Citroen pregateste DS3 R3, rival de 200 CP pentru Clio RS

Publicat joi, 28.01.2010 14:29 de Mircea Meșter

Fanii Citroen si Sebastien Loeb vor avea in 2011 la dispozitie o versiune sportiva a lui DS3. Aceasta va scoate 200 de cai si se va bate cu Clio RS si Mini Cooper S.

Citroen va lansa in 2011 o versiune de 200 de cai a lui DS3. Primul model din segmentul premium DS "inventat" de Citroen odata cu relansarea marcii franceze, in 2009, va dispune astfel de o varianta sportiva care va reprezenta un tribut adus performantelor lui Sebastien Loeb in WRC.

Versiunea speciala va fi denumita DS3 R3 si va dispune de o varianta revizuita a motorului de 1.6 litri Turbo dezvoltat de BMW si PSA Peugeot Citroen. Acesta va putea sa duca modelul de la 0 la 100 km/h in circa 6 secunde, performantele recomandand modelul francez pentru segmentul dominat acum de Clio RS si Mini Cooper S.

Informatia a fost confirmata partial de oficialii constructorului francez, care au declarat pentru pistonheads.com ca analizeaza serios posibilitatea ca gama DS3 sa fie completata de o versiune mai puternica.

via | pistonheads

  • eu, joi, 28.01.2010 15:20
    grup PSA

    Daca era ceva ce mai lipsea grupului PSA erau si sunt :( niste motoare pe benzina de putere mare (gen 2 turbo sau 3 samd). Se pare ca in anii urmatori o sa asistam la o shimbare de atitudine si probabil ca o sa gasim variante R pt aproape toate segmentele (c4-308, 207-DS3, C5-508) deja HDI de 3.0 a aparut si are 240CP... Eu astept RCZ de 1.6 la peste 200CP.

  • mog, joi, 28.01.2010 15:40
    motoare mici

    eu unu sunt fan motoare de litraj mic si putere mare. da, intradevar, nu e acelasi lucu un 2.0 de 200 cp cu un 1.6 de 200 cp..dar totusi.....iti satisfaci si nevoie de adrenalina cu un motoras de genul asta.eu o consider o solutie de viitor pt cei care si doresc putina sportivitate la costuri mai mici.

  • THP, joi, 28.01.2010 16:31

    a cam trecut era motoarelor de 2.0 si 200 cp, astfel de motoare existau inca din anii 90 la Opel (2.0 204 CP) Peugeot (2.0 200 CP) sau Lancia....nu prea mai e o noutate si nici ceva spectaculos. Prefer un 1.6 twin-turbo cu know-how de la BMW si tehnologia High Presure de la Peugeot decat un 2.0 cu 200 cp. Ganditi-va cat de usor se poate modifica acel twin-turbo....doar daca maresti presiunea in turbine, injectoare s.a. obtii niste performante extraordinare. In curand toate marcile vor avea astfel de motoare pentru ca asta e viitorul.

  • posesor de TDI, joi, 28.01.2010 16:59
    @all

    Aveti si voi dreptate. Insa vremea aelor motoare demodate de 2 litri si 200 cp, era vremea "masinii pe viata". Atunci se putea vorbi cu adevarat de mecanica pura. As vrea sa vad peste 12 ani o masina de asta cu motor mic si vioi de care tin sa precizez ca au toate marcile, pentru a nu fi acuzat de partinire ... Dar cine mai tine o masina 12 ani!?

  • 745, joi, 28.01.2010 17:11

    Ai dreptate, masinile din prezent sunt bunuri de consum, numai sunt facute din pasiune ca inainte, numai au fiabilitatea vechilor modele....cilindreea motoarelor scade....etc. Cele mai partinitoare dovezi le avem la VW care inainte faceau TANCURI nene....acuma se comporta ca un Renault dupa cateva mii de km. Mercedes la fel, facea cele mai bune masini, acum se rezuma sa faca doar masini mai bune decat concurenta, daca inainte un diesel de la Mercedes tinea 1 milion fara probleme acum nu prea mai e asa. In schimb alte marci pe care nu dadeam 2 bani au evoluat foarte rapid, atat prin produsele oferite cat si prin fiabilitate, cert e ca inainte se faceau masini mai bune dar astea sunt vremurile. Ecologie "cica".

  • NeoGalaxy, vineri, 29.01.2010 07:32

    @Posesor de TDI + 745: Pai si cine va opreste sa faceti voi doi niste masini "facute din pasiune" si nu "bunuri de consum"? Parerea mea este ca v-as recomanda sa va duceti la scoala pentru ca va lipsesc cateva notiuni elementare despre umanitate. Sau traiti in trecut si nu stiti cum sta treaba :)