Cel mai slab an pentru piata auto germana
Germania, prima piata auto din Europa, a inregistrat cele mai slabe rezultate din 1990 incoace.
Numarul inmatricularilor de masini noi in Germania, cea mai mare piata auto din Europa, s-a redus in 2007 cu 9,2%, la 3,148 milioane de autovehicule, cel mai scazut nivel consemnat de la reunificarea tarii in anul 1990.
Evolutia pietei auto din Germania in 2007 a depasit recordul negativ din anul 1993, cand au fost inmatriculate 3,194 milioane de masini noi. Declinul pietei auto din Germania a fost sustinut de cresterea TVA-ului, de cresterea preturilor la combustibili, de majorarea taxelor si de nesiguranta legata de legislatia privind taxele pentru emisiile de carbon.
Astfel, grupul Volkswagen a raportat o scadere de 11,7% a masinilor noi inmatriculate, constructorul francez Renault, inclusiv marca Dacia, a inregistrat un declin de 10%, in timp de Peugeot si Citroen au obtinut reduceri de 16%, respectiv de 12,3%. Ford a intampinat o reducere de 12,3% a inmatricularilor de noi masini, Toyota a raportat un declin de 10,4%, iar constructorii japonezi Honda si Nissan au inregistrat scaderi de 14,1%, respectiv de 24,7%.