China este prima ţară din lume în care s-au vândut peste 20 de milioane autovehicule într-un an
Vânzările de autovehicule noi în China au crescut cu 14% în 2013, ceea ce a dus totalul unităţilor cumpărate la peste 20 de milioane. Volkswagen, GM şi Toyota au fost marii beneficiari ai acestui rezultat.
Piaţa auto din China şi-a reconfirmat statutul de lider mondial la vânzări şi în 2013, reuşind să stabilească un nou record. Anul trecut a înregistrat peste 20 de milioane de autovehicule noi vândute în China, ceea ce reprezintă o creştere de 14% faţă de rezultatul record din 2012. Vestea bună a adus zâmbete pe feţele directorilor generali de la cele trei mari concerne care conduc topul mondial al vânzărilor, respectiv Toyota, General Motors şi Volkswagen, fiecare dintre acestea beneficiind de pe urma creşterilor din China.
General Motors a obţinut o creştere de 11% în 2013 pe piaţa din China, aceasta fiind şi prima piaţă pentru concernul din Detroit, care se bucură de-al optulea an consecutiv în care este cel mai bine vândut producător străin al ţării Marelui Zid, cel puţin pentru primele 11 luni ale anului. Domnia GM în cea mai mare piaţă auto a lumii ar putea fi încheiată de Volkswagen, concernul german fiind, în declaraţiile specialiştilor din industrie, cel mai bine vândut producător străin de automobile al anului 2013. Diferenţa dintre GM şi Volkswagen în primele 11 luni ale anului 2013 pe piaţa din China este de 0.2 milioane de unităţi, ecart pe care unii analişti cred că Volkswagen Group l-a depăşit semnificativ.
Toyota, cel mai bine vândut producător de automobile din lume, a ajuns pe locul şase în lista producătorilor străini din China. Cu toate acestea, vânzările Toyota în China au crescut cu 9.2 procente în decursul primelor 11 luni ale anului precedent. Ford, un producător care a pus accentul târziu pe piaţa din China, a reuşit o creştere remarcabilă în 2013, de 49% în China, reuşind să vândă 935.813 unităţi în primele 11 luni ale anului, depăşind Toyota, care a realizat 917.500 vânzări în aceeaşi perioadă
Creşterile spectaculoase ale vânzărilor de automobile de pe piaţa din China ar putea deveni o amintire frumoasă, avertizează analiştii din industrie. Pe lângă riscul efectiv de plafonare al pieţei, prezent pe orice piaţă emergentă sau în curs de dezvoltare, există posibilitatea ca autorităţile din China să limiteze numărul de automobile nou înmatriculate în oraşe. Această măsură are rolul de a limita emisiile de gaze de seră, o problemă stringentă în China. În decembrie 2013, Ministrul Industriei din China avertiza că mai multe oraşe vor limita numărul de automobile vândute, în vederea atingerii ţintelor de reducere a poluării aerului stabilite de guvernul de la Beijing.
Via AutomotiveNews (înreg.)
uite ca sacu' asta fara fund denumit china are...fund, 2014 fiind preconizat cu o crestere de doar 10% comparativ cu 2013. Calmarea vanzarilor este influentata pe de o parte de masurile drastice (sper) a fi luate de autoritati privind emisiile de gaze dar si micsorarea vanzarilor producatorilor locali. Un lucru omis in articolul de fata dar extrem de important. In 2013 producatorii-vedeta din China avand un recul; pierzand aproape 1,6% din piata autohtona si scazandu-si exporturile cu 8%. Suna bine, nu? Ar fi de dorit mai multe astfel de articole. In afara de cate zeci de modele lanseaza producatorul X sau Y ce tunning de prost gust a mai aparut astfel de informatii din industria auto le gasesc nu numai intersante dar si...educative.