, duminică, 23.05.2010 13:58

    Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! Chiar nu trebuia sa faca asta... era un element care ii diferentia de restul concurentei si multi clienti alegeau masina doar pt. acel volan, acele ceasuri digitale.... Foarte rau!

  • baboon, duminică, 23.05.2010 14:01
    volan

    mai bine ,era o porcarie...

  • davidjupanu, duminică, 23.05.2010 14:10

    tot ce trebuiau sa faca zic eu e sa mute ecranu ala digital in spatele volanului

  • Hadouken, duminică, 23.05.2010 19:03

    pacat... era ceva original, care pe langa confort era si estetic, oferind un look high tech. Era placut sa vezi idei noi pe masini. Un pic de gandire in afara "cutiei". Parerea mea.

  • Vortex66, duminică, 23.05.2010 19:43
    util

    La Fordul meu fiesta am comenzi pe volan, iar acum cand stau sa ma gandesc, in unele viraje vreau sa ajustez volumul si ma mai incurc cu pilotul automat :)) Asa, fiind fix, ii mult mai ok

  • Rio, duminică, 23.05.2010 22:21

    @Vortex sa inteleg k u ajustezi volumul numai in viraje sau cum? Ideea celor de la Citroen a fost unica si foarte ingenioasa doar ca putin cam costisitoare, si asta se reflecta si in pretul masinii. Probabil de aia renunta la el

  • Vortex66, duminică, 23.05.2010 22:49
    @Rio

    Nu mai :) Dar de exemplu am bass-u prea pe sistem, iau curba, iar in timp ce o iau vad pe nenea politaiu si vreau sa dau rapid mai incet :)) fiind cu volanul virat ma mai incurc si nu nimeresc ce trebuie :P

  • Excomunicatorul, duminică, 23.05.2010 23:37
    Asta da.

    Asa ceva nu se poate intampla.

  • ............, duminică, 23.05.2010 23:41
    ..............

    arata frumos......era ceva ce altii nu s-au gandit sa faca

  • mowgli, miercuri, 26.05.2010 01:23
    @vortex

    bine zici ce zici tu acolo.Pe langa faptu ca e militia , e si periculos al dracu.Un bass mai puternic iti poate destabiliza masina pe viraje si iti supravireaza, deci neaparat dupa ce retrogradezi in treapta a doua tu concomitent sa si dai volumul mai incet, altfel nu esti profi. Sau poti fi si mai profi si sa amplasezi wooferele strategic in 4 colturi.Dar tot e nasol ca trebuie sa dai basu mai tare pe stanga spate cand masina supravireaza dreapta ca sa te arunce inapoi pe trasa.Oricum, sunt sigur ca gasesti o solutie.Poti sa o si patentezi, de exemplu Ford Fiesta SWS (sound wave steering) sau DbD (decibel drive)

  • Roby, miercuri, 23.06.2010 12:03
    Mare greseala

    Pacat ! Mare pacat ! Era un aspect care o diferentia de celelalte masini. Era unicat in lume. De avantaje nu mai zic, sunt mentionate si in articol. Si senzatia placuta la condus e unica. Orice minune tine putin. :(