Cei 7 finalisti "Car Of The Year 2008"
Finalistii COTY 2008 sunt Fiat 500, Ford Mondeo, Kia cee’d, Mazda 2, Mercedes C-Klasse, Nissan Qashqai si Peugeot 308.
Va anuntam cu ceva vreme in urma cei 32 de candidati la cel mai ravnit trofeu de pe piata auto: „Car Of The Year”. A venit momentul sa aflam si cei 7 finalisti pentru editia 2008.
Juriul, format din 58 de jurnalisti auto din 22 de tari europene, a ales cei sapte finalisti dintre care va fi ales marele castigator. Modelele care ajuns in finala sunt: Fiat 500, Ford Mondeo, Kia cee’d, Mazda 2, Mercedes C-Klasse, Nissan Qashqai si Peugeot 308 .
Modelul castigator va fi anuntat pe data de 19 noiembrie. Printre cele mai importante modele lasate in afara competitiei se numara Audi A5/S5, Renault Twingo, Toyota Auris/Corolla, Smart Fortwo, Lexus LS, Skoda Fabia, Honda CR-V, Fiat Bravo, Hyundai i30, Volkswagen Tiguan sau Mazda CX-7.
Castigatorii din ultimii ani au fost Renault Megane (2003), Fiat Panda (2004), Toyota Prius (2005), Renault Clio (2006) si Ford S-Max (2007).
Mai multe detalii despre marii finalisti ai Car Of The Year 2008:
- Fiat 500 - Conceput la Centrul de Stil Fiat si produs in fabrica din Tychy, Polonia, noul Fiat 500 este o masina cu trei usi cu lungimea de 3550 mm, latimea de 1650 mm, inaltimea de 1490 mm si ampatamentul de 2300 mm. Micutul model italian a obtinut deja o performanta la nivel european, fiind catalogat cu 5 stele la testul de siguranta EuroNCAP.
- Ford Mondeo - Construita pe aceeasi platforma cu S-Max, Mondeo vine sa revitalizeze un sector de piata pe care Ford incepea sa piarda teren. Noul Mondeo nu numai ca arata bine ci vine si cu echipare standard generoasa, care include ESP, buson de alimentare Ford Easyfuel, lumini de drum "follow me home", computer de bord, aer conditionat, si un port audio extern pentru conectarea echipamentelor auxiliare.
- Kia cee’d - Lung de 4.2 metri, cee’d are un ampatament destul de lung (2650 mm) pentru a garanta spatiu si confort interior. Sunt disponibile trei motoare pe benzina (1.4, 1.6 si 2.0 CVVT) si doua diesel (1.6 si 2.0 VGT). Cel mai important avantaj al noului model pare a fi insa faptul ca cei de la Kia ofera garantie de sapte ani pentru noul sau model.
- Mazda2 - Desi noua generatie este mai mica decat actuala Mazda2 (diferenta e de 4 centimetri), aceasta este mai spatiosa, oferind un plus de confort pasagerilor. Noul Mazda2 este cu 100 de kilograme mai usor decat predecesorul, avand o masa de 955 Kg ( pentru varianta de 1.3 litri) si 960 Kg (pentru varianta de 1.5 litri).
-Mercedes C-Klasse - Noua generatie a fost proiectata digital si este inspirata din liniile lui S-Klasse. Cu exceptia lui C350, toate versiunile noului C-Klasse vin echipate in standard cu o cutie de viteze cu sase trepte. C350 dispune in schimb in pachetul de baza de o transmisie 7G-tronic, singura cutie de viteze automata cu sapte trepte din lume.
- Nissan Qashqai - Este destinat cumparatorilor care vor ceva mai mult design dinamic fata de traditionalul segment C, dar care nu sunt interesati de dimensiunile mari si agresive pe care le gasesti la un SUV. Modelul nipon a realizat cea mai mare performanta din istoria EuroNCAP.
-Peugeot 308 - Noua generatie a hatchback-ului francez a crescut in lungime cu 4 centimetri, masurand acum 4.25 metri. Inaltimea sa insa este mai mica decat a actualului 307. In ceea ce priveste motorizarile, versiunea de baza a modelului va imprumuta propulsorul de 1.6 litri si 120 de cai putere al noului 207.
[poll]89[/poll]
un sondaj la care raspund doar copiii. sunt si eu curios cati dintre cei care au votat pt C-Klasse isi permit unul??????? sau mai bine spus care este ideea COTY ???? acest sonda dupa parerea mea este nerealist din cauza ca toti sunt innebuniti dupa mertzan si este un fel de wishlist nu un sondaj cei care au raspuns la acest sondaj au avut impresia ca ai scriu lui mos craciun poate le va aduce un C-Klasse pe 25 decembrie si il vor gasi parcat in fata casei cu un pom de iarna pe el. get real votati masina care credeti ca e cea mai buna din toate punctele de vedere. de exemplu eu am votat mondeo si sa va spun de ce in comparatie cu C-Klasse, mondeo este satisfacator de accesibila unui oarecare cetateam care are un job decent, pe cand mertzanul..... numai cei instariti isi permit deocamdata, mondeo este destul de puternic iti poate da senzatii la fel ca si mertzanu si la urma urmei cu toate restrictiile de drum cat de puternica iti doresti sa fie masina ta??? daca dai banii dai cu cap pt ca la mertzan cumperi de exemplu 300CP si tu folosesti doar 150CP la mondeo cumperi sa zicem 200CP si folosesti tot 150 asa ca de ce sa investesti banii aiurea???? in mondeo e destul loc sa te simti bine de ce iti trebuie o casa pe 4 roti ca mertzanul??? sau esti supraponderal intro tara de subnutriti??? din nou investesti banii aiurea, si as putea sa continui la nesfarsit asa, intradevar tot timpul trebuie sa aspiram spre perfectiune dar de ce sa investesti bani in ceva ce poate nu vei folosi niciodata sau si mai rau folosesti cei 300CP o data in viata si apoi te vad la televizor mort ca oricum romanu inca nu stie cum sa conduca asa ceva si am vazut destule fenomene de astea pe strazi masini de te doare mintea si inima cand le vezi dar soferul isi incurca mainile pe volan cand face o depasire si tot el e nervos si te injura.