Chevrolet Spark vine in Europa in prima parte a lui 2010
Chevrolet Spark va fi disponibil in Europa si intr-o versiune GPL. Modelul va fi oferit europenilor alaturi de doua motorizari, una de 68 CP si alta de 81 CP, ambele pe benzina si cu un consum mediu de 5.1 litri la 100 km.
Chevrolet Spark va debuta pe piata europeana cu doua motorizari, dar si cu o versiune GPL. Ambele motorizari au un bloc motor din fier si o chiuloasa din aluminiu, cu doua axe cu came si patru supape pe cilindru. Atat unitatea de 1.0 litri, cat si cea de 1.2 litri respecta normele Euro 5 si ambele propulsoare sunt oferite alaturi de o transmisie manuala cu cinci trepte. Modelul Spark va debuta in Europa in prima parte a anului viitor si tinteste segmentul cu cea mai mare crestere la nivel global.
Propulsoarele lui Spark sunt destul de avansate din punct de vedere tehnologic, mai ales daca luam in vedere faptul ca acestea pot deactiva port-uri de admisie pentru recircularea mai buna a gazelor de evacuare. Sistemul de injectie multiport este esential pentru utilizarea acestei tehnologii, iar consumul de carburant si stabilitatea la relanti sunt imbunatatite serios fata de versiunea precedenta. Motoarele lui Spark beneficiaza de distributie pe lant, ceea ce asigura costuri extrem de scazute de intretinere si o durabilitate marita. Consumul de carburant al lui Chevrolet Spark este de 5.1 litri la 100 de km, in timp ce emisiile de CO2 sunt la valoarea de 119 grame/km.
Unitatea de 1.0 litri dezvolta 68 CP la 6.400 rpm, iar modelul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 15.5 secunde. Viteza maxima a acestei versiuni a lui Spark este de 154 km/h, iar aceasta consuma 5.1 litri la 100 km. Pe la alta parte, versiunea de 1.2 litri dezvolta 81 CP la 6.400 rpm si are un cuplu motor maxim de 111 Nm la 4.800 rpm. Echipat cu acest motor de 1.206 cmc, Chevrolet Spark poate accelera de la 0 la 100 km/h in 12.1 secunde si sa atinga o viteza maxima de 164 km/h. Cu toate acestea, consumul de carburant si emisiile de CO2 ale motorului de 1.2 litri sunt la acelasi nivel cu cel al unitatii de 1.0 litri.
Anumite piete din Europa vor putea alege si versiunea GPL a lui Chevrolet Spark, aceasta putand fi optata atat pentru motorul de 1.2 litri, cat si pentru unitatea de 1.0 litri. Prima piata care va beneficia de acest model este cea din Italia, urmata de Franta, Germania, Belgia, Spania, Portugalia, Polonia si altele. Chevrolet declara ca versiunile GPL ale lui Spark ofera un nivel similar de performante alaturi de emisii mai scazute si un cost mai redus al carburantului.
Via | GreenCarCongress
nu ca ma intereseaza modelul, dar ce cilindreea pacii e aia 1206cmc. daca ar avea cu doar 7 cmc mai putin intra in alta categorie de impozit, RCA. costuri mai mici.ciudat.