Ce taxe auto platesc ceilalti europeni

Publicat luni, 28.05.2007 18:21 de Bogdan Mirică

Automarket va prezinta un desfasurator al taxelor auto percepute de celelalte tari ale Uniunii Europene.

Tot mai multi romani fac front comun impotriva taxei auto impusa de guvernul Tariceanu. Totusi, romanii ar trebui sa fie multumiti cu pretul impus de membrii executivului si sa se considere foarte norocosi ca nu au parte de taxe de impozitare si de achizitie asemanantoare celor din Danemarca sau Malta.

In Romania, ca in majoritatea tarilor europene, impozitul pe autovehicul este calculat in functie de capacitatea cilindrica si de caii putere ai masinii. Nu acelasi lucru se intampla si in Danemarca unde masinile sunt taxate in functie de consumul de combustibil si de greutatea lor. Danezii nu sunt insa un caz izolat. Ungurii si letonii iau in calcul tot greutatea masinii atunci cand este vorba de impozitare. Exemple pozitive in acest sens vin insa din Estonia, Franta, Lituania, Polonia, Slovenia, Slovacia si Cehia unde guvernul nu taxeaza vehiculele de pasageri.

Cele mai drastice taxe de achizitie sunt tot in Danemarca, acolo unde executivul percepe, peste pretul din fabrica al unui automobil, un procent de 155%. Acest procent este calculat, in acest caz, pentru un vehicul cu un motor de 2.0 litri. Pe locul doi in ceea ce priveste acest tip de taxa se situeaza Malta, cu un procent de 93%, urmata indeaproape de Portugalia, care impune un TVA de 77%. Cei mai fericiti din acest punct de vedere sunt luxemburghezii, care pentru un vehicul cu propulsor de 2.0 litri platesc o taxa de 15%.

Cel mai mare venit fiscal rezultat din taxarea autovehiculelor se inregistreaza in Franta, unde guvernul incaseaza 7.7 miliarde de euro de pe urma a 36 de milioane de masini raportate la 60.6 milioane de locuitori. O alta tara cu un numar foarte mare de automobile pe cap de locuitor este Italia, unde 55.8 milioane de locuitori platesc 1.1 miliarde de euro pentru 39 de milioane de autovehicule .

La nivelul taxelor obtinute din politele de asigurare, cele doua tari se situeaza insa aproximativ la egalitate: Franta 4.1 miliarde de euro, Italia 4.3 miliarde de euro. Danemarca se inscrie si ea in topul tarilor cu cel mai mare venit de pe urma politelor de asigurare: 3.3 miliarde de euro. Insa, spre deosebire de Franta si Italia, Danemarca se poate "lauda" cu doar 2 milioane de autovehicule la 5.5 milioane de locuitori.

  • mmm, marţi, 29.05.2007 08:19
    dupa consum !!!

    nu mi se pare normal sa platesc mai mult decat un idiot care are jeep si consuma 30 la suta care oricum polueaza cu tot cu catalizatoare

  • asd, marţi, 29.05.2007 08:20
    mars taricene

    idem 1:))

  • jacmanit, marţi, 29.05.2007 08:37
    hotie

    Mie mi se pare incredibil ce se intampla. Schimbati legile domnilor. De fapt ati scazut mult in sondaje, asa ca nu trebuie sa va mai suportam prea mult.Sa speram ca cei care vor veni dupa voi sa faca treaba, ca nu se mai poate.

  • jeep, marţi, 29.05.2007 08:48
    muncitor de rand

    iar ne comparam cu altii'dar veniturile noastre fata de cei comparati?

  • kickdown, marţi, 29.05.2007 08:56
    155%,15%,95%??????????

    Procent din ce fratilor....voi va auziti ce spuneti?De unde v-ati cules datele?E cea mai mare aberatie de care am auzit. TVA de 77%? Ma prapadesc de ras. Nu va dati seama ca in tarile respective asasinatele politice ar fi fost la ordinea zilei, daca era asa? Fiti seriosi si verificati-va sursele, ca unii chiar iau de bun ce scrieti voi aici

  • cititor, marţi, 29.05.2007 08:58
    taxe

    Problema nu este a veniturilor !!! Este a taxarii corecte, in functie de litaj, de consum, de greutate etc. Se pare ca politicienii nostrii sunt de o ipocrizie de neiertat !!!

  • superbula, marţi, 29.05.2007 09:14
    taxare auto

    Sunt de acord cu sintagma cine polueaza plateste. Dar includeti taxa asta in combustibil mai guvernanti lipsiti de fantezie si plin de idiotenii!!!!!! Platesc de 10 ori mai mult ca si anulk trecut pentru ca au ajunsi la guvernul tarii mele niste ....... hai sa nu fie calomnie....!!!!!!

