Cazul Volkswagen: 800.000 de maşini, afectate de consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon mai mari decât cele oficiale
Volkswagen a dezvăluit rezultatele şocante ale unei anchete interne: 800.000 de maşini din Europa au consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon mai mari decât cele anticipate anterior.
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Aproape că nu mai există zi în care să nu apară noi informaţii despre neregularităţile comise de Volkswagen în scandalul emisiilor.
De data aceasta nici măcar nu a mai fost nevoie ca autorităţile americane sau europene să se implice în acest caz, întrucât constructorul german a decis să facă publice din proprie iniţiativă rezultatele unei anchete interne.
Astfel, nu mai puţin de 800.000 de maşini comericalizate în Europa înregistrează diferenţe majore la consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale furnizate de producător.
"Au fost depistate incoerenţe inexplicabile privind stabilirea nivelului de dioxid de carbon, situaţie care poate afecta aproximativ 800.000 de maşini. Conducerea VW va iniţia imediat un dialog cu autorităţile responsabile privind consecinţele acestor concluzii", precizează Volkswagen într-un comunicat de presă.
Volkswagen nu a menţionat care sunt motoarele sau maşinile afectate de noile neconcordanţe, însă a menţionat că anticipează costuri suplimentare de 2 miliarde de euro pentru remedierea acestora.
Interesant este că cele 800.000 de maşini nu sunt afectate, cel puţin aparent, de emisii mai mari de oxid de azot, ca în cazul celorlalte peste 11 milioane de maşini, ci de două alte probleme majore: consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon. Astfel, pe lângă problemele de mediu, apare şi un cost suplimentar achitat de şoferi pentru carburant.
Matthias Mueller, noul CEO Volkswagen, afirmă că va face tot posibilul pentru ca toate problemele să fie rezolvate.
"De la început am forţat pentru o clarificare a evenimentelor. Nimeni şi nimic nu ne va opri. Este un proces dureros, dar este unica noastră alternativă", a explicat el.
Consumul mai mare nu e problema doar la VW, iar la Hyundai si Kia consumul real este cu mult mai mare fata de consumul declarat de constructor. Pe aia de ce nu-i ia nimeni la rost ?