Chrysler a dezvaluit informatii despre noile sale motoare Multiair
Gama Chrysler va beneficia de motorizari care utilizeaza tehnologie dezvoltata de Fiat. Americanii pregatesc si o versiune hibrida a lui Ram 1500 si un vehicul comercial electric.
Americanii de la Chrysler vor beneficia de tehnologia Multiair dezvoltata de italienii de la Fiat. Astfel, in urmatorii patru ani, cei de la Chrysler vor reduce consumul de carburant al modelelor pe care le comercializeaza cu circa 25%. Mai mult decat atat, pana in 2014, cei de la Chrysler vor schimba peste 80% dintre motorizarile din portofoliu, totul cu ajutorul celor de la Fiat.
Pe langa tehnologia Multiair, motoarele Chrysler vor beneficia de injectie directa, supraalimentare cu turbocompresoare si acestea ar putea fi cuplate unor transmisii cu dublu-ambreiaj. Gama Chrysler va beneficia si de propulsoare supraalimentate cu patru cilindri, aplicand astfel tendinta mondiala de downsizing si asupra producatorului american de automobile.
Primele propulsoare Fiat cu patru cilindri care vor intra in gama Chrysler sunt doua unitati de 1.4 litri, una dintre acestea fiind supraalimentata cu o turbina, iar cealalta fiind aspirata. Aceasta din urma va dezvolta 100 CP si un cuplu motor de 128 Nm, pe cand cealalta va oferi 170 CP si 230 Nm. Totodata, inca o unitate aspirata cu patru cilindri va fi oferita in gama Chrysler, aceasta oferind 190 CP si 237 Nm in versiunea aspirata, urmand sa fie disponibila si o versiune supraalimentata.
Motoarele Pentastar de la Chrysler au fost modernizate de catre inginerii Fiat si vor fi oferite pe mai multe modele din gama acestui constructor. Astfel, unitatea V6 de 3.6 litri va fi lansata in cel de-al doilea sfert al acestui an si va debuta pe Jeep Grand Cherokee. Motorul respectiv beneficiaza de tehnologia Multiair, injectie directa si este pregatita si o versiune supraalimentata a acestuia pentru aplicatii viitoare. In versiunea aspirata, acesta ofera 280 CP si un cuplu motor de 352 Nm. Motorul ofera 90% din cuplul motor maxim intre 1.800 si 6.400 rotatii pe minut.
Chrysler va introduce si o transmisie cu dublu-ambreiaj in gama sa, care a fost dezvotlata de inginerii de la Fiat Power Train Technologies. Unitatea ofera sase trepte si are un ambreiaj uscat. Noua transmisie va schimba treptele de viteze mai rapid decat orice transmisie manuala si va oferi un consum de carburant mai mic cu 10% fata de o unitate manuala echivalenta.
Noutatile de la Chrysler nu se termina aici, constructorul american avand un plan de electrificare al gamei sale. Astfel, pick-up-ul Ram 1500 va fi oferit la un moment dat intr-o versiune hibrida, iar acestia vor dezvolta si un vehicul comercial 100% electric.
Via | MotorAuthority
Noroc cu italienii...