Chiar atât de uşor se face un Tesla Model 3? Marchionne: "Dacă va fi profitabil, îl copiez şi lansez un rival în 12 luni"
Fiat este pregătită să lanseze un rival pentru Tesla Model 3 dacă noul model electric al americanilor va fi profitabil la preţul de comercializare. "Copiez formula, adaug fler italian şi îl lansez în 12 luni", promite Sergio Marchionne.
Tesla Model 3 are parte de un succes major cu mai mult de un an înainte de începerea producţiei, după ce a primit aproape 400.000 de precomenzi.
Constructorii tradiţionali sunt însă sceptici că planul de afaceri pentru acest model este unul viabil, atât din cauza capacităţii limitate de producţie pe care o are Tesla Motors în prezent, cât şi ca urmare a preţului de 35.000 de dolari solicitat de producător.
Printre ei se numără şi Sergio Marchionne, şeful grupului Fiat-Chrysler, care este pregătit să facă un pariu riscant: dacă Model 3 va fi profitabil, Fiat va lansa un model asemănător în numai 12 luni.
"Nu sunt surprins de numărul mare de rezervări, dar apoi trebuie să le construieşti, să le livrezi şi să fii şi profitabil. Dacă Elon Musk îmi poate arăta că maşina va fi profitabilă la acel preţ, voi copia formula, voi adăuga fler de design italian şi voi fi pe piaţa în 12 luni", susţine el.
Pe de altă parte, Marchionne nu este pregătit să renunţe la planurile pentru o fuziune cu un alt constructor, chiar dacă negocierile cu General Motors au eşuat. Acesta afirmă că producătorii au nevoie de o consolidare pentru a rămâne profitabili şi a nominalizat Toyota, Volkswagen şi Ford ca potenţiali parteneri. În schimb, o astfel de alianţă cu Hyundai este exclusă pentru "sud-coreenii nu se mărită".
Via Automotive News (inreg)
-
hazard, marţi, 19.04.2016 12:53
numai gura e de italieni.
-
mowgli, marţi, 19.04.2016 13:22
Sergiulica, nici daca-mi spui ca Pamantul e rotund, eu nu te cred. La cate baliverne ai scos, ma mir cum nu ne spui ca Zana Maseluta e noul tau marketing director. Apropo de basme, unde-i Alfa aia, tati? Nu esti in stare sa scoti un model banal de fiat nou pe piata, dar tu copiezi masini electrice. Cat mai rezista papagalul asta la conducere? cat ii mai este permis sa-si bata joc de legende in industria auto? Pe asta nu l-as pune manager nici la depozitul de piese. Locul lui e in politica, acolo balivernele lui chiar prind la milioanele de prosti si chiar daca nu livreaza ce a promis, tot vor fii alti prosti care sa-l aleaga. Deci, Sergiulica, ce zici? Nu mai bine o arzi tu bugetar?
-
DanG, marţi, 19.04.2016 14:13
Daca ar fi sa te iei strict dupa declaratiile sale, ai avea impresia ca omul are probleme la mansarda. Apropo, cred ca e singurul constructor auto care a lansat un model de masina care inca nu este in productie la aproape un an de la prezentarea oficiala (ma refer la Giulia). Speram sa o vad deja pe strada, dar ei tot amana. Practic lor le ia 12 luni sa lanseze un model conventional :)) in plus, l-au si lansat direct in varianta de top, as aceva nu s-a mai pomenit. De atunci am vazut doar filmulete cu masina aia.
-
Tibi, marţi, 19.04.2016 15:18
Adevarul e ca Musk nu-i asa mare geniu precum il slaveste industria auto. A luat multe baterii de telecomanda si le-a legat impreuna. Intr-adevar, felul in care le-a legat este inteligent si pentru asta merita aprecieri. La asta se adauga un marketing de exceptie si avem Tesla.
-
@DanG, marţi, 19.04.2016 16:54
"Tesla Model 3 are parte de un succes major cu mai mult de un an înainte de începerea producţiei" Acelasi lucru il face si Tesla, lanseaza masina dar productia o incepe peste cel putin un an.
