Cel mai mic motor din istoria Ford va debuta în toamnă, la Frankfurt

Publicat vineri, 03.06.2011 10:05 de Sebastian Toma

Ford a anunţat oficial că va prezenta la Frankfurt un motor EcoBoost cu trei cilindri, pe care îl va utiliza la nivel global. Motorul va fi construit şi la fabrica din Craiova şi va echipa, în primă fază, modelul B-Max.

Ford a confirmat oficial introducerea motorizării 1.0 EcoBoost în gama sa. Unitatea debutează în producţie în 2011 şi declaraţiile anterioare sugerează faptul că ar putea fi construită şi la fabrica din Craiova. Motorul beneficiază de injecţie directă, distribuţie variabilă independentă pentru ambele axe cu came (Ti-VCT) şi este supraalimentată cu o turbină. Propulsorul este cel mai mic oferit vreodată de Ford şi are doar trei cilindri. Constructorul american promite ca nivelul de performanţă furnizat de noul motor să fie similar cu cel al unităţii de 1.6 litri cu patru cilindri în linie care intră în echiparea lui Fiesta, ceea ce înseamnă că noul motor va oferi aproape 120 CP şi minim 150 Nm.

Noul motor Ford este mai uşor decât unitatea de 1.6 litri cu care este comparat, iar acesta va emite mai puţine grame de CO2 pe kilometru şi va consuma mai puţin carburant. Cei de la Ford au declarat că noul propulsor va oferi, în mare, acelaşi procent de economie oferit de unitatea EcoBoost V6 în comparaţie cu un V8 aspirat natural. Aşadar, ne aşteptăm ca noua unitate să fie cu 10 procente mai eficientă decât un motor pe benzină de 1.6 litri. Printre avantajele sale se vor număra taxele reduse la care este supus, nivelul ridicat de cuplu motor în raport cu cilindreea şi sistemul avansat de injecţie directă, care ar trebui să ofere un răspuns optim la acceleraţie.

Odată cu anunţul noului motor, Ford a confirmat faptul că lucrează la o transmisie automată cu opt trepte şi la un e-CVT pentru hibrizi. Transmisia cu opt trepte este proiectată, optimizată şi construită de inginerii Ford, iar aceştia promit să ofere cele mai line schimbări de treaptă din clasă şi cel mai bun răspuns la acceleraţie din clasă. În ceea ce priveşte unitatea e-CVT, inginerii Ford nu au prezentat prea multe detalii. Oficialii Ford nu au anunţat pe ce modele vor introduce respectivele transmisii. Fabrica din România nu va beneficia de niciuna din cele două transmisii de mai sus.

Via | Autoblog

  • Mihai, vineri, 03.06.2011 10:51

    Bravo,Ford! Americanii fac treaba buna.

  • mtk1, vineri, 03.06.2011 11:52
    craiova

    "Motorul va fi construit şi la fabrica din Craiova." ... asta in cazul in care cei de acolo (de la ford craiova) vor fi in stare sa-l fabrice: http://www.zf.ro/auto/jan-gijsen-ceo-si-presedinte-al-ford-romania-dezamagit-de-muncitori-8275486

  • ian, vineri, 03.06.2011 12:00

    ok...dar motoarele astea cam ce viata au? .....si...nu toata lumea-si permite sa schimbe masina la 50000km...junghiu meu de g3 are mult peste 300mii si inca are viata....

  • fane, vineri, 03.06.2011 12:36
    @ian

    stai linistit,va rezista mai mult decat junghiul tau. Motoarele EcoBoost sunt excelente.

  • ian, vineri, 03.06.2011 14:25

    fane ....ai tu un astfel de model de peste 300 de mii?....sau vorbim doar de cifre...

  • fane, vineri, 03.06.2011 14:39
    @ian

    Care e faza cu 300 de mii? Poate ca e si reparat de 300 de ori. Sa nu imi spui ca la km astia nu a fot reparat niciodata. Cu reparatii te tine toata viata....

  • @ford, vineri, 03.06.2011 17:10
    Motor Ecoboost

    Pentru mtk1: Sigur ca o sa fie in stare sa le faca fiindca fac motoare din 1982, cele pentru modele Daewoo au fost foarte reusite (multe masini au sarit de milionul de km). Iar tehnologia de ultima generatie este automatizata nu mai depinde prea mult de

  • Octav72, sâmbătă, 04.06.2011 15:13
    1.0 EcoBoost

    Foarte interesant acest motor, desi nu prefer motoarele in 3 cilindri, cred ca Ford a facut pregatirile necesare ca acest motor sa fie bine echilibrat. Ma gandesc ce va insemna ca acest motor sa echipeze Fiesta, Focus, poate chiar si o varianta sport Ford Ka... Un motor mai usor, mai eficient si care emite mai putine noxe, este ceva binevenit in gama.

  • LUCCI, sâmbătă, 04.06.2011 22:24
    Vai lume!

    Ce smecheri, niste lingai in ale automobilului!Isi da un papagal cu parerea spunand ca un motor care inca nu exista e mai bun decat unul care are 15-20 de ani vechime pe piata ,unde si-a aratat valoarea. Mai mult,la voturi are sustinatori alti papagali ,posibil detinatori de Renaulturi,ofticandu-se de fapt ca nu au si ei macar un G3 cu 300.000 la bord.Mai Fane ,daca tu mergi doar cu caruta ,cum sa ai cunostinta de motoare cu sute de mii la activ,inca neumblate in ele?Probabil ca ai in gand doar vreo Dacie 1310 cand de regula la 100.000 o segmentai!