Ce-i prea mult strică: Ford nu va lansa maşini electrice cu autonomie de 300 de kilometri
Ford nu intenţionează să lanseze maşini electrice cu autonomie de 300 de kilometri, întrucât acestea presupun costuri mai mari şi o masă superioară din cauza bateriilor mai voluminoase.
Constructorii auto admit în general că autonomia scăzută este în prezent unul dintre factorii care limitează succesul maşinilor electrice.
Tocmai de aceea, în acest an vor apărea mai multe modele cu autonomie de 300 de kilometri, cum ar fi Chevrolet Bolt, pregătit pentru toamna acestui an, sau Tesla Model 3, care urmează să fie lansat la sfârşitul lui 2017. În plus, următoarea generaţie pentru Nissan Leaf, programată pentru 2018, promite de asemenea o autonomie de peste 300 de kilometri.
În toată această paletă largă de opţiuni, Ford joacă împotriva curentului şi anunţă că viitorul Ford Focus Electric, care va debuta în toamna acestui an, va avea o autonomie de circa 160 de kilometri, în creştere de la 122 de kilometri cât are actualul model.
În opinia constructorului american, o autonomie de 160 de kilometri este suficient de mare pentru cei mai mulţi oameni care au nevoie zilnic de o maşină pentru a merge la locul de muncă, motiv pentru care dezvoltarea unui model cu autonomie de 300 de kilometri nu este justificată.
În apărarea sa, Kevin Layden, directorul programului de electrificare din cadrul Ford, afirmă că o autonomie de 300 kilometri presupune costuri mai mari de dezvoltare şi o masă totală a maşinii mai mare din cauza utilizării unor baterii mai voluminoase. "Cred că în momentul de faţă lansarea lui Focus Electric cu o autonomie de 160 de kilometri va satisface o bună parte din populaţie. Va fi accesibil şi va reprezenta un pas înainte comparativ cu unde suntem acum", a precizat el.
Decizia celor de la Ford este oarecum surprinzătoare în contextul în care constructorul investeşte 4.5 miliarde de dolari în dezvoltarea unor modele electrice şi hibride.
Via Automotive News (inreg.)
Vulpea cand n-ajunge la struguri spune ca sunt acri. Oricum Focus electric n-a fost niciodata un concurent serios ptr o alta compacta electrica cum este Nissan Leaf. Ford a facut mai mult figuratie. Un act de prezenta simbolic...interesul fiind sa le scada media emisiilor per total, conform diverselor normative, fara sa-i intereseze a influenta prin ceva pozitiv piata.