Citroen a vandut anul trecut 1.356.000 de unitati
In ciuda crizei economice accentuate, Citroen a reusit sa se mentina la un nivel constant in Europa, in anul care tocmai s-a incheiat.
Anul care tocmai s-a incheiat nu a adus cresteri sau scaderi semnificative pentru Citroen, constructorul francez reusind sa isi pastreze cota de piata si cifra de vanzari pe majoritatea pietelor mondiale.
Astfel, in Europa Occidentala, cota de piata a brandului francez ramane stabila la 6.5%, desi in ultimul trimestru al anului Citroen a inregistrat o crestere de 0.3%. Tendinta de stabilizare s-a resimtit si in Europa centrala si orientala, unde cota de piata ramane la 3.1%.
Cele mai bune rezultate s-au inregistrat in Franta, unde Citroen atinge un volum record de unitati vandute, de 368.000 de exemplare, desi piata a scazut cu 0.6%. Cota de piata cumulata creste astfel de la 13.8% in 2007 la 14.7% in 2008, cea mai buna valoare din 1980 si pana in prezent.
Brandul francez s-a descurcat bine si in Germania, unde a obtinut o cota de piata record, de 2.6%, multumita vehiculelor utilitare si a modelelor C1, C4 Picasso si C-Crosser.
O alta performanta cu care Citroen se poate lauda in anul care tocmai s-a incheiat este suprematia pe segmentul vehiculelor compacte, unde a reusit sa vanda in total 188.000 de unitati C4 Picasso, un real succes in Europa. Modelul C1 a reusit sa ii plaseze pe cei de la Citroen pe pozitia de lider in segmentul european al vehiculelor cu emisii inferioare valorii de 110 g/km.
Tot in 2008 noul Citroen C5 a depasit, dupa 8 luni de la lansarea berlinei, toate obiectivele fixate de oficialii francezi. Cele mai importante rezultate pentru noul model s-au inregistrat in Italia, Germania, Marea Britanie, Belgia si Olanda. De asemenea, in Franta, C5 este lider pe segmentul sau din luna septembrie, depasind 25.000 de unitati vandute.
In 2008 Citroen a reusit sa vanda in total 1.356.000 de unitati.