Cel mai rapid Kia din istorie a devenit și mai rapid: Stinger atinge 100 de km/h în doar 4.9 secunde

Publicat joi, 30.03.2017 18:13 de Bogdan Mirică

Cu ocazia Salonului Auto de la Seoul, Kia a revizuit performanțele modelului Stinger. Sedanul poate accelera acum de la 0 la 100 de km/h în doar 4.9 secunde.

Dezvăluit în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Detroit și expus două luni mai târziu pe pământ european, la Salonul de la Geneva, noul Kia Stinger a suscitat un interes deosebit în rândul fanilor.

În primul rând pentru că beneficiază de un design atrăgător și în al doilea rând pentru că este cel mai rapid Kia creat vreodată de brandul sud-coreean. Marca asiatică anunța la începutul acestui an că Stinger va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde, bineînțeles în versiunea propulsată de motorul V6 biturbo de 3.3 litri, cu 365 de cai putere și 510 Nm.

Cu ocazia Salonului Auto de la Seoul, desfășurat zilele acestea, Kia a expus noul Stinger și în țara mamă. Cu această ocazia, coreenii au revizuit și timpul de accelerare al sedanului. Acesta a scăzut de la 5.1, la numai 4.9 secunde, un timp pe care nu ne-am fi așteptat să-l vedem prea curând pe un Kia. Mai ales că el devine astfel mai rapid decât un BMW 440i și foarte apropiat de Audi S4 (4.7 secunde).

Nici viteza maximă a noului Stinger nu-i va lăsa indiferenți pe rivalii germani, întrucât sedanul coreean depășește pragul de 250 de km/h și ajunge la 270 de km/h. 

  • pp, joi, 30.03.2017 19:51

    ''Mai ales că el devine astfel mai rapid decât un BMW 440i'' Mai sa fie , cum asa domle' ? Marca asta ''satanica'' din Coreea posibila de performante mai bune ca o marca premium ''consacrata'' ( chiar daca falsifica testele de emisii de x10 ori ) :))

  • bla bla, joi, 30.03.2017 20:46

    @pp da ma madalescu, de parca caii putere tin cont ca o masina este sau nu premium PP de la ce vine "prea pro*t"?

  • Scorpionul.negru, joi, 30.03.2017 21:37

    @pp Ti-ai uitat parolele la cele 1000 de conturi de pe AM si dai coment anonim mai madalescule ?

  • mm, vineri, 31.03.2017 10:40

    o masina puternica si cu aspect, iar din poze arata destul de bine finisata, nu vad de ce n-ar reprezenta o optiune la marcile consacrate pentru ce-i care nu se cramponeaza in etichete, mai ales ca binescutele marci premium s-au cam banalizat (ma refer la "nspele sute de mii de masini noi si sh pe care le vezi peste tot). Acum sa vedem si pretul, pe de-o parte cand faci serii mari scad costurile, cea ce nu va fi cazul stinger, pe de alta parte nici preturile practicate de cei cunoscuti n-au cum sa practici. Ma rog ce trebuie remarcat e ca avem o masina reusita.

  • TheArrogantOne, sâmbătă, 01.04.2017 23:22

    cine s-a plictisit de triada nu o sa opteze pt o pubela cu pretentii premium, ci o sa ia un lexus sau un volvo sau un jaguar iar la 4,9 sau 5,1 secunde dintr-un V6 de 3,3 litri nu se pot uda intre picioare decat posesorii de kia ceed pt cei fara kia c'eed exista S60 Polestar, twin charged, cu motor de 2 litri si 4,7 secunde pana la suta.

  • vianu, duminică, 02.04.2017 10:32

    @TheArrogantOne mmm..n-as fi atat de drastic..."pubela"? este adevarat, ar fi mici sanse ca cine se plictiseste de triada sa-si cumpere un Stinger...Dar nu poti subestima incercarea celor de Kia sa-si fidelizeze proprii clienti (vezi retetarul Skoda) sau sa convinga doritorii de cai putere si design mai macho (si cu finante mai subtiri) sa achizitioneze un Stinger in locul triadei a japonezelor sau a lui Volvo. In privinta motorului ...daca e sa tinem cont de preferintele americanilor (si de locul ales pentru lansarea acestui model - vezi si numele) eu zic ca cei 3,3L sunt destinati mai mult pietei SUA decat europenilor Una peste alta, masina arata bine si cum ar trebui sa fie un flagship ma indoiesc sa dea chix in privinta calitatii. in nici un caz nu e o "pubela" e o alternativa de bun simt

  • Coco, duminică, 02.04.2017 11:06

    O alternativă interesantă la modelele consacrate, dar din păcate inferioară acestora... poate doar prețul să o ajute... fisa tehnică nu este de partea ei.

  • @TheArrogantOne, duminică, 02.04.2017 13:01

    numai triada isi poate permite luxul sa ridice pretentii la rasnite de 2 litri, dar se pare ca pute europa de carpe-n cur care se kka pe ei cu o masina premium dar cu motor mai mic de 2 l ca-i rupe la taxe si nu le mai raman bani de seminte... in general orice posesor de masina asa zis premium (exceptand poate clasele mari) o sa vezi un cap rotund care mananca cu gura deschisa si cu toale de de firma stranse pe un corp de 100+ de zici ca-i pinguin.

  • TheArrogantOne, duminică, 02.04.2017 15:24

    @vianu inteleg ca e pt americani, DAR, este penibil sa scoti asa performante slabe dintr-un V6 de 3,3 litri era de asteptat ceva peste 400 de cai si aproape de 600Nm

  • bla bla, duminică, 02.04.2017 21:18

    @TheArrogantOne Daca un producator, in acest caz Kia, "scoate" 365 de cai dintr-un 3.3l V6, asta nu inseamna ca atat pot inginerii kia.Iar comparat cu acel motor volvo 2l Polestar, prefer in orice zi acest 3.3l v6.Motorul asta va avea nevoie de o presiune mai mica in turbina pt a scoate acei caluti.Deci probabil nu va avea acel turbo lag

  • TheArrogantOne, luni, 03.04.2017 10:23

    bla bla daca ai fi ceva important de stiut despre motorul ala volvo este ca are un supercharger, tocmai ca sa NU sufere de turbolag. iar maestria unui producator de motoare nu se vede din cat de mari sunt motoarele, pt ca poti sa faci un motor de 2000 de cai, dar daca ii faci din 36 de cilindri si 20 de litri de motor nu e mare scofala. maiestria se vede cand scoti putere multa din motoare mai mici. SI mecedes face la fel, care de atfel are cel mai puternic motor de 2 litri, parca 281 de cai, dar nimeni nu ataca acel motor ca ar avea lag sau ca are presiune prea mare si ca nu e fiabil si alte bullshituri, pt ca e de la mercedes, in schimb toti neavenitii isi dau cu parerea despre motorul volvo de 2 litri.. las-o balta. iar daca baietii de la Kia vroiau sa ne dea pe spate putea sa faca un motor cu 6 cilindri in linie.

  • Mkl, vineri, 23.06.2017 10:31

    bla bla .. treaba cu turbo lag-ul e exact invers. vianu .. bine zis cu "triada" Bestiala masina.