Chinezii de la BYD se intrec cu Renault la vehicule electrice

Publicat luni, 08.03.2010 18:31 de Sebastian Toma

Chinezii de la BYD vor sa se lupte cu francezii de la Renault pe piata vehiculelor electrice, iar campul de batalie va fi piata din Europa. Acestia au anuntat debutul lui E6 pe piata europeana in 2011.

Chinezii de la BYD Auto au pus ochii pe suprematie in domeniul vehiculelor electrice. Acestia vor sa fie primii care aduc o masina electrica pe piata din Europa, inainte de francezii de la Renault. Astfel, cei de la BYD promit lansarea unui vehicul 100% electric pe piata din Europa in decursul anului 2011, cu cel putin un an inainte de francezii de la Renault.

Primul vehicul electric de la BYD care va debuta pe piata din Europa este E6, model prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Noul E6 are o lungime de 4.5 metri si ofera un nivel de spatiu interior similar cu cel al lui VW Golf Plus si Seat Altea L. Modelul va avea un pret de aproximativ 42.000 de dolari, dar clientii vor fi avantajati de faptul ca este un vehicul electric scutit de taxe si nu consuma carburant.

Modelul E6 are o masa de 2.295 kilograme si este propulsat de un motor electric de 101 CP. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 14 secunde, iar viteza maxima este de 140 km/h. Chinezii de la BYD anunta o autonomie de 320 kilometri pentru noul E6. Cei de la BYD au dezvoltat si un sistem special de incarcare rapida, care foloseste o statie cu trei faze. Acest sistem poate realiza o incarcare de 50% in doar 10 minute.

BYD este unul dintre cei mai mari producatori de baterii din lume, furnizand acumulatori pentru branduri precum Nokia si Apple. Expertiza acestora in productia de baterii si de sistemele de control electronice a fost suficient de relevanta incat sa ii atraga pe cei de la Daimler la un parteneriat de tip joint-venture, anuntat la Salonul Auto de la Geneva.

Via | Autocar

  • jiji, luni, 08.03.2010 18:41
    hai mai repede

    Bravo chinezoilor,veniti cu ea mai repede ca prea ne-au omorat astia atata timp cu pretul barilului,si alte vrajeli

  • 1Sym, luni, 08.03.2010 20:27
    concurenta!!

    Chinezii, incep sa faca masini, chiar daca nu sunt prea reusite calitativ, dar peste 5-6 ani, ei o sa concureze, nu doar din punct de vedere a pretului, ci si din punct de vedere calitativ, cu marci renumite, din Europa, Japonia!

  • George, luni, 08.03.2010 20:47
    Pana la vazare...

    Pana la vanzare pentru Europa au o problema de imagina, fiabilitate... Ca sa nu mai zic ca daca calculam diferenta de la o compacta (compacta+ sa zicem chiar) pana la 42.000 dolari bagi benzina pentru vro 150.000 km... unde-i afacera?

  • AndreiRN, luni, 08.03.2010 22:37
    Electric

    Bravo lor. Or sa ajunga firmele mari sa-i copieze.

  • NewSymbol, luni, 08.03.2010 22:56
    O lamurire va rog

    Masa aproape 2,3 tone si 101 CP,. acceleratia 0-100 in 14 s. Nu e cam rapida pt masa ei?

  • Andrei.P, luni, 08.03.2010 23:44

    Motoarele electrice au cuplu foarte mare si dispun de tot cuplu IMEDIAT ce accelerezi. Asa are si tesla roadster aia sub 4 sec pana la 100 si nu are un raport excelent KG/CP

  • NewSymbol, marţi, 09.03.2010 00:11
    @andrei

    Roadster are 300 CP si pana-n 1,2 tone. Inteleg ca are cuplul mare, dar acceleratie depinde si de cati CP ai. Vrei sa-mi spui ca daca ai cuplu 300 si 150 cp il faci pe unul cu 150 cuplu si 200 cp? Chiar si pana la 100 km/h?

  • sile, marţi, 09.03.2010 08:50
    pt newSimbol

    Da! E adevarat , la un moment dat intervine plafonarea acceleratiei si a vitezei data de puterea mica dar , in cazul demarajelor este mult mai important cuplul decat puterea maxima.

  • krajla, marţi, 09.03.2010 09:19
    opinie generala

    Peste cativa ani se va intampla ceva asemanator ca si cu masinile japoneze. La inceput faceau masini destul de urate si vezi unde au ajuns acum. Drept este ca chinezii mai au mult de recuperat dar cu technologie europeana (vezi Volvo) si cu fabricile europene (Bulgaria) o sa faca fata. Trist dar cam asta e tendinta. Sper totusi ca producatorii europeni o sa reactioneze cumva ca 20000 de euro pentru un Golf 6 dotat catusi de cat mi se pare prea mult.

  • Mihai, marţi, 09.03.2010 10:15
    BYD vs Renault?

    Noi la Renault deja tremuram de frica lor :)) Pai cu 42000 de dolari o sa cumpatai 2 Megane Z.E. si un Logan 1.4 :))

  • sile, marţi, 09.03.2010 10:26
    pt Misu

    Nu mai co;para caprele cu rinocerii . Era vorba de MASINI ELECTRICE . AI IDEE CAT COSTA UN :EGAN ELRECTRIC-TRIPLU

  • Mihai, marţi, 09.03.2010 10:35
    @SILE

    Am scris Megane Z.E. si crede-ma ca vorbesc in cunostinta de cauza; triplu fata de cine? Megane electric o sa fie putin mai mult decat Megane diesel!

  • vlad, marţi, 09.03.2010 11:24

    Din cate am inteles renault si nissan vor sa introduca un sistem de inciriere a bateriilor astfel va fii mult mai rentabil pt client, ceva de genu buteliile de aragaz. nu stiu exact cum o sa functioneze dar sa spun ca pretul unui z.e. nu va fii foarte diferit de cel al unui model clasic

  • unckle, marţi, 09.03.2010 11:54

    Mihai, ideea celor de la Renault/Nissan de a vinde masini fara setul de acumulatori - de unde si pretul foarte mic - are o foarte mare problema in fata : Infrastructura necesara pentru a asigura clientului acumulatori "noi" . Avantajele sunt nenumarate fata de masinile care vin cu un set de acumulatori - cel mai mare este faptul ca nu trebuie sa iti faci griji pentru uzura in timp a acumulatorului ( cred ca intra in obligatia producatorului sa iti schimbe setul cu altul ok dpdv al capacitatii cata vreme ii platesti lunar 100E .. sau cat se vehivula acum un an cand a aparut ideea ) . Personal as fi primul la usa Renault daca acest sistem ar fi implementat si ar fi viabil - 100E pe luna inchiriatul acumulatorului + 50E pe luna curentul = mai putin decat dau acum pe benzina ... si in viitor voi da clar mai mult pentru ca benzina nu da semne a fi mai ieftini.

  • stick, marţi, 09.03.2010 12:02
    baterii

    ca o paranteza, ar fi bine ca in viitor, masinile electrice sa aibe baterii la fel, sa poti schimba de la o masina la alta, sau sa aibe aceleasi mufe care sa se potriveasca, astfel ar fi o metoda flexibila si ar contribui foarte mult la autonomie. Partea cu inchiriatul de baterii iar mi se pare o idee excelenta. o zi buna!