  • Alex, marţi, 29.05.2007 09:27
    Clarificare

    Buna initiativa de comparare, insa exista cateva lipsuri importante. In primul rand sunt tari unde se taxeaza "prima inmatriculare" si tari unde taxa anuala e foarte importanta. De exemplu in Franta spu neti "7.7 miliarde de euro de pe urma a 36 de milioane de masini". Cred ca de aici trebuie sa plece prima comparatie. Alex

  • Lorand, marţi, 29.05.2007 09:33
    valori corecte

    Valorile mentionate in articolul de mai sus sunt corecte! Eu locuiesc in Olanda, si chiar si noi avem taxe aberante. La cumparare: 40% din valoarea de catalog a masinii + 19% TVA; Taxa de drumuri: se calculeaza in functie de greutatea masinii, de tipul de combustibil si de judetul in care masina e inmatriculata. (benzina < GPL < Diesel) Astfel pentru un VW. Passat TDI varinat, taxa de drumuri este 96 de euro/luna. Cine a fost prin Olanda, cred ca isi va da seama de ce avem aici drumuri atat de bune, ca sa nu avem ce comenta ca platim de ne rupem buzunarele, desii se aduna sume exorbitante anual din care poate nu mai mult de jumatate sunt folosite la drumuri.

  • alt cititor, marţi, 29.05.2007 09:48
    venituri

    ok, dar banii sunt folositi la drumuri nu la buzunarele unor smekeri. pana si faimoasa autostrada buc-pit a fost furata, si ei voiau sa ia taxe. danemarca e un caz unic, si nu ne comparam noi cu economia lor, si salariile lor. la noi se fura pe rupte, cat se poate, si apoi daca mai ai "noroc", mai stai un mandat.

  • Beldiman Alexandru, marţi, 29.05.2007 09:51
    Impozitele AUTO

    vreau sa va aduc la cunostinta o hotarire luata de guvern, dupa aderare la Uniunea Europeana, privind impozitele anuale pe autoturisme. Asa cum probabil stiti, in Romania s-au operat mixaje intre legile celorlalte tari membre, total in dezavantajul nostru, al contribuabililor netinindu-se seama nici de venitul mediu pe economie, nici de valoarea reala a autoturismelor pe piata, nici de tipul motorizarii (diesel sau benzina), nici de anul de fabricatie!? Prin urmare, impozitul s-a marit in cazul meu de exemplu, de 20 de ori fata de anul trecut!!!!!!!!!! Sunt posesorul a doua masini de 2980cm3, respectiv de 5700cm3, pentru care anul trecut am platit 2.000.000. lei vechi (ROL), sau 200 lei noi (RON), ceea ce echivala cu 60Euro/an/ambele masini. Anul acesta pt. aceleasi masini guvernantii vor sa platesc 4500 (lei noi) RON, adica echivalentul a 1400Euro/an! Cum este posibil? Asigurarile de asemenea, aproape ca s-au dublat!? Intrucit nu pot plati, m-am adresat Politiei capitalei, in scopul radiarii macar a unui autoturism, pt a nu mai plati impozitul acesta aberant!!!. Raspunsul lor a fost ca nu se poate scapa de plata impozitului decit daca masina se instraineaza, sau se duce la casat!???? Cu alte cuvinte sunt obligat sa achit acest impozit aberant indiferent daca circul cu masina sau nu!?? In conditiile astea, va dati seama ca nimeni nu mai mi le cumpara la valoarea lor reala, ci la una ridicol de mica!! Nu stiu cum pot fi obligat sa achit acest impozit de aproape 7 ori salariul mediu pe economie, in conditiile in care declar pe proprie raspundere ca nu circul cu masina!? Masina poate sa se afle intr-un proces mai amplu de restaurare, sau nu circula decit pe o perioada mai scurta de timp, sa zicem vara, pt. 4 luni de zile; de ce nu se calculeaza procentual? In afara de asta, dupa cum foarte bine stiti, in pretul benzinei din Romania, sunt bagate accize, taxe de drum si de mediu, care-i tripleaza pretul real de cost. Daca am o masina mai mare, inseamna ca platesc mai multa benzina, deci automat contribui cu o suma mai mare de bani la bugetul de stat. In mod normal, la autoturisme impozitul ar trebui sa fie ceva simbolic si sa nu tina seama de capacitatea cilindrica a acestuia. Am sunat niste prieteni rezidenti in tari vest Europene (Belgia, Germania, Franta) si am constatat ca nici una din aceste tari nu practica astfel de impozite revoltatoare! Ba mai mult, in Franta nici macar nu mai exista impozit pe masina!!!!! Daca mergi cu ea, practic platesti benzina si automat contribui la buget; daca nu, NU!!!! Cunosc situatii in care impozitul este mai mare decit valoarea de piata a autoturismului!!!!!???? In urma unor discutii avute cu cineva din Primaria Capitalei, am inteles ca cei insarcinati cu stabilirea grilei de impozitare, pur si simplu au gresit socotelile!!!? Dar cum romanul nu se prinde decit in ultima clipa, au decis sa le lase asa; cine este fraier si plateste, ok! Cine nu, spre sfirsit de an cind se vor duce sa plateasca, vor avea un soc! Atunci va avea loc un mare scandal, vor recunoaste ca au gresit calculele, dar cine a platit ramine cu banii luati; au mai fost cazuri! Nu credeti ca este timpul sa renuntam la jocurile astea?? Sincer?

