Chinezii de la BAIC au cumpărat 5% din Daimler: grupul german spune că investiția este “binevenită”
Grupul chinez BAIC a cumpărat 5% din acțiunile Daimler, nemții spunând că investiția este “binevenită”. Tranzacția vine după ce, anul trecut, miliardarul Li Shufu (președintele Geely) a cumpărat 9.69% din Daimler pentru aproximativ 9 miliarde de dolari.
Beijing Automotive Group Co (BAIC), unul dintre partenerii Daimler pe piața din China, a decis să-și cimenteze relația cu grupul german prin achiziția unui pachet de 5% din acțiunile companiei.
BAIC s-a temut de influența lui Li Shufu, miliardarul chinez și președintele grupului Geely, care a cumpărat, în 2018, 9.69% din Daimler și a devenit cel mai mare acționar privat al Daimler.
Daimler a catalogat investiția celor de la BAIC drept “binevenită”, în contextul reducerii costurilor cu dezvoltarea și producția mașinilor electrice pe cea mai mare piață auto din lume.
În plus, Daimler a dat asigurări că nu va lega alianțe cu alți parteneri chinezi fără să-i consulte pe oficialii BAIC.
Via Reuters
-
cineva, marţi, 23.07.2019 12:30
Greseala elementara: subestimarea adversarului. toti au copiat la inceput - si japonezii, si sud-coreenii. Chinezii nu sunt nici mai prosti, nici mai putin ambitiosi decat altii. Deocamdata, cumpara, e adevarat, dar asta nu inseamna ca nu pot sa inventeze..
-
Zuzu, marţi, 23.07.2019 12:33
Am intrat pe versiunea desktop numai să răspund aberației de mai sus. Ar fi multe de înșirat, economic, istoric, etc dar să ne oprim la câteva evidențe: nivelul de trai/educația/economiile cresc în momentul în care există o conectivitate între cât mai mulți oameni și companii. Chinezii degeaba au cea mai tare industrie dacă sunt izolați. Germanii degeaba au tehnologie dacă nu o pot vinde/obține beneficii. În felul de a face afaceri ca cel din articol se vor face legături între economii atât de profunde încât va fi greu apoi să se izoleze în cazul venirii unui dictator, va fi greu să rupă legăturile dintre oameni, iar în ansamblu, toți au de câștigat. Să nu uităm că cele mai puternice economii, statistic, sunt cele care au astfel de legături cu cât mai multe țări.
-
zarnesteanu, marţi, 23.07.2019 13:22
Iar eu o sa ies de pe versiunea desktop dupa ce o sa raspund aberatiei de mai sus, sa ma opresc sa mai raspund savantelor cu nume de prostituate. Ie fuarte buna teoria ta zuzu draghe, pana o sa te trezesti cu chinezii marsaluind prin Bucuresti si o sa te intrebi cum trebuie sa stai in 4 labe, gudurata sau cu coada ridicata, sa primesti credite sociale cat mai bune. Sa ai si tu o bucata de paine sa bagi in gura la sfarsitul zilei. Ia vezi cam ce se intampla cu musulmanii la ei in tara. Sau cu tibetanii. Sau cu oricine ridica fruntea din tzarana.
-
Adrian, marţi, 23.07.2019 14:23
@zarnesteanu: de-aia sunt americanii prezenti in toate tarile lumii? De-aia cumpara sau creeaza companii locale? De-aia cumpara industrii si infrastructuri? De-aia toate guvernele lumii depind de ei, de la Uzbekistan la Gabon, Namibia si Filipine? Dar lasa ca americanii e sfinti, ei sunt gardienii galaxiei si tot ce fac ei e sfant, e sper binele populatiei. Rusii si chinezii sunt diavoli, trebuie exterminati! Omule ia un extraveral si calmeaza-te ca nu vine nimeni sa-ti ridice coada. Daca e globalizare, atunci lasa-i pe toti in hora.
-
Tc1900, marţi, 23.07.2019 17:43
sa ne fereasca Dzeu de o lume condusa de chinezi. vom regreta vremurile astea in care putem fugi repede la desktop sa ne dam cu parerea despre tot ...
