Citroen C1 şi Peugeot 107 au primit încă un facelift

Publicat joi, 05.01.2012 10:40 de Sebastian Toma

Francezii de la PSA Peugeot-Citroen le-au aplicat modelelor C1 şi 107 încă un facelift. Cele două modele au devenit mai eficiente şi pot fi comandate şi cu o transmisie manuală pilotată.

Citroen C1 a primit încă un facelift, iar concernul PSA i-a aplicat şi fratelui 107 acelaşi tratament. C1 a ajuns la ultima fază din viaţa sa, înlocuitorul său urmând să debuteze în 2013. Lansarea lui C1 facelift are loc la Salonul Auto de la Bruxelles, eveniment care are loc săptămâna viitoare. Debutul noului Peugeot 107 facelift ar putea avea loc în cadrul aceluiaşi eveniment. Pe lângă modificările estetice, noul C1 are un motor îmbunătăţit, care emite mai puţine grame de CO2 pe kilometru şi consumă mai puţin. Din 2012, Citroen C1 şi Peugeot 107 vor primi un nou motor pe benzină, de 1.2 litri, care va avea tot trei cilindri şi va dezvolta ceva mai mulţi cai putere. Până atunci, cele două modele franţuzeşti păstrează unitatea de 1.0 litri şi 68 CP.

Modificările estetice aplicate lui C1 constau într-o nouă bară faţă, o capotă mai scurtă şi un set de lumini de zi cu LED-uri. Bara de protecţie faţă a fost redesenată pentru a putea integra atât proiectoare, cât şi un set de lumini de zi cu LED, iar elementele din urmă amintesc de cele montate pe DS3 şi C4 Aircross. Gama de jante de aliaj include un nou model, deosebit de atractiv. Între timp, Peugeot 107 facelift a primit un aspect mai apropiat de cel al noilor 508 şi 208. Ambele modele se bucură de nuanţe noi de caroserie şi o gamă nouă de capace de plastic pentru jantele de oţel din dotarea standard.

Interiorul ambelor modele este oferit acum în două nuanţe, iar tapiţeria are acum un alt tipar. Versiunile de top ale lui Citroen C1 facelift primesc jantele de 14 inch din aliaj în standard, în timp ce modelele de la mijlocul gamei de echipare în sus sunt diferenţiate de versiunea entry-level printr-o bandă cromată pe grila faţă, pe lângă diferenţele la nivelul echipamentelor oferite în standard. Sistemul audio al lui C1 a fost îmbunătăţit şi integrează acum conectivitate Bluetooth şi o mufă USB pentru conectarea dispozitivelor externe.

Gama de transmisii inclue şi o unitate EGS, acronim pentru Electronic Gearbox System, care oferă un set de padele montate pe volan pentru schimbarea treptelor de viteză. Spre deosebire de versiunile cu transmisie manuală ale lui C1 1.0i, această versiune emite cu 5 grame CO2 în plus pe kilometru, respectiv 104 grame CO2 în regim mixt. Respectiva transmisie este o unitate pilotată, care oferă tot cinci trepte. Toate modelele EGS se bucură de un volan redesenat şi îmbrăcat în piele, în timp ce modelele cu transmisie manuală au şi un schimbător de viteze revizuit. Cei de la Citroen au schimbat setările servodirecţiei şi revizuit amortizoarele pentru agilitate sporită la viteze mici şi un plus de comfort. Modificările respective i-au fost aplicate şi fratelui de platformă 107. Primele imagini ale lui Toyota Aygo facelift, fratele de platformă al celor două modele franţuzeşti, nu au fost încă publicate pe internet.

Via | Autoblog.it

  • lorinczi.thomas, joi, 05.01.2012 12:10

    1. Citroen-ul zici ca-i Mickey Maus cu nasul ala hidos de-au stricat tot facelift-ul! 2. Puteau sa schimbe si ei oglinzile cu unele de la 508, C3! 3. Peugeot-ul e chiar misto!!!!!!!!!! 4. Nu inteleg de ce au acelasi spate, zici ca-i pre-faceliftul, daca tot au modificat fata, pot sa schimbe si spatele (macar un design nou pentru stopuri)!!!!! 5. Singura poza a interiorului este BLEAH!!! Mesaj pentru Designeri: Sa va ia dr**iiiiii!!! Pana si Lodgy de mai jos e mai frumos decat astea!!!!!!!!!

