Citroen E-Mehari: cea mai funky electrică de pe piață se lansează în 2016 în Europa

Publicat marţi, 08.12.2015 13:53 de Mircea Meşter

Cu o autonomie electrică de până la 200 de kilometri, cu un design nebun și cu materiale rezistente la apă, noul Citroen E-Mehari readuce în prim-plan un nume iubit din gama francezilor în anii '60-'70.

Dacă sunteți la curent cu istoria mașinilor franceze sau măcar dacă ați urmărit premierele prezentate la Salonul Auto de la Frankfurt, care a avut loc în toamna acestui an, ați auzit cu sigurană de Mehari, o mașină pe care Citroen a vândut-o în anii '60-'70 în aproape 150.000 de exemplare.

Citroen adusese la Frankfurt conceptul Cactus M, pe care toată suflarea franceză l-a văzut ca pe un viitor urmaș al lui Mehari. Deși constructorul din Hexagon negase la acea oră faptul că prototipul anunță un model de serie, nu au trecut nici 3 luni de la acel moment și marca franceză prezintă noul e-Mehari, un model 100% electric care va fi produs în serie exact așa cum îl vedeți în fotografiile atașate.

Deși pare mai degrabă un concept dacă ne uităm la linia generală care amintește de o mașină de golf sau de un buggy de plajă, noul Citroen e-Mehari este va intra în 2016 în producție la uzina Citroen din Rennes și va fi comercializat de asemenea de anul viitor.

Citroen E-Mehari, primul model electric al mărcii Citroen după citadina C-Zero, produsă în colaborare cu Mitsubishi, va fi o apariție pe cât de insolută, pe atât de capabilă. Aflăm, de exemplu, că noul model Citroen beneficiază de un sistem de tracțiune integrală și de panouri de plafon demontabile ușor care transformă radical experiența la volan. Designul este un hibrid între liniile originalului Mehari și cele ale lui C4 Cactus, model prin care marca franceză a luat prin surprindere segmentul SUV-urilor citadine acum doi ani.

Creat în colaborare cu Bollore, o companie franceză specalizată în mașini electrice experimentale, noul E-Mehari utilizează un pachet de baterii Litiu-Metal care oferă o autonomie citadină de 200 de kilometri și una extraurbană de 100 de kilometri. Conform comunicatului Citroen, bateria de 30 kWh se încarcă într-un timp care variază între 8 și 13 ore la o priză domestică, în funcție de amperajul acesteia.

Interiorul lui E-Mehari este construit din materiale impermeabile.

Citroen E-Mehari poate atinge o viteza maximă de 110 km/h, iar interiorul mașinii iese în evidență prin materialele rezistente la apă montate pentru ca modelul francez să nu aibă nicio problemă pe plaje, unul dintre peisajele perfecte pentru electrica mărcii. Caroseria mașinii este creată, de altfel, din panouri din plastic special modelat termic care rezistă la coroziune și care nu au nicio problemă la accidente care implică un impact minor.

"E-Mehari nu va fi o mașină cu care vrem să facem performanță în vânzări, ci unul care ne va ajuta să creștem accelerat imaginea brandului nostru", spune Xavier Peugeot, directorul de Planificare Produs din cadrul Citroen. Conform oficialului francez, clienții ideali ai acestui model vor fi lanțurile hoteliere, care vor putea să le pună la dispoziție oaspeților o metodă inedită de transport. "Clienții de flote și privații care-și doresc o a doua mașină se află și ei printre țintele noastre", spune Xavier Peugeot.

via Citroen

  • gogu, marţi, 08.12.2015 14:09

    geamurile or fi tot optionale, ca la Twizy?

  • mishazaitev, marţi, 08.12.2015 15:06

    @gogu Mehari nu avea in varianta originala geamuri ci doar o prelungire a prelatei cu o folie transparenta in dreptul geamurilor. La variantele cu har top, tot o prelata cu folie tinea loc de geamuri. Mai bine intrebai daca, la fel ca la modelul original, caroserie va fi tot sin plastic. Am spus si repet ca cei de la Citroen fac foarte bine incercand sa se intoarca la origini. Masinile simple si practice acompaniate de modele inovatoare au constituit succesul acestei marci. La cat de bine arata acest e-Mehari, nu ar fi o idee rea daca cei de la Citroen s-ar gandi si la o masina de acest fel cu motor conventional!

  • vianu, marţi, 08.12.2015 15:27

    @misha tinad cont de design/materiale motorul electric e potrivit fix ca o manusa. Insolit e sa ii pui motor conventional. Mai ales ca destinatia modelului asa cum spun cei de la Citroen sunt hotelierii...deci vacanta, aer curat, natura ...stii tu... oricum inocenta si simplitatea vietii anilor 60-70 nu se mai intoarce :(

  • Cineva, marţi, 08.12.2015 20:41

    Zici ca e de jucarie....astia cred ca se dau pe low cost mai nou.

  • mishazaitev, miercuri, 09.12.2015 09:21

    Aveti dreptate, domnule Vianu. Visam si eu cu ochii deschisi la un Mehari conduse de cel mai vesel spaniol care a existat vreodata in cinematografia franceza -::)).

  • vianu, miercuri, 09.12.2015 12:07

    @misha nu cred ca francezilor le-ar place sa auda faza cu spaniolul. Practic (fiind nascut in franta) e francez get-beget si expira un "Je m'en fou" prin toti porii lui. PS1. te-am mai rugat ...ce tot atata "domnule"? Altii ma fac nesimtit si incult si tu ma domnesti..... PS2 Je m'en fou! :)

  • mishazaitev, joi, 10.12.2015 12:19

    Dle. Vianu, asa cum am mai spus, politetea mea se datoreaza faptului ca, desi nu am fost mereu de aceeasi parere, modul echilibrat in care va expuneti punctele de vedere, ma face sa cred ca aveti niste ani in plus fata de mine. Luati-o ca pe o forma de respect si atata tot. Legat de acel monstru sacru al cinematografiei mondiale, de care mi-amintesc cu drag, ori de cate ori vad un Mehari sau un 2CV (culmea, masini care impart aceeasi platforma !) ei bine, o fi el nascut in Franta, o avea el primele doua nume franceze, dar "Funes" se pronunta tot cu S la final -::)))). Sigur ca este francez ...la fel de francez ca Charles Anavour, Enrico Macias si Jean Paul Belmondo... Doamne, ce titani!