Citroen: "Nu cereţi reducere pentru C4"!
Citroen a decis să "schimbe macazul" în ceea ce priveşte preţul şi strategia de marketing a noului C4, anunţând că nu vor mai oferi reduceri, ci doar un preţ de bază foarte bun.
Francezii de la Citroen şi-au schimbat strategia de marketing în cazul noii generaţii C4 şi anunţă că nu vor oferi reduceri pentru acest model. Informaţia a fost lansată de Jean-Michel Marmiesse, manager de produs pentru C4. Noua strategie riscă să îndepărteze clienţii vechi, care s-au obişnuit să primească o reducere la achiziţia unui model Citroen, dar ar putea să atragă clienţi noi, interesaţi de preţul mai scăzut al modelului. Cei de la Citroen erau cunoscuţi pentru cele mai agresive strategii de reduceri între producătorii de volum din Europa.
"Producătorii de automobile lansează de obicei un model nou la un preţ ridicat, ca apoi să facă reduceri. În cazul lui C4, preţul este agresiv de la început pentru a găsi rapid o nişă de clienţi interesată de acesta. Strategia e simplă: oferi un model la un preţ redus de la început pentru a spori vânzările", a declarat Jean-Michen Marmiesse.
Oferirea reducerilor la achiziţie afectează valoarea reziduală a vehiculelor, un factor important pentru clienţii de flotă şi puţinii clienţi privaţi (din păcate) interesaţi de acest element. Citroen vrea să atragă în principal clienţii de flote pentru noul C4, deci sunt pe drumul cel bun, cel puţin la nivel teoretic. Experţii în industrie consideră că imaginea mărcii Citroen a fost afectată de reducerile semnificative oferite de-a lungul timpului.
"Nu poţi să schimbi mentalitatea clienţilor peste noapte. Angajaţii departamentelor de vânzări de la Citroen trebuie să fie instruiţi foarte bine şi să se priceapă la edificarea produsului, ale calităţilor acestuia şi a oricărui element care îl scoate din mulţime. Cu o strategie bună şi antrenament, vor reuşi, dar trebuie să se lupte cu ceva mai mare decât un angajat de vânzări de la Volkswagen – spre exemplu. Cu toate acestea, o să fie dificil să schimbe ceva în segmentul compact, cel de-al doilea segment ca volum din Europa, deoarece competiţia va răspunde într-un fel sau altul. Marca se mişcă în direcţia potrivită, dar nu poţi să te aştepţi ca obiceiurile clienţilor şi imaginea de marcă să se schimbe într-o zi.", a concluzionat Carlos Da Silva, analist de piaţă la IHS Global Insight pentru AutomotiveNews.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
eu cred ca se va vinde mai bine decat vechiul model(fiind clasificat de multi potentiali clienti un pic ciudat ptr gusturile lor)....,in schimb noul model vine cu un look mai aproape de cerintele pietei, nemaifiind atat de nonconformist. Vechiul C4 , mai ales coupe-ul era masina pe care ori o "iubeai" , ori o "urai" prin prisma look-ului inedit si care inca cred eu mai intoarce capetele privitorilor si acum!