-
inexorabil, marţi, 23.07.2019 21:54
Subscriu la temerile lui Zărne (şi nu numai la ale lui). Sunt mai mult decât întemeiate…Totuşi, îmi permit să adaug (sau să nuanţez) un lucru extrem de important în ecuaţia elucidării puterii economice fantastice a gălbejiţilor (aşa antrenată pe o pantă descendentă, cum pare în momentul de faţă) – de fapt, eu nu fac altceva decât să repet subliniind (şi invers) că Marile Puteri (sau “Vestul” căruia nu i se mai cuvine demult acest apelativ nobil) le-au cântat în strună şi numai de aceea a fost posibil “miracolul chinezesc”…Corporaţiile “occidentale” au fost, sunt şi vor (tot) fi interesate de câştig cu orice preţ…(anti)ideologic, adică – trebuie neapărat să punem degetul pe rană – cine se aseamănă, se adună! Recte secera & ciocanul şi FOSTA civilizaţie euroamericană. De unde concluzia pertinentă că “graniţa dintre lumi” n-a fost simbolizată de blocurile URSS & ţările-satelit vs. SUA & Europa Liberă, ci de "spaţiul" dintre Extremul Orient şi restul Globului…Un “tampon” milenar şi…latent, pe care nu târnăcoapele l-au surpat, precum în cazul Zidului Berlinului, ci o “foame” nebună de “nou”, de sfidare a barierelor (în primul rând de ordin cultural) şi dintr-o parte, şi din cealaltă… Îmi amintesc (fiind pasionat de istorie – şi ca disciplină, şi ca fapt în sine) că, în anii de şcoală, m-a captivat povestea de viaţă a cărturarului moldovean Nicolae Milescu (Spătarul), care a ajuns prin China, în a doua jumătate a secolului al XVII-lea. Ba chiar a scris cărţi descriptive despre această ţară. Mie mi se părea atunci (minte necoaptă, infantilă, de!) că ea va rămâne întotdeauna “capătul pământului” pentru noi, cei din lumea relevantă “istoric”, şi că nu va cădea acest tabu în veci de veci…Iar pe vremea “ciumei roşii” eu, unul, pur şi simplu reduceam China la producţiile cinematografice axate pe artele marţiale şi derulate cam după acelaşi şablon: protagonistului îi sunt ucise una sau mai multe persoane dragi de către un “rău” mult mai priceput ca el la “scheme” de bătaie, care, de altfel, îl snopeşte şi pe el, dar dorinţa “sacră” şi aprigă de răzbunare îi îndrumă paşii către un “maestru” retras din lume, ca un fel de paria, care îl învaţă cele mai eficiente şi mai secrete tehnici/tactici de luptă (nu chiar moca…ucenicul prestează diferite corvezi în beneficiul gazdei, dar măcar că i se aprind călcâiele după fata bătrânului), iar eroul nostru se întoarce, maximum încrezător, pe frontul socotelilor, izbutind să-l învingă şi chiar să-l suprime pe “nemernic”. Drept cireaşa de pe tort, se însoară cu fata. Că tortul se va transforma mai târziu în colivă, nu ne mai arăta scenariul, care trebuia musai să reliefeze doar “happy end”-ul. Dacă te uitai prea mult la astfel de filme, riscai să te tâmpeşti…Eh, până la urmă tot s-a produs acest efect, datorită (mai degrabă din cauza!) a ceva meşterit tot de mâinile chinezilor, în speţă high-tech-ul…De fapt, să-i dăm Cezarului ce este al Cezarului: capul răutăţilor (sau “creierul”) provine de pe arcul euroatlantic…Orezarii contribuie “doar” cu materia primă şi cu execuţia/manopera. În definitiv, dovedindu-se “ai noştri” (vajnici exponenţi ai istoriei semnificative) nişte boi, ar trebui să-i numim copitalişti, nu capitalişti. PS. Fără să pregetaţi, cumpăraţi BAICenz. Vă asigur eu că este superior lui Geelydes. Vă veţi convinge la test drive.
Citeste si
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 21 septembrieProducția lui Ineos Grenadier, oprită din cauza lipsei unei piese importanteIneos a fost nevoit să oprească producția lui Grenadier din cauza lipsei unei piese importante. Această piesă este construită de unul din furnizorii mărcii, însă nu se știe exact despre care piesă este vorba și de ce nu poate fi produsă în acest moment. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului GermanieiVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului Germaniei, potrivit lui Robert Habeck, vicecancelarul Germaniei și ministrul economiei din această țară. Conform unor informații din presă, Volkswagen ar putea concedia 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieDacia Sandero, vedetă în Europa. Cel mai vândut model în primele 8 luni ale anuluiPotrivit celor mai recente date, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, de pe Bătrânul Continent, în primele 8 luni ale anului 2024. Podiumul este completat de Volkswagen Golf și T-Roc. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen oprește producția lui ID.4 în SUA din cauza problemelor cu ușileVolkswagen a fost nevoit să oprească producția modelului electric ID.4 în Statele Unite din cauza problemelor cu ușile care se pot deschide în mers. Producția crossover-ului german va fi oprită până când va fi găsită o soluție la această problemă. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 19 septembrieMercedes-Benz pune capăt parteneriatului cu BYD și renunță la o marcă de mașini electrice premiumMercedes-Benz a anunțat că se retrage din parteneriatul său cu BYD și renunță totodată la marca Denza. Aceasta este o marcă chineză de mașini electrice premium fondată de Mercedes-Benz și BYD, iar acum aceasta va fi deținută în totalitate de BYD. Citeste tot
Cand nu poti sa inventezi, cumperi. In locul guvernului german as fi foarte foarte ingrijorat. Poate n-ar stica sa urmeze exemplul american si sa puna piciorul in prag in anumite situatii. E chiar hilar. Adica BAIC se teme de li shufu care e tot chinez. Oare nu vede nimeni ridicolul situatiei? Si dincolo de ridicol, situatia teribila la care s-a ajuns sa depinda financiar de china si incet incet sa se miste dupa sforile trase de la beijing. Caderea unei natiuni sau civilizatii incepe cu mult inainte prin caderea "industriala" si implicit financiara. Aici trebuie cascati bine ochii.