-
Andy, marţi, 19.04.2016 17:16
Marchionne - fanfarone :-)
-
Despre Tesla, marţi, 19.04.2016 17:24
Succes se numeste in momentul in care ai rezultatele unor statistici de inmatriculari, coroborate cu declaratiile oamenilor cu "vai, cat de fericiti sunt ei". Totusi laudaroseniile din partea producatorului sunt adesea luate drept adevaruri axiomatice. Chiar nu vedeti ironia din intreaga situatie?
-
@mowgli, marţi, 19.04.2016 17:59
Si mai exact despre care ''legende'' este vorba ?
-
opinie, marţi, 19.04.2016 18:22
Oricat l-ati injura pe Marchionne, individul a atins un punct sensibil: "Nu sunt surprins de numărul mare de rezervări, dar apoi trebuie să le construieşti, să le livrezi şi să fii şi profitabil." Nu spune nimeni ca trebuie sa fii ca Vw sa furi, dar nici opera de caritate nu-i pana la urma. Este o afacere si trebuie sa demosntrezi ca esti capabil s-o duci pana la sfarsit cu succes. In asta consta adevarata inteligenta. Elon Musk e mai mult "taur" pe o piata speculativa: cumpara "actiuni" in speranta ca pretul va creste si va face profit. Si daca nu va creste? Nu este el doar un "cartofor" modern?
-
mowgli, marţi, 19.04.2016 18:36
@anonimul mafiot, este vorba, evident, despre Lancia, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Abart. Iti spun astea ceva? nu.
-
Seth, marţi, 19.04.2016 18:42
Cartofor :)))))))) asta e buna. Ia uite ce isprava a mai facut "cartoforul" cu o alta firma a sa, SpaceX. https://www.youtube.com/watch?v=RPGUQySBikQ Tocmai e pe cale sa scoata din afaceri pe toti cei care se ocupa cu livrat sateliti in spatiu: rusi, europeni, chinezi, japonezi, indieni. Prin simplul fapt ca racheta este reutilizabila, poate cere un pret mult sub cel al concurentilor. Ar mai fi si SolarCity o alta firma care a reusit sa produca mai mult curent "verde" cu ajutorul fotovoltaicelor, decat au consumat toate masinile Tesla produse vreodata. Dar omu nu are "valoare", e "cartofor" si tot ce face el se cheama marketing.
-
@Seth, marţi, 19.04.2016 19:04
Zip2, X.com, PayPal...sa creezi companii pe care apoi sa le vinzi la suprapret, asta cum se numeste? Mai mult ca sigur carcasa acelui Model 3 pus pe scena de Ziua Pacalelii n-avea mai mult de 250 km autonomie. Mizeaza ca va termina masina intr-un an si va putea onora promisiunile. Totusi, cum sa iei pre-comezi pentru asa ceva? Ce se va intampla cand va abandona proiectul si se va orienta spre alt domeniu, doar dintr-un capriciu, pentru ca asa este el, un copil cu ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) ??
-
@mowgli, marţi, 19.04.2016 22:07
Deci : Lancia, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Abart sunt ''legende'' ? Fiat ''legenda'' ? In afara de 500, nimic spectaculos. Toata gama de modele au fost si sunt doar niste low-costuri ieftine care incerc cu toata puterea sa canibalizeze Dacia . Dar nu le reuseste datorita pretului mare . Sa ceri dublu pe aceeasi masina ca si Dacia doar ca ( cu o sigla italiana si derivata din alta clasa ) dar in acelasi timp cu dotarile mediocre precum Dacia : fara A/C, fara oglinzi geamuri electrice, piese nevopsite, plastic abundent, tamburi pe spate, antena din sarma pe plafon, etc este strigator la cer. Asta numesti tu legenda la Fiat ? Am solicitat un test cu Tipo si 500x pt sambata. Sper macar sa-mi contrazica parerea pe care mi-am consolidat-o cu modele anterioare de Fiat.
-
@mowgli, marţi, 19.04.2016 22:12
Modele Fiat testate in trecut, la persoane fizice, nu dealeri : Tipo mk.1, Albea, Linea, Panda 4x4 , Stilo 3-doors . Singurul care mi-a placut si l-am considerat cu adevarat practic era Panda 4x4 . Restul, cu tot respectul pentru amicii care mi le-au dat sa le conduc ''o tura'' , dar sunt slabute, ca sa ma exprim destul de finut.