  • Horia, marţi, 29.05.2007 10:04

    Mda.. traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul..

  • tot cititor, marţi, 29.05.2007 10:05
    Danemarca ??

    pai cu Danemarca ne comparam noi ? vai de noi!!! am inteles ca Danemarca este tara cu cel mai mare venit pe cap de locuitor -Europa,ce sa ne comparam?? hai sa ne uitam aici la Bulgari - astia vad ca nu prea au pro la capitolul auto..pe ALESII POPORULUI nu ii intereseaza de noi--la ei sa fie punga groasa ca restul...RIDICOL..:(((cred ca fiecare dintre noi nu vrem Bentley --vrem doar sa traim DECENT.>>>OARE CAND ????????

  • valy, marţi, 29.05.2007 10:05
    atentie la ce scrieti

    Articolul mi se pare putin tendentios. Din nou vrem sa fim mai catolici decat papa? Sa imprumutam din Europa cele mai drastice modele dupa care sa ne dam seama ca intram intr-un blocaj economic sau legislativ asa cum s-a mai intamplat? Eu cred ca democratia inseamna "dominatia" majoritatii asa ca nu vad motivul pentru care ar trebui sa ne luam dupa Malta sau Danemarca, sau au fost date exemplu doar ca sa intelegem ca se poate si mai rau? Dupa nota in care a fost scris articolul tind sa cred ca autorul vrea sa ne faca sa credem ca a noastra taxa de inmatriculare, daca nu e cea mai cea, e una normala tinanad cont de ceea ce se intampla in Europa, numai ca se sinucide cu propriile arme. Prtiviti articolul! Franta e inclusa la categoria tarilor in care nu se platesc taxe pentru autovehiculele de pasageri, totusi au cea mai buna incasare impozitara, deci ei au inteles ca e mai bine sa iei putin de la mai multi decat mult de la cativa. Nu incercati sa-mi dati in cap cu "componenta de mediu" a taxei noastre pentru ca nu tine, mai ales ca in articolul de mai sus nu s-a facut nicio referire la mediu.

  • rid3r, marţi, 29.05.2007 10:06
    taxe europene , bani romanesti

    Acestea sunt salariile minime/luna exprimate in euro la data de 13 07 2006: Franta (1.218), Belgia (1.234), Marea Britanie (1.269), Olanda (1.273), Irlanda (1.293) si Luxembourg (1.503)ROMANIA 110 (100)

  • 814, marţi, 29.05.2007 10:13
    impozit si venituri

    fratilori nu va mai agitati atata in romania pana nu scapam de grneratia de " fosilele de AUR " nu vom merge INAINTE ci dimpotriva vom merge precum alte animale sau plante dupa cum BATE VANTU

  • aditoiu, marţi, 29.05.2007 10:31
    incredibil

    Citat: "Sunt posesorul a doua masini de 2980cm3, respectiv de 5700cm3, pentru care anul trecut am platit 2.000.000. lei vechi (ROL)" Prietene, cine te pune sa ai masini care au la un loc noua litri? Chiar nu se poate circula cu 5km/h in Bucuresti decit cu masini de 5700 cm3??? Intr-adevar, impozitarea la noi e cretinopata, platesti la un Rolls Royce cit la o Fabia pe gpl... Eu cred ca taxarea ar trebui facuta in functie de pretul masinii, capacitatea cilindrica si consum! Daca iti iei o masina de 6 litri, care consuma 30 in Bucuresti, inseamna ca ai bani... De ce sa platesti pe ele un milion pe an, exact cit platesc eu pentru un Vectra 1,9 diesel?

  • bebe, marţi, 29.05.2007 10:34

    o mare ca***** tot ceea ce se intampla,tocmai mi-am imatriculat masina de curand si am ramas PROST impresionat.Cum sa platesti 20 de milioane(lei vechi)la o masina noua,produsa 2007,motor 1500cmc atat?mi se pare aberant...da nu va ganditi cand trece un ROMAN dala mare pe langa noi,nu numai ca ne dor urechile da ne umple de fum negru,oricum cred ca are Euro5:))??sau multe alte masini

