Cel mai important trofeu auto merge în Franța: Peugeot 3008 este Mașina Anului în Europa!
Peugeot 3008 a câștigat la limită trofeul European Car of the Year în 2017, după ce a învins Alfa Romeo Giulia și Mercedes Clasa E.
Peugeot 3008 este Mașina Anului 2017 în Europa. Într-un eveniment care a avut loc la Geneva, în preziua deschiderii primului salon auto european, jurnaliștii europeni car fac parte din juriul European Car of the Year i-au acordat noii generații a SUV-ului francez cel mai râvnit trofeu de acest tip care se acordă în Europa.
Peugeot 3008 a primit în total 319 puncte în urma votului reprezentanților media, în timp ce pe locul secund s-a clasat Alfa Romeo Giulia, care a adunat 296 de puncte. Ultimul loc pe podium a fost ocupat de Mercedes Clasa E (197 puncte).
Este a cincea oară în istorie când Peugeot reușește să ducă acasă cel mai cunoscut trofeu de acest tip din Europa, după ce marca franceză câștigase anterior cu Peugeot 504 (1969), Peugeot 405 (1988), Peugeot 307 (2002) și Peugeot 308 (2014) aceeași distincție.
Volvo S90/V90 a ocupat locul 4 în votul jurnaliștilor europeni și a fost urmat de Citroen C3 (166), Toyota C-HR și Nissan Micra.
Loc | Model | Punctaj |
1 | Peugeot 3008 | 319 |
2 | Alfa Romeo Giulia | 296 |
3 | Mercedes Clasa E | 197 |
4 | Volvo S90/V90 | 172 |
5 | Citroen C3 | 166 |
6 | Toyota C-HR | 165 |
7 | Nissan Micra | 135 |
Vă reamintim că cei 7 finaliști au fost selectați dintr-o listă inițială de 35 de modele lansate anul trecut și considerate reprezentative pentru piața europeană. Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2017, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2016, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de unităţi pe an. Un total de 35 de automobile au fost eligibile pentru Car of the Year 2017, dar după primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului în Europa.
CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2017 | Peugeot 3008 |
2016 | Opel Astra |
2015 | Volkswagen Passat |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
romani, va rog sa nu cumparati Peugeot! luati-va tsi-uri, tdi-uri sa stati cu ochii pe forumuri cand si ce pica, cand si cum se completeaza antigel sau ulei, cand si cum se rezolva suieratul de la chedere! sau daca aveti bani luati-va bmw-uri la mana a 2-a carora le sare distributia (n47, n57, stiti voi) sau chiar mert-uri cu baie de ulei de plastic si alte minuni. Orice va rog, nu va luati Peugeot in Romania, e mai bine sa ramana exotica pe aici.