-
lorinczi.thomas, marţi, 19.04.2016 23:09
@"@DanG", tesla a lansat un prototip, un concept mai aproape de serie si vor mai modifica chestii pana incepe productia. Pe cand giulia a fost prezentata anul trecut in versiunea finala, de productie, de serie, de ce vrei tu si aparent tot nu e gata. Si alfa ar putea sa isi anunte lipsa la paris pt ca nu au ce sa arate
-
mowgli, marţi, 19.04.2016 23:25
Daca nici Maserati, Lancia sau Alfa Romeo nu sunt legende, eu zic sa te reprofilezi. Eventual pe industria de slapi.
-
@mowgli, miercuri, 20.04.2016 00:00
Am zis eu ceva de Maserati ? Maserati este in continuare pe linia de plutire si asta datorita lui Ghibli, care se vinde chiar foarte bine. Da este o legenda. Dar numele Maserati imi reaminteste de un ''inteligent'' care se posta pe canalul de youtube, si brusc mi se scarbeste si de ''legenda'' asta . Stii tu care ( probabil ). Alfa Romeo a produs niste legende ( GTA Coupe , Montreal , Spider ) doar ca performantele la clasa compacta au fost mereu in umbra. Alfa 156 1.8 16V T.S. (144 Hp), abia poate tine pasul cu Opel Astra H 2.0 136CP . Asta ca sa nu il compar cu etalonul segmentului Subaru Impreza mk.2. Lancia ? Hmmm, nu prea cunosc modele ''legenda'' , asta probabil datorita faptului ca tu ai mai multa cultura automobilistica iar eu mai putin. Tu ai bemve , eu o Dacie Solenza cu jante din tabla ruginite. Am sa i le cromez ca sa faca BLING sa fie ''cull'' ce zici ? ;)
-
Andy, miercuri, 20.04.2016 00:41
@mowgli Lasa-i pe hateri. Cand faceau Alfa, Lancia si Ferrari masini si castigau curse, japonezii si coreenii se jucau cu ceva in nisip...
-
@Andy, miercuri, 20.04.2016 01:25
Ca bine zis ''cand faceau'' . Si Oltcit, Trbant ''faceau'' masini ;)
-
Skyline1955, miercuri, 20.04.2016 09:12
@Andy Primul Ferrari adevarat e de prin 1940. 15-20 de ani la deal sau la vale chiar nu conteaza. Conteaza cine esti si ce faci ACUM. Puteai in trecut sa te scalzi in sampanie si plimbi numai cu fotomodele, dar azi sa fii boschetar si sa mananci din gunoi. Pentru ce ar trebui sa te respecte si sa te valorizeze lumea? ...daca tu nu ti-ai dus menirea pana la capat ! Un esec este un esec ! Nu putem respecta asa ceva ! Japonezii de bine de rau merg inainte si castiga cota de piata. Au si ei masini legendare si inca ce! Cu atat mai jalnic este unul care vine si arunca cu noroi in japonezi si ridica in slavi niste esecuri (a se citi "gradina" paraginita a lui Marchionne).
-
vianu, miercuri, 20.04.2016 09:15
poate "pe vremea aia" se jucau cu ceva in nisip dar o au acum cea mai mare din parcare iar coreeni isi arata si ei balls-urile. intrebare retorica: traiesti din trecut sau din prezent? on-topic: declaratia lui Marchione parca e a unui pustan care se lauda la colt de strada....e cel putin ridicol :(
-
dan, joi, 21.04.2016 10:17
Din ciclul "tine-ma ca-l bat". Penibil.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Dovada ca ce-i da batai de cap unui novice, poate face un constructor consacrat, fie el venit din goapa de gunoi a industriei auto (Grupul-Fiat-500-editie-super-speciala-model-nou)... N-are nimic de-a face cu tehnologia "spaceship-like" cum vrea sa ne induca in eroare fondatorul Musk, e doar tabla, plastic (mult plastic, dar plastic ieftin) si un televizor de voiaj cuplat la o baterie imensa. Dorel, devenit electrician, ar putea nimeri formula creata de Musk, legat la ochi.