  • catalin, joi, 05.01.2012 13:36
    nu am mai intalnit expresia....

    cutie de viteze / transmisie "pilotata"

  • Sebastian Toma, joi, 05.01.2012 14:12
    @Catalin

    Este vorba de o cutie manuală "pilotată" automat. Practic, nu ai pedală de ambreiaj şi nu schimbi treptele "în sistem H". Se mai numeşte şi transmisie robotizată. Practic, un robot operează tijele cutiei de viteze şi schimbă treapta şi ambreiajul este acţionat electrohidraulic, fără intervenţia şoferului (de unde şi lipsa pedalei). Controlul ambreiajului este hidraulic şi este realizat cu ajutorul unui actuator. Într-un fel, transmisia pilotată este fratele mai ieftin şi mai puţin performant (în termen de rapiditate şi eficienţă) al transmisiilor cu dublu-ambreiaj. Explicaţii în engleză aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_transmission şi aici (despre SensoDrive, dar vorbim de acelaşi principiu) http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c3/sensodrive/sensodrive-2.html Te invit să studiezi şi sistemul S-CAM (extrem de apropiat de EGS) al francezilor, folosit pe generaţia precedentă a lui C4 şi nu numai. Acesta poate schimba treptele şi "în diagonală", nu doar liniar, ceea ce înseamă că poate face o trecere din treapta a cincea în treapta a treia, spre exemplu. Teoretic imposibil pentru o cutie cu dublu ambreiaj, dar posibil pentru o automată convenţională cu convertor de cuplu. http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c4/c4-data/c4-11.html http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/c4/images/c415g.jpg Prezentarea sistemului EGS pe portalul Citroen din Regatul Unit: http://www.citroen.co.uk/our-brand/technology/#/our-brand/technology/ - alegi EGS din meniu şi urmăreşti clipul.

  • Dukat, joi, 05.01.2012 14:29

    O mica precizare in legatura cu "Salonul Auto de la Bruxelles, eveniment care are loc săptămâna aceasta." http://autosalon.be/en/salon/visiteur/dates-et-heures/ The Motor Show takes place from TUESDAY 10th until Sunday 22th January 2012. Public days from Thursday 12 until Sunday 22 January.

  • Anca, joi, 05.01.2012 16:47
    Cutie pilotata

    @sebastian toma - pe cutia robotizata de C1 ambreiajul nu este actionat "cu ajutorul lichidului hidraulic impins de o pompa" ci tot de un element cu actionare electronica, pilotat de un calculator. Actionarea hidraulica a ambreiajului se regaseste pe cutiile pilotate de C4, C4 Picasso etc.

  • flavius, joi, 05.01.2012 17:47
    Cutie

    O solutie mai ieftina decat DSG-ul (2000 EUR).Masinutzele arata bine.

  • Etienne, joi, 05.01.2012 18:18
    Facelift

    Nu ar vrea sa imbrace si ei fetele usilor nici batuti. Cred ca e singura masina la vanzare in Europa la ora actuala la care se vede tabla atat de mult la interior, parca ar fi versiunile de baza ale batranului Matiz. In rest, numai de bine. Zvonurile spuneau ca in 2012 va aparea o noua generatie a tripletilor, dar vad ca se amana treaba pentru cine stie cand.

  • ScorpyonVAG, joi, 05.01.2012 19:31
    @

    Trebuia sa rapunda cumva la tripleta germano-spaniolo-ceha. I-au pus niste leduri, plus un volan nou, plus mici imbunatatiri + un motor nou = nou concurent pentru ,,tripleta".

  • tzenu_bmw, joi, 05.01.2012 23:31
    peugeot 107 arata demential........

    insa nu cred ca era nevoie de un nou facelift daca generatia urmatoare apare in 2013......

  • LauCalin, vineri, 06.01.2012 01:12

    Tzenu, eu zic ca era. Pentru ca tocmai s-au lansat VW Up! si mai ales noul Fiat Panda si toti posibilii clienti se gandesc in primul rand la ele. Recunosc insa ca la clasa asta mereu mi-au placut masinutele astea 3 si le-am considerat cea mai buna alegere la nivelul asta de pret.

  • LauCalin, vineri, 06.01.2012 01:18

    Ma gandeam acum la o chestie, cum se face dom'ne ca numai VW are probleme cand colaboreaza cu japonezii? Uite, PSA si Toyota continua colaborarea si pentru urmatoarea generate de clasa mini, colaboreaza si cu BMW, PSA a colaborat bine si cu Mitsubishi (Outback, 4007, C Crosser), la fel a colaborat si Mercedes cu Mitsu (Colt si Smart ForFour), deasemenea Suzuki a colaborat bine si cu GM (vezi Opel Agila, Suzuki Wagon R Plus- urmas acum Splash). Doar pe cei de la VW nu-i intelege nimeni. :-?? :))

  • Lucian77, duminică, 08.01.2012 19:36

    Daca nu au rezolvat problema ambreajului care a picat la multi proprietari de C1 si 107 intre 30 de mii si 50 de mii de km degeba au facut facelift