  • Ov, marţi, 29.05.2007 11:00
    impozit anual

    M-am revoltat si eu la fel de tare, fiind in situatia d-lui Alexandru Beldiman. Am un Mercedes din 1990 absolut superb, Coupe, vopsea originala, atat ca model cat si ca stare, deosebit, nu sunt fan Mercedes, dar masina in sine este chiar adevarata, desi puteti sa spuneti ca este o "vechitura" sau "un gunoi" (in viziunea guvernantilor) de 17 ani !!! Nu mai are vreo mare valoare pe piata, merg extraordinar de putin cu el (10 mii de km din 97 pana azi), il pastrez intr-un garaj pt. ca l-am lasat o jumatate de ora in fata casei si l-am gasit zgariat cu cheia de la un capat la altul pe toata laterala dreapta (desi nu era pe trotuar)si uite ca trebuie sa platesc hodoronc-tronc o taxa locala un impozit de 9 milioane pe an..., adica vreo 800 mii pe luna, vorba ceea, "n-am mancat, n-am baut" ! Pe langa tot ce s-a spus aici apropo de aceasta taxare in contrast total cu ce ofera Primaria de banii astia si cu veniturile noastre, adaug ca este cel putin ciudat modul de calcul: pt. un diesel indiferent cat de vechi pana la 2000 cmc taxa e de 1,5 mil. iar pt. masina mea 9 milioane, desi are 2 bank-uri de catalizatoare ! Daca-l pornesc (Mercedes-ul) in garaj cu usile inchise nu se simte absolut nimic, pe cata vreme diesel-ul pute chiar si in curte cu tot Euro 3-ul lui... nu cred ca mai are rost comparatia. Mai mult, platesc 9 mil. pt. un bun care nu mai valoreaza mai mult de 4-5 mii de euro, iar pt. casa cu 4 camere care valoreaza probabil 100-200 mii de euro, taxa anuala este de 2 milioane anual. Nu stiu cum este la altii, dar ma revolta rau de tot faptul ca nu mai am siguranta zilei de maine, caci de la un an la altul te trezesti cu scumpiri de taxe absolut criminale ! De acum inainte am sa ma gandesc bine daca nu cumva cand imi cumpar un nou telefon risc ca de la anul sa mi se puna vreo taxa de 3 milioane.... Vreau sa spun ca eu cand am achizitionat Mercedesul taxa era acceptabila si acum, dupa 10 ani, ma trezesc dator vandut din cauza ca nici macar nu s-au gandit cei care au facut aceste taxe ca ar fi trebuit aplicate macar gradual, pt. masinile care se cumpara de acum incolo. Daca stiam asta de la inceput, ma orientam la un Tico...

  • Ov, marţi, 29.05.2007 11:18
    d-lui aditoiu

    Stimate domn, nu vreau sa intru in polemica cu dvs., dar aici este in discutie taxarea masinilor si nu a veniturilor personale ale fiecaruia. Pt. asta exista impozit pe salariu/venit/profit, samd. Nu cred ca ar trebui taxate de Primarie (sunt taxe locale deci) masinile functie de banii pe care-i are fiecare in buzunar. Daca era asa, trebuia sa se spuna de la inceput ca este vorba de o taxa distincta, de lux. Dar sub aspect tehnic (capacitate cilindrica, grad de poluare, vechime, samd) daca stam si judecam corect, repet, dpdv tehnic, Opelul dvs. Vectra turbodiesel are o capacitate echivalenta aproape similara cu a unui motor aspirat de 3000 cmc (coeficientul de echivalare intre turbo si aspirat fiind de 1,7). Vreau sa va intreb daca ati fi fericit sa cumparati astazi Opelul in conditiile unei taxe de 1,5milioane si la anu' sa-i vina in cap primarului sa va taxeze la capacitatea cilindrica echivalenta, adica sa platiti si dvs. tot cam 9 milioane anual, ce ati spune ? Si sa va raspunda cineva: ce sa-ti fac dom'le, daca ti-ai luat masina turbo ??? Cu stima, sper sa nu mi-o luati in nume de rau, in fond nu cu dvs. am ce am, ci cu taxele !!!

  • Bogdan, marţi, 29.05.2007 11:21
    Nu ati vrut UE

    Ati vrut UE, iata UE ! Succes la plati ca pe vremea sclavilor.

  • zoro, marţi, 29.05.2007 12:01
    :)

    Normal ca mi s-a sters comentariul.As putea macar stii de ce?S-au a-ti adoptat si voi tactica urechii sute aidoma guvernului.Ma bucur daca adevarul a inceput sa deranjeze:)

  • mihai, marţi, 29.05.2007 12:11
    taxa auto

    pai e clar ca taxa ar trebui calculata in functie de venitul mediu lunar.daca acest venit se apropie de 10 mil(sa zicem...)si taxa de prima inmatriculare la un 1.9tdi este de 2000 de euro asta inseamna ca eu trebuie sa muncesc timp de 7 luni(fara sa cheltuiesc nici un leu)sa pot achita aceasta taxa.dar majoritatea celor care isi achizitioneaza un second-hand de afara isi fac un credit(adica platesc o rata lunara),mai platesc un impozit,o asigurare,o rovigneta,eventual un casco,mai costa si intretinerea masinii deci 2000 de euro sunt foarte multi bani pentru cineva care ia un credit de 10000 de euro de la o banca.probabil e o metoda prin care sa ne oblige sa cumparam catastrofa aia de logan

  • VL, marţi, 29.05.2007 12:28
    Tariceanu si Basescu - sa plece amandoi!

    Niste incompetenti amandoi. Ala nu a facut nimic la Transporturi si asta nou da niste taxe inexplicabile, incalculabile si incorecte. Ce tembeli! Cum dracu' de-i voteaza cineva pe hahalerele astea? Ue sireaca, n-are nicio vina.

