Cehia si Romania, primele tari auto in estul Europei
Cehia ocupa primul loc la productia auto, iar Romania are cea mai rapida crestere in regiune.
Romania ocupa primul loc in centrul si estul Europei in functie de avansul productiei de masini in perioada 2002-2006, cu o rata de crestere anuala de peste 30%, se arata intr-un raport al UniCredit Group privind industria auto in regiune.
Productia de automobile a Romaniei a urcat de la circa 60.000 de unitati in 2002 la 196.000 de vehicule in 2006. In 2002, Romania a produs 4% din masinile fabricate in regiune. Ponderea a urcat la 7% in 2006. Cehia este primul producator de automobile din centrul si estul Europei. In anul 2006, fabricile cehe au produs aproximativ 850.000 de masini, ceea ce reprezinta aproximativ 30% din productia totala a regiunii. Polonia a fabricat, in 2006, aproximativ 600.000 de vehicule, respectiv 22% din productia regiunii, iar Turcia a produs circa 550.000 de masini, reprezentand 19% din totalul productiei din centrul si estul Europei. Ponderea exporturilor romanesti din sectorul auto in totalul exporturilor de vehicule noi din centrul si estul Europei a crescut de la 2% in perioada 2001-2003 la 5% in intervalul 2004-2006. Romania a inregistrat, in perioada 2004-2006, cel mare avans al exporturilor de automobile dintre statele din centrul si estul Europei, de 300%, transmite Mediafax.
De asemenea, Romania ocupa primul loc in centrul si estul Europei in functie de cresterea importurilor de automobile, cu un avans de 290% raportat intre 2004 si 2006. Ponderea industriei auto in totalul bunurilor importate de Romania a fost, in 2006, cuprinsa intre 10 si 12%. Importurile Romaniei privind sectorul auto au totalizat, anul trecut, peste patru miliarde euro, in timp exporturile s-au situat sub valoare de doua miliarde euro. Romania este una dintre cele mai atractive state, intrucat detine o populatie mare, saturatia pietei este redusa (exista doar 16 masini pe cap de locuitor, sau 25 de vehicule pe cap de locuitor raportat la populatia cu varsta cuprinsa intre 19 si 65 de ani), iar estimarile arata ca PIB-ul pe cap de locuitor, in prezent unul dintre cele mai reduse din regiune - va creste semnificativ in anii urmatori.
Volkswagen, Renault si Fiat au facut primele investitii in aceasta regiune, iar valoarea investitiilor straine directe in industria auto au depasit valoarea de 20 de miliarde de euro si vor continua sa creasca, intrucat procesul de relocare nu s-a incheiat.
Cine a scris textul ori nu l-a si citit, ori are probleme grave cu intelegerea: "saturatia pietei este redusa (exista doar 16 masini pe cap de locuitor, sau 25 de vehicule pe cap de locuitor raportat la populatia cu varsta cuprinsa intre 19 si 65 de ani)" Ma si gandeam ce greu ne este mie si sotiei sa alegem din cele 50 de masini din garaj cand vrem sa mergem undeva. La fel si la prieteni... Probabil ca datele se refera la nr. de masini la suta de locuitori.