Cel mai puternic Volvo XC60 are 350 de cai putere şi consumă 2.3 l/100 km

Publicat miercuri, 04.01.2012 15:14 de Bogdan Mirică

Volvo a prezentat astăzi conceptul XC60 Plug-in Hybrid, o versiune ecologică a crossover-ului premium. Ansamblul de propulsie asigură 350 de cai putere şi promite un consum de numai 2.3 litri/100 km.

Volvo va expune în cadrul Salonului Auto de la Detroit un concept hibrid inovator, bazat pe XC60. Botezat Volvo XC60 Plug-in Hybrid, conceptul vine propulsat de un ansamblu compus dintr-un motor convenţional pe benzină şi unul electric.

Unitatea cu ardere internă, etichetată VEA (Volvo Environmental Arhitecture), dispune de patru cilindri, injecţie directă şi este capabilă să livreze 280 de cai şi 380 Nm, garantând în acelaşi timp o eficienţă de cel puţin 35%, comparativ cu motoare de aceeaşi putere. Resursele sunt canalizate către puntea faţă prin intermediul unei transmisii noi, cu opt rapoarte, o premieră în gama Volvo.

Pentru axa spate, Volvo a instalat un motor electric de 70 de cai putere şi 200 de Nm, care ajută mult la capitolul performanţe şi oferă posibilitatea rulării economice. Graţie aportului de putere, care ajunge la 350 de cai, şi a cuplului livrat instant, XC60 Plug-in Hybrid se poate lăuda cu o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 6.1 secunde.

Chiar şi aşa, emisiile sunt de numai 53 de g/km, iar consumul atinge o valoare de 2.3 litri/100 de kilometri, atunci când şoferul selectează modul de rulare hibrid şi foloseşte ambele motoare. Cu un asemenea consum, Volvo garantează o autonomie de 960 de kilometri cu un plin, impresionant pentru o maşină care deţine 350 de cai putere.

Conceptul poartă eticheta T8, încercând astfel să sublinieze faptul că un motor cu patru cilindri ajutat de unul electric poate fi încadrat fără probleme într-o zonă ocupată până acum de unităţi V8.

"A venit vremea să ne oprim din număratul cilindrilor. Motoarele cu patru cilindri sunt cea mai eficientă cale de a reduce emisiile şi consumul fără a afecta plăcerea de a conduce şi performanţele maşinilor noastre", a declarat Peter Mertens, vice-preşedinte al departamentului de cercetare şi dezvoltare Volvo.

  • serd, miercuri, 04.01.2012 16:11
    Viitor!

    Daca le iese asa cum afirma isi asigura viitorul imediat urmator!

  • McLaren, miercuri, 04.01.2012 16:24
    putin probabil...

    ...estimativ nu cred ca o sa scada sub 60000E. Asta e problema majoritatii hibridelor. Sunt destinate unei clase sociale (ca masina) dar in acelasi timp au un pret adresat unor oameni ce prefera sa cumpere altceva. Ma gandesc numai ca Prius cu bateria lui de 2km (cel la vanzare acum) e la 25.000E (cel mai ieftin)

  • Mircea, miercuri, 04.01.2012 16:42

    @McLaren Honda Insight este cea mai ieftina masina hybrid la "doar" 22295 €

  • McLaren, miercuri, 04.01.2012 17:25
    stiu..

    ..dar eu nu o includ aici pentru modul de hybrid ales. Atat timp cat nu pot merge 100m in mod electric nu o consider hybrid.

  • Flaviu C, joi, 05.01.2012 14:29
    Cacat

    or bagat o baterie .....nimic nou. plus ca ceva nu-i in regula...consuma 2 si ceva, are rezervor de 20 de litrii de face doar 1000km ??

  • vlad, joi, 05.01.2012 14:35
    nu se potriveste nimic - e o gluma

    nici un motor cu 4 cilindri de la nemti nu atinge 280 CP (doar daca ar avea cilindreea 4000 cmc) - trebuie sa fie cel putin un V6 turbo de 3000 cmc - Volvo nici atat nu are cum pe deasupra, nici un motor de 280 cp (facem abstractie de cel electric, pt ca acesta adauga putere) nu are cum sa consume mai putin - consumurile mici se obtin cu motoare sub 2000 cmc

  • costel, joi, 05.01.2012 22:36

    Vlad,simt cum urla invidia din tine,mai documeteaza-te VOLVO are un V8 de 4.4L,motor care e montat si pe masina sport NOBLE M600 cu o putere de 650 CP, simplu fapt ca nemtii tai nu sant an stare de asa ceva asta nu inseamna ca,VOLVO doarme si minte ca nemtii tai. PUNE MANA PE CARTE.altfel rade lumea de tine