Chinezii de la Chery au testat baterii pentru mașini electrice în apă sărată timp de 53 de ore

Publicat marţi, 24.06.2025 12:41 de Tiberiu Safta

Compania chineză Chery a demarat un nou program de teste extreme de rezistență pentru bateriile mașinilor sale electrice. Marca asiatică a testat asemenea baterii în apele sărate ale Indoneziei, acolo unde acumulatorii au stat în apă vreme de peste 53 de ore în total.

Chery, compania chineză de automobile care a intrat recent pe piața din România, a început a doua etapă a campaniei de teste Extreme Challenge. Prin această campanie, marca chineză testează siguranța bateriilor pentru mașini electrice și hibride în condiții foarte dure pentru a evalua în 6 criterii nivelul de siguranță al bateriilor. Cele 6 criterii la care bateriile sunt supuse sunt în condiții variabile de căldură, frig, uscăciune, umiditate, viteză ridicată și teren accidentat.

Recent, Chery a testat o nouă baterie în apele sărate ale Indoneziei. Bateria, botezată Guardian Battery, a fost scufundată într-un rezervor cu apă sărată la o adâncime de un metru. Acumulatorul a rămas scufundat în această apă timp de 53 de ore și 51 de minute. Rezultatele inspecției după test arată că bateria a rezistat perfect, fără să scurtcircuiteze sau să prezinte scurgeri de electroliți, emisii termice și deformări structurale.

Mai mult, după ce bateria a fost scoasă din apă, aceasta a fost montată pe modelul Chery Tiggo 8 Pro CSH. Potrivit mărcii chineze, mașina a pornit și a parcurs un traseu de teste fără probleme.

Chery derulează și alte teste extreme cu bateriile mașinilor sale. De exemplu, o baterie a fost supusă unui test de rezistență sub o greutate de 11.5 tone, mai exact a nu mai puțin de 7 mașini suprapuse timp de 48 de ore. În perioada următoare, Chery va desfășura o serie nouă de teste extereme în Mexic, Brazilia și Africa de Sud.

Cât despre bateria Guardian Battery, aceasta are un interval termic de funcționare cuprins între -35 și 60 de grade Celsius și are și un sistem de oprire rapidă în cazul în care sunt detectate riscuri. Într-o astfel de situație, bateria se oprește în doar 2 milisecunde și are și un mecanism de monitorizare în timp real pentru detectarea riscurilor. Bateria este protejată și de o carcasă de un blindaj inferior din oțel de înaltă rezistență.

via Chery

  • Kap, marţi, 24.06.2025 14:17

    Au încercat s-o stingă nu? Testul a constat în vreo încărcare minune care ”în 10 minute” promite autonomie dar în schimb le-a oferit o combustie spontană?

  • @ bolojan, marţi, 24.06.2025 14:53

    domnu' premier uite o mare oportunitate. pentru viitor, cheama-i la noi, la praid.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 24.06.2025 16:59

    Un singur test refuza toti sa-l faca, cel putin public: cata capacitate raamne dupa 500 de incarcari si descarcari complete. Nu ma intereseaza alte impachetari de marketing cu frisca, caramel sarat, argint viu sau otet de mere.