  • Hit the road Jak!, marţi, 29.05.2007 12:30
    Taxe (traducere)

    Este o ineptie comparatia cu taxele din tari cu indice foarte ridicat al nivelului de viata (venit/locuitor, protectie sociala, etc). In RO. este de fapt o actiune fortata (un bir) pentru a aduce cit mai multi bani le bugetul de stat - sursa principala a veniturilor clientelare - si in aceeasi categorie cu noul cod rutier (neacompaniat de imbunatatiri ale infrastructurii timp de 19 ani), ambele masuri avind desemenea in comun faptul ca folosesc drept pretext bunastarea generala (mediu si respectiv siguranta) si consecinta ca nu aduc nici o imbunatatire din cele pretinse (mediul este afectat global si nu poate fi influentat de schimbari locale ... financiare, deasemenea numarul evenimentelor rutiere se mentine la cote ridicate, in mare parte datorita starii proaste a infrastructurii). Ca rezultat, bunastarea generala este drastic DIMINUATA de un sistem de impozitare exagerata, de costurile de reparatii provenind din starea proasta a infrastructurii, de costul timpului irosit datorita lipsei de organizare a traficului si investitiilor in domeniu (nu exista centuri ocolitoare ale localitatilor in 98% din cazuri, deoarece o lucrare de 'modernizare' se executa -la noi- pe suport existent, la pretul/km la care se executa o autostrada in teren neamenajat), totul evaluat statistic (studii externe) la citeva zeci de miliarde (EURO) anual - din buzunarul populatiei, pe linga numitele taxe. Corectiv va avea efecte, nu o schimbare a procentului de taxare ci a opticii (si/sau detinatorilor opticii) de strategie in servirea intereselor publice, de catre cei angajati specific pentru asta.

  • adrian, marţi, 29.05.2007 12:55
    la taxe......politicienii sunt tari

    Cautam comparatii si facem speculatii, toate taxele sunt normale doar de asta sunt inventate dar trebuie facute in functie de nivelul de trai din tara respectiva, cand e vorba de scumpiri ne comparat cu altii de au venituri de N ori mai mari cu a noastre iar cand e vorba de drepturi....mergem pe burta.In tara asta ai numai obligatii !!! Pentru ....?

  • ice8666, marţi, 29.05.2007 13:15
    Hotiiiiiiii

    Sunt niste hoti domne. O masina din 2007 pe diesel euro 5 nu o sa polueze nici in 20 de ani cat polueaza o masina caumparata acum 10 ani. Adica twehnologia a avansat si inafara de asta mie mi-ar fi rusine sa prestez niste taxe de tot ... cand noi avem 300 de km de autostrada in toata romania si prin bucuresti merg tot felu de fumigene de masini: gen ursulet, dacii si alte explozii( includ si loganu)

  • xxxxxx, marţi, 29.05.2007 13:28
    romania, tara hotilor

    In romania niciodata nu se va trai bine ... E pacat de tara, ca-i condusa de hoti care striga "hotii" .

  • alex, marţi, 29.05.2007 14:09
    traiasca ROMANIA

    da......................pe aer nu ne punetzi taxe? PACAT

  • alex, marţi, 29.05.2007 14:14
    BECALI LA PUTEREEEEEEE

    HAI LA COTROCENI NEA' GIGI SHI FA TU REGULI ACOLO CA NU SE MAI POATEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

  • alex, marţi, 29.05.2007 14:23
    ARO IMS TV RABA SAVIEM

    PE ASTEA DE CE LE LASATZI SA CIRCULE MAI POLITICIENILOR? ATZI VAZUT CE FUM SCOT? ASTE FAC NOR DUPA ELE DE NU MAI VEZI NIMIK.MARFAAAAAAAAAAAA.PE ASTEA AR TREBUI SA LE TXATZI CU DE 20 DE ORI VALOAREA LOR............CAND AU FOST NOI.......ODATA

  • suru, marţi, 29.05.2007 14:27
    taxe

    everestul e mai departe de noi decat cucuietii din deal,...samd un lucru e cert,noi ne bagam singuri bete in roate ca prostii si ascultam cu gurile cascate la smecherii car chipurile au grija de noi,in fapt numai de interesele lor directe materiale. cumparati romani numai dacii si citroenuri noi ca decat sa va luati un BMW de cinci ani circulati mai bine cu trabantul sau moskwiciul

  • taxe pentru puturosi, marţi, 29.05.2007 15:26
    analfabeti

    Salutari tuturor analfabetilor puturosi si idioti care-i ridica in slavi pe becali si semenii lui:) pentru o explicare corecta a cuvantului analfabet folositi DICTIONARUL ;) multumesc! :)

  • kyshtoc21, marţi, 29.05.2007 15:45
    de acord

    sunt de acord cu tine aditoiu numa k tu dak ai cumparat opelul nou ai platit prima inmatriculare vreo 500 de euro si domnul cu masinile alea kre ar trage muntii cu ele(no offense man) ar plati 1606 respectiv 4360 de EURO taxa pentru prima inmatriculare dak ar fi noi masinile,iar dak ar avea ceva vechime mai mult de un an numai cu banii de pe taxa de prima inmatriculare iti iei un clasa E!!si cred k e bine k taxa de prima inatriculare sa fie in functie de norma de poluare si capacitate cilindrica,iar cu impozitul anual tot la fel sa fie in functie de norme de poluare si capacitate cilindrica!pai cum este acum un roman care isi cumpara un logan si ala in rate k nu are saracu mai mult, sa plateasca cat cel kre isi cumpara mercedes(k ala clar are mai multi bani decat romanu de rand)!!cunosc cazuri!oricum traim in romania si asta ne ocupa tot timpul!SA TRAITI BINE!!MULT MAI BINE!!

