Citroen este gata de start in WRC
Sebastien Loeb si Citroen vor incerca sa castige cel de-al 5-lea titlu consecutiv in noul sezon WRC.
Campionatul Mondial de Raiuluri va incepe astazi cu Raliul Monte-Carlo. Raliul monegasc si-a castigat renumele de cel mai celebru raliu din lume. In cadrul editiei de anul trecut au revenit in program speciale legendare precum Saint Jean en Royans, Burzet si Saint Bonnet le Froid, iar anul acesta organizatorii au prins in program o alta proba clasica: the Col du Turini.
"Am visat mereu la un Monte-Carlo alb, cu o iarna adevarata. Traseul trece prin trei regiuni diferite, deci probele speciale sunt foarte variante. Cele de joi seara sunt foarte rapide. Cele din Ardeche sunt mai tehnice, cu drumuri inguste si uneori denivelate. Anul trecut a fost uscat, dar mi-ar placea ca anul acesta sa avem parte de zapada si gheata. Ma bucur enorm ca legendara Col du Turini si alte speciale clasice din sudul Frantei au fost incluse din nou in program. Va fi o mare provocare sa concuram in ultimele patru probe speciale cu acelasi tip de pneuri. Sunt sigur ca va fi extrem de dificil”, declara Sebastien Loeb.
Conditiile de pe specialele Raliului Monte-Carlo reprezinta principala problema pentru piloti. Probele sinuoase se desfasoara in munti, la altitudini mari, schimbarile de aderenta ale suprafetei fiind foarte frecvente. Pe parcursul unei singure speciale, in mod constant, se intalnesc portiuni cu asfalt curat si portiuni acoperite cu zapada si/sau gheata. In aceste conditii, pneurile joaca un rol decisiv.
"Vom aborda prudent startul in sezonul 2008 din WRC. Trecerea la un singur furnizor de pneuri este principala modificare in prima etapa din actuala stagiune si, ca de obicei in asemenea cazuri, avem nevoie de timp pentru a ne adapta. Am incercat sa testam cat mai mult inaintea acestui raliu pentru a aduna cat mai multe date referitor la pneurile pe care le avem la dispozitie pentru Raliul Monte-Carlo, dar sunt sigur ca mai avem multe lucruri de invatat. Raliul Monte-Carlo este una din cele mai dificile etape din campionat si asta nu doar din cauza celebrelor probe speciale, ci si datorita faptului ca este prima cursa a sezonului. Anul acesta va fi si mai greu pentru ca factorul pneuri este extrem de important. Concurenta va fi extrem de dura, dar eu am incredere in echipa noastra tehnica si sunt sigur ca Citroën C4 WRC este o masina mai competitiva decat anul trecut. De asemenea cred ca Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Martí sunt doua echipaje puternice care vor incerca sa repete performantele de anul trecut. Obiectivul nostru, pentru 2008, este sa castigam ambele titluri mondiale, atat pe cel la piloti, cat si pe cel la constructori. Daca vom incepe la fel ca si anul trecut atunci cred ca totul va decurge asa cum ne-am propus," a declarat Olivier Quesnel, noul director Citroën Sport.
"Dupa cum se intampla destul de frecvent la startul unui nou sezon, exista foarte multe necunoscute. Va trebui sa gasim pneurile ideale pentru conditiile de pe probe. Desigur, obiectivul nostru este sa castigam si sa incepem acest sezon cu dreptul”, a spus si Sebastien Loeb. In cazul in care Sebastien si Daniel vor castiga la Monte-Carlo, ei vor deveni echipajul cu cele mai multe victorii in cursa clasica din Alpii francezi.
"Astept cu nerabdare startul in Raliul Monte-Carlo. Sunt sigur ca vom avea nevoie de ceva timp pentru a ne acomoda cu noile pneuri. Ne-am pregatit pentru acest eveniment, dar nimeni nu poate prognoza ceea ce se va intampla cu adevarat la cursa. Specialele de la Monte sunt fantastice, dar trebuie sa ramanem concentrati de la start si pana la sosire daca vrem sa ne atingem obiectivul de a termina in top trei si de a aduna cat mai multe puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor", a spus si Dani Sordo.