Cererea pentru Volvo XC90 trimite S90 în China: sedanul va fi produs la Daqing pentru că nu mai are loc în fabrica din Suedia
Volvo a prezentat astăzi noul S90 Excellence, o versiune dedicată oamenilor de afaceri. Cu această ocazia, suedezii au anunțat o schimbare de plan pentru producția modelului său, care se va muta în China din cauză că fabrica din Goteborg nu face față cererilor pentru XC90.
Vești interesante venite dinspre suedezii de la Volvo. Marca suedeză a anunțat oficial o serie de informații legate mai ales de modelul S90, sedanul de top al gamei pe care constructorul scandinav o prezintă pe piețele importante pe care este prezent.
S90 Excellence, lounge pe roți în viziune suedeză
Prima informație este legată de lansarea versiunii S90 Excellence, dedicată clienților care își doresc un nivel ridicat de confort și o ambianță de lux. Inspirat din conceptul Lounge Console, construit pe baza lui XC90, modelul elimină de la interior scaunul pasagerului și îl transformă într-o consolă dedicată în întregime pasagerului de pe scaunul din dreapta spate.
Conceput în special pentru piața din China și SUA, acolo unde limuzinele premium din segmentele superioare conduse de șoferi angajați reprezintă un concept întâlnit des în peisajul urban, noul S90 Excellence vine în plus cu elemente de lux precum un mini-frigider ascuns în consola spate, suport încălzit sau răcit pentru paharele din cristal create specialiștii suedezi de la Orrefors, o masă rabatabilă care ia locul unui birou mobil și un sistem entertainment construit special pentru această mașină.
Noul S90 Excellence va fi disponibil exclusiv în versiunea de motorizare hibridă T8, care combină un motor electric cu unul pe benzină care dezvoltă 400 de cai putere.
Cererea masivă mută producția lui S90 în China
A doua veste interesantă este legată de faptul că toate versiunile lui S90 (versiunile clasice, varianta Excellence și versiunea cu ampatament lung) vor fi construite începând din 2017 în noua fabrică pe care Geely, compania care deține Volvo, a ridicat-o în Daqing, China.
Asamblat până acum la Torslanda, în Suedia, modelul construit de Volvo va migra treptat începând cu acest an la nivel de producție spre uzina asiatică, urmând să fie exportat de acolo spre piețele importante ale mărcii, implicit spre Europa și SUA.
Decizia celor de la Volvo și Geely vine după ce analizele interne au arătat că producția modelelor XC90, S90, V90 și V90 Cross Country - toate asamblate până acum exclusiv în fabrica de lângă Goteborg - nu poate să țină ritmul accelerat al cererilor venite pentru modelele din gamă, în special cele pentru SUV-ul XC90.
În acest moment, timpii de așteptare pe piața europeană pentru S90 au urcat la 3-4 luni, în funcție de versiunea comandată de client.
Logica acestei strategii are în vedere și alte două aspecte, spun cei de la Volvo. În primul rând, Volvo vizează o creștere masivă a vânzărilor din China. Deși marca suedeză nu producea în 2010 nicio mașină aici, anul 2020 vine cu prognoze promițătoare: 250.000 de mașini produse de Volvo în China, adică aproximativ o treime din totalul de 800.000 de mașini vizat la începutul următorului deceniu.
În al doilea rând, Volvo se așteaptă la o creștere masivă a cererii pe modele din gamele 60 și 40 odată cu lansarea noilor generații, care vor începe să apară pe piață în 2017. Acestea vor păstra fabrica de asamblare deținută de Volvo în Gent, Belgia, chiar dacă scandinavii au confirmat că o parte din producția acestor game - dedicată probabil pieței chineze - va fi împinsă la rândul său spre fabrica din Luqiao, aflată la 350 de kilometri de Beijing. Aici, Geely va produce și modelele din recent-anunțata gamă Lynk&Co, al cărui prim concept a fost prezentat acum două săptămâni într-o serie de fotografii oficiale.
Era de asteptat ca la un moment dat daca se va ajunge la marirea capacitatii de productie, acest lucru sa se faca printr-o fabrica noua construita in China si nu prin extinderea facilitatilor detinute in Europa. A fost o investitie pe termen lung a celor de la Geely si acum o sa inceapa sa culeaga roadele.