  • toma, marţi, 29.05.2007 16:36
    necredinciosu

    Cititi-l pe John Perkins "Confesiunile unui asasin economic" si o sa intelegeti de ce si incotro merg lucrurile!

  • gicat, marţi, 29.05.2007 17:19
    taxa auto

    azi este taxa auto, maine taxa de mediu, peste cateva zile mai gasesc ei o denumire.La sfarsit o sa-i spuna TAXA PT.FRAIERI.

  • marius, marţi, 29.05.2007 18:06
    ce taxe bla bla bla.......

    hai sictir, domnule autor de articole la comanda!

  • furnicu, marţi, 29.05.2007 18:38
    ne conduc cretinii

    Pt un Fiat Doblo Panorama NOU cu un minimotor de 1.3 diesel,Euro 4, am platit 600 Ron taxa.D c?Ma inmgrozesc frate!Eu imi cumpar masini noi,platesc ca bou.Pt ce?Habar n-am....pana acum nu mi-a oferit nimic tara asta.Apropo,la ROVINIETA nici nu exista Euro 4.M-au bagat la euro2.Pai se poate?D c sa platesc cat plateste unu cu o masina cu euro 2 cand a mea polueaza mai putin?Bataie de joc fratilor.Si numai aici e buba...peste tot!!!;)

  • gyk, marţi, 29.05.2007 20:01
    ?!?

    romanii ar trebui sa fie multumiti??? pai iara comparam merele cu perele? avem cumva veniturile si nivelul de trai al celor din malta sau aiurea? sau este un articol facut la ordin?

  • dog danez, marţi, 29.05.2007 20:35
    Danemarca si Malta, zici?

    Danemarca si Malta, nu? Geniala comparatie. Rarisim, ba chiar mirobolant.

  • aditoiu, marţi, 29.05.2007 20:36
    celui care stie cum e cu turbo la diesel

    stii cumva si cit polueaza un diesel de 2 litri fata de un motor pe benzina de capacitate similara? mult mai putin - diferenta e de vreo 50 g co2 la km (120 fata de 170 - spun din memorie, care e slaba)... mi-e si groaza cite sute de grame de co2 pe km scoate un motor de 6 litri... atunci de ce sa nu plateasca? atunci cind iti iei un autoturism cu motor de camion, trebuie sa stii ca te va costa. si sa spuna si cei care au mai calatorit: cite masini de lux cu motoare de nspe litri ati vazut pe afara, in tari civilizate... pai va zic eu: in italia, la un amarit de audi 8 cu motor de vreo 2,5 litri, doar asigurarea obligatorie era de 2800 de euro pe an... si nu ma luati iar cu veniturile din romania: la noi benzina costa absolut ca in vest, dar totusi nu ai loc nici macar pe trotuar de masini la orice ora. eu zic cine vrea masina, sa plateasca. altfel, mersul pe jos e extrem de sanatos!

  • florin, miercuri, 30.05.2007 07:16
    taxa auto

    taxa auto este aberanta si nu s-a introdus ca masura de prevenire a poluarii cu ocazia intrarii in tara a unor masini mai poluante ci ca o incapacitate a guvernantilor de a strange bani la buget pe alte cai.cu cota unica de impozitare au prostit populatia spunandule ca e in beneficiul lor dar de fapt beneficiaza cei cu salarii foarte mari care inainte plateau mai mult.referitor si la taxele pe care vor sa le introduca pentru circulatia pe autostrazi, au zis ca vor sa introduca taxare in functie de km parcursi fiindca asa e si in alte tari. eu am fost in alte tari si nu e asa in ungaria se plateste 6 eu pt patru zile in austria 7 eu in germania nu se plateste in belgia nu se plateste in olanda nu se plateste, in elvetia 20eu pt tot anul, in italia se plateste intr-adevar in functie de km parcursi. pana nu dispar de la conducere generatiile cu nostalgii comuniste nu va fi bine la noi.

  • Catelu, miercuri, 30.05.2007 08:29

    Mai tovarasi, taxarea masinilor pentru limitarea poluarii are sens oriunde. Aproape la fel de mult sens ca si taxarea carburantului, ca de fapt el polueaza, nu masina pe care o tii in garaj si cu care mergi o data pe an la mare. Chiar daca are motor de 4.2l. Problema e ca nivelul taxelor din carburanti reprezinta deja cam 80% din pret, dar taxarea masinilor are la fel de mult sens ca taxarea oricarui alt dispozitv in care poti arde hidrocarburi: de exemplu o covata, ca cele folosite de pompieri la exercitii. Chiar, alea nu sunt taxate?

