Cea mai ieftină maşină din lume vine tot din India

Publicat miercuri, 04.01.2012 10:09 de Sebastian Toma

Bajaj RE60 ar putea primi fără problemă titlul de cea mai ieftină maşină din lume. Modelul vine din India, este destinat pieţei interne şi este mai ieftin decât Nano.

Bajaj Auto a dezvoltat cea mai ieftină maşină din lume, numită RE60. Modelul are o lungime de 2.75 metri, cântăreşte mai puţin de 400 kilograme şi poate să transporte patru pasageri. Motorizarea este asigurată de un motor monocilindru de 200 centimetri cubi care dezvoltă 20 CP. Propulsorul are injecţie electronică şi va emite doar 60 de grame de CO2 pe kilometru, în condiţiile în care are un consum mediu de 2.8 litri la sută. Viteza maximă a modelului este de 70 km/h, veste bună având în vedere vehiculele pe care creatorul său doreşte să le înlocuiască.

Bajaj RE60 are o lăţime de 1.3 metri şi se mândreşte cu o rază de bracare de numai 1.3 metri, excelentă pentru oraşele aglomerate ale Indiei. Construcţia simplă a acestui vehicul aminteşte de Citroen 2CV, geamurile laterale fiind deschise cu ajutorul unei balama, care rabatează jumătatea inferioară a geamului în exterior. Ulterior, constructorul indian va oferi şi o versiune alimentată cu gaze naturale comprimate. Preţul vehiculului nu a fost încă anunţat, dar este clar că versiunea cea mai ieftină va fi mai accesibilă decât cel mai ieftin Tata Nano.

Oficialii companiei indiene specializată în producţia de vehicule cu două şi cu trei roţi susţin că noul lor nu este un automobil propriu-zis, ci doar un vehicul cu patru roţi, iar explicaţia vine pentru a atrage clienţii din India şi Sri Lanka în vederea unui upgrade. Bajaj Auto vinde peste 500.000 de scutere, motociclete şi vehicule cu trei roţi pe an doar pe piaţa din India, deci vorbim de un jucător serios pe această piaţă.

Via | Autocar | JustAuto (înreg.)

  • LSM, miercuri, 04.01.2012 12:27
    un alt punct de vedere

    Bajaj va produce cel mai scump scuter din gama sa de produse

  • Vasi M, miercuri, 04.01.2012 13:52
    hmmmmmmm

    Chiar sunt curios cum ar putea transporta vehiculul asta 4 persoane... din ce vad in poze, chiar daca urca doar soferul, masina e deja aglomerata. Cu siguranta pasagerii ar trebui sa devina foarte intimi, iar aerul ar fi nerespirabil temperaturile din India cu gemurile custode pivotante... asta cu conditia ca cei 200 cmc sa urneasca din loc cei 4 pasageri cu greutate totala de 350-400 kg. In fine, ideea e buna in principiu, intr-o tara de lumea a 3-a, unde venitul mediu de 1 dolar pe zi (da, se poate si mai rau ca la noi), infrastructura e slab dezvoltata, iar ploile curg torential (deci avantaj fata de scuter / motoreta) :p

  • Bajaj, miercuri, 04.01.2012 16:12
    @ Vasi M

    Cred ca uiti faptul ca pe un scuter sau motocicleta Bajaj intra si 5 persoane (vazute de mine), asa ca pe patru roti este ca in ML 500. Iar 4 persoane in India cu greutate totala de 400 kg mai rar.

  • Gerula, miercuri, 04.01.2012 16:21
    Vine sau nu ?

    Pai daca este destinat exclusiv pietii indiene si din Sri Lanka nu are cum sa vina...:-))

  • @Bajaj, miercuri, 04.01.2012 16:42

    cumva confunzi indienii cu somalezii sau cu oamenii miniatura de prin china / japonia? masa totala de ~800 kg e mare pentru motor de 0.2 litri

  • flavius, miercuri, 04.01.2012 20:46
    -

    Nu sunt convins ca nu ar putea fi vandut si in Europa. Mi se pare ciudat faptul ca toate caracteristicile anuntate (sub 400kg si 20cp-adica putin sub limita de 15kw-20.40cp) incadreaza acest autoturism exact la limita in categoria ''heavy-quadracycle''-fratele mai mare al masinutei fara carnet ,masina care potate fi condusa tot de la varsta de 16 ani dar cu permis de conducere subcategoria B1.La fel ca la mopeduri ( light-quadracycle) pentru omologarea lor pentru circulatia pe drumurile publice NU ESTE SE CERE INDEPLINIREA NORMELOR DE SECURITATE CERUTE AUTOTURISMELOR OBISNUITE SI NICI ACELEASI NORME DE POLUARE.Pretul este in schimb , daca se adeveresc supozitiile articolului ,de patru-cinci ori mai mic decat cel al concurentilor fabricati in Europa de Aixam si de Microcar. In ceea ce priveste ''performantele'' , putea fi si mai rau. Lastunul nu avea decat 22.5 cp dar cantarea 550kg , iar celebrul Trabant avea 26 cp dar cantarea 650kg. Vechiul Fiat 500 a avut in functie de versiunile fabricate de-a lungul timpului intre minim13 si maxim18 cp. si a cantarit intre 435(modelul clasc) si 485kg (versiunea Giardinierra-un break prevazut cu un spatiu de bagaje deasupre motorului ).

  • ha ha ha, duminică, 08.01.2012 22:36
    mda

    Vreau si eu una .E buna pentru oras, din punct de vedere consum, poluare, taxe .Apropo, cam ce taxe ar cere conducataurii tarii noastre pe una din asta?

  • Bogă, sâmbătă, 21.01.2012 04:04
    NICIO TAXĂ

    2.8 litri de ce? PARCĂ ERA ELECTRICĂ, PARCĂ ERA:::::ELECTRICĂ,AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • BOgă, sâmbătă, 21.01.2012 04:07
    NICIO TAXĂ

    FI-V-AR INJECTORU' ELECTRIC,DOAR ATÂT INJECTORU!!!???IAR{ FOLOSIM BENZINA!!!

  • mirica, vineri, 21.12.2012 20:17

    cind vine sa vinda si in ROMANIA ca la propunerea mea giuvernul face permise parca deacolo vine economia de piata .