  • stefan, miercuri, 30.05.2007 10:03
    taxe

    chiar nu intelegeti ca nu poluarea este cauza taxei, ci nevoia tot mai mare la buget, generata de intrarea in comunitate. Taxe aberante vor mai aparea in curand. Daca nu ma insel Romania trebuie sa contribuie cu 1.4 mld. euro anul asta la bugetul comunitatii europene. Cred ca asta este doar inceputul. Vom ajunge sa ne deplasam cu carutele...

  • maryus, miercuri, 30.05.2007 10:11
    taxa auto e3-d4

    mi-am adus de curand un ford focus 1600 benzina, in germania e recunoscut cu norme d4 (la ei echivalent euro 4) si ma duc la RAR si ei il scot euro 3!!! ii hotie pe fata , adica intr-o tara in care exista vreo 40 milioane de masini se poate si la noi nu!!! pana la urma taxa de prima inmatriculare se va diminua considerabil si se vor baga taxe anuale la toate masinile , ca si in vest!!! TARICEANU E DE VINA , el are firma de masini (cea mai mare din romania) si cum sa-si piarda el clientii??? jos guvernu!!!!!!!!!!! jos TARICEANU!!!!!!!!!!!

  • stefan, miercuri, 30.05.2007 10:18
    taxe

    ...interesant este ca acesti cretini care ne conduc, uita sa compare veniturile unui roman cu al unui danez, nu pot intelege de ce un politician danez este interesat de binele comunitatii pe care o reprezinta si nu de propriile buzunare, nu pot intelege ca a reprezenta o comunitate este o mare responsabilitate si nu o usa deschisa catre imbogatire rapida si usoara din fonduri publice, nu pot intelege ca trebuie sa fii un exemplu public in loc sa faci trafic de influenta etc., etc., etc.

  • flexus, miercuri, 30.05.2007 12:21
    alt punct de vedere

    Si eu am o masina cu motor 5.700cmc. Mi-a cumparat-o anul trecut tatal meu. A costat 10 mii euro. Este o masina unica si speciala. L-am convins sa cumpere masina asta in loc de vreun logan nou sau alte masini second hand. Am platit vreo 30RON impozit pe anul trecut (pe 3 luni cat am avut-o). Eu sunt student, nu am venit propriu deocamdata. Imaginati-va cum mi-a cazut lumea in cap cand vine anu si aflu ca impozitul pe o masina veche de 10 ani care valoreaza aproximativ 10 mii euro este aproape 1000 euro! Si cand stau si ma gandesc ca am 2 catalizatoare, AIR, EGR, EVAP si inca cate sisteme de noxe, ca consuma in medie 16%... Daca am motor mare inseamna ca am masina de super lux? Inseamna ca scot fum gros? Ce inseamna ca am motor mare? Pana la urma e motiv sa isi bage unii unghii in gat ca zbor pe langa ei si consum la fel ca ei (10 litri/100km la drum). Alta diferenta nu vad. Ca sa nu mai vorbim ca RAR nu se oboseste sa omologheze masini americane si ma catalogheaza Non-euro ca orice japitza de masina. Cum vad eu lucrurile, taxa de prima inmatriculare e o gaselnitza sa mai ia niste bani, iar impozitul anual ar trebui sa fie in functie de valoarea masinii pe piatza (ca sa nu se ajunga la aberatii de genu platesti juma din valoarea masinii impozit anual) si de norma de poluare, care ar trebui masurata nu luata de buna din nu stiu ce carte.

  • Un Oltean, miercuri, 30.05.2007 13:16
    Dupa Consum

    Un mesaj pt "Dupa Consum": ce te face sa crezi ca un posesor de Jeep este un idiot?

  • dandinbn, miercuri, 30.05.2007 13:21
    ce taxe???? fratilor? specificati!???

    -ce salar are o persoana in Danemarca? ce salar are o persoana in Romania? pai sunteti nebuni la cap? faceti diferenta intre cele 2 tari! si apoi vorbiti! De ce dati exemplu Danemarca? ce spuneti de Suedia, Austria, Bulgaria, Cehia, Polonia, Germania? aveti si voi un singur exemplu si gata! sa ne bucuram ca nu avem taxe mai mari ca ei! dar comparativ cu celelalte tari? aici nu mai ganditi! aici nu mai dati exemple! sunteti niste raufacatori ordinari, niste mitici care vreti sa va umpleti buzunarele in continuare cu banii nostri! Tariceane, peste putin timp va disparea taxa imputita de la noi sau se va diminua mult, asa..., vad ca incepeti sa gaditi din moment ce ati inceput sa dati cu subsemnatul pe la UE ca incepeti sa o reduceti, insa trebuie mai mult, insistati va rog mai mult, ce bine ca vor intra 'rable' in romania, sa ne luam cu totii masini de 1500 euro, mai bune decat LOGANUL asta teribil. ......he...he....

  • mihai, miercuri, 30.05.2007 14:37
    derutat

    am scris "derutat" pentru ca nu inteleg de ce dau unii bani pe logan.fratilor,nu merita!!!un opel vectra din `94 bate loganul din toate punctele de vedere!doar ca e masina noua?!sa se termine odata cu taxa asta aberanta.sa avem dreptul sa legem nu sa aleaga altcineva pentru noi

  • unul care n-are, miercuri, 30.05.2007 17:30
    RO=tara hotiilor

    ...d-lor hai sa fim seriosi, degeaba pentru astia,cel putin de la "eroi" nostrii din parlament,care muncesc ca se rupe scaunul sub ei.Facem comparatii cu Danemarca?-bietii nici n-am stiut ca nici ei n-au din ce sa plateasca intretinerea....?!

  • petresc din deva, miercuri, 30.05.2007 21:02

    ba carnatilor nu va mai tot plangeti atat si luativa masini cu euro 3 si 4 si fiti multumiti ca nu platiti asigurarea ca in strainatate si impozitu la fel

  • blondu28, miercuri, 30.05.2007 22:02
    taxa

    suntem praf

  • Amd, joi, 31.05.2007 03:43
    doar ca chestie

    Acuma asa, doar informativ.....cate taxe avem noi si cate au altii? Sunt raportate corect la veniturile romanului? Sa fim seriosi, suntem furati la greu, de la rovineta la biletul de avion, absolut la toate mai e ceva de platit pe care il aflii in momentul platii. Conducerea tarii.....un fiasco total. Ne jucam cu biletele si acuze cand tara se duce de rapa. Si va intrebati de ce pleaca tinerii? Domnilor parlamentari, domnule presedinte....imi doresc sa va vad muncind si socotindu-va banii de paine asa cum fac toti amaratii astia pe care ii tapati de bani "legal". Sa va dea Dumnezeu dupa suflet!

  • gemini, joi, 31.05.2007 22:41
    taxa de inmatriculare

    Presedinte Basescu,daca vrei sa traim bine,scoati taxele inutile si doboral pe Tariceanu.

  • Jackson, vineri, 01.06.2007 09:45
    Hotie pe fata

    Unde credeti ca se duc atatia bani incasati de pe urma taxei de prima inmatriculare domnilor?La hotii din guvern la lichelele alea care dorm in parlament si nu mai stiu cum sa jefuiasca poporul asta.Ce se face cu banii cu taxele care ne-au sufocat si impozitele,isi iau ei masini de lux si vile.Nu mai se poate cu mafiotii,hotii,comunistii si toti lingaii din parlament.Trebuie facut ceva......

  • sebi..., vineri, 01.06.2007 20:12
    taxe

    salut... suntem un popor de lasi si de inghitzitori de galushte. de 17 ani ni se maresc taxe, impozite, scumpiri de tot felul. de asta au francezii trai mai bun, ca sunt luptatori, "revolutionari". dupa parerea mea este ca taxele si impozitele ar trebui calculate dupa un venit lunar mediu, nu dupa "avioane" si "nave spatziale". de unde sa scoatem mii de euro taxe...?

  • MADALIN, duminică, 03.06.2007 09:57
    VAI DE CAPU LOR

    dupa ce ca avem salari de vai de capu nostru mai vor sa platim taxe ca si ceilalti europeni! astia pe zi ce trece inebunesc tot mai tare si nu stiu cum draq sa mai fure bani de la populatie! oare cand se va termina hotia asta????????

  • varza, luni, 04.06.2007 20:04
    taxa

    naspa

  • bacau, marţi, 05.06.2007 00:43
    taxa---ROMANIA

    Faceti toti un calcul:NOI-22milioane...Ei-vreo 500-1000...NOI(22milioane)-prosti...Ei(vreo 500-1000)-destepti...NOI(22milioane de prosti)-muncitori...Ei(500-1000 de destepti)-hoti!!! VOUA CHIAR NU VA MIROASE A REVOLUTIE? Sau facem ca in epoca de aur?Tacem si inghitim? DAR,atentie ca nici atunci nu a fost fara sfarsit!!!

  • robert, duminică, 05.08.2007 17:13
    INTELEGETI ODATA

    taxa de prima inmatriculare este o taxa de poluare. ce treaba are poluarea cu capacitatea cilindrica a masinii, atata timp cat tot atat polueaza? in loc sa evoluam voi vreti sa batem pasul pe loc? daca ma time sa iau o masina cu 8000cmc si care consuma 30l/100k nu inteleg ce va deranjeaza? daca nu stiti pretul carburantului include mai multe taxe de poluare printre care si una de mediu. asa ca mi se pare normal ca la tehnologie mai avansata sa platesti mai putin (E4), poate chiar deloc, in timp ce pentru o tehnologie mai veche sa platesti mai mult (NON E). intelegeti? sau trebuie sa va desemez?