Cât de sigur e un Duster fără airbag-uri? Răspunsul vine din India: zero stele la testele de siguranță
Renault oferă Duster în India într-o versiune de bază care nu are airbag-uri sau ABS. Rezultatul testelor de siguranță a fost proporțional cu așteptările: zero stele. Cu airbag pentru șofer, Duster a adunat 3 stele Global NCAP.
Vești interesante din India, acolo unde Global NCAP a testat versiunea de bază a lui Duster care se vinde pe piața din statul asiatic. Comercializat în India sub siglă Renault, Duster este vândut aici într-o versiune de bază fără airbag-uri, reglementările în vigoare în domeniul siguranței pe această piață permițându-le constructorilor auto acest "artificiu".
Rezultatul final al testelor organizate de Global NCAP: zero stele la testele de impact pentru Pasagerii Adulți și două stele din cinci la capitolul Protecția Pasagerilor Copii. Ulterior, la cererea Renault, Global NCAP a testat un Duster în varianta cu airbag frontal dedicat șoferului, iar rezultatul a fost superior: 3 stele la testele de impact.
"Este îngrijorător faptul că în timpul testelor am întâlnit o mașină cu zero stele la impact. Renault produce Duster pentru o mulțime de piețe din toată lumea, însă compania nu are nicio problemă în a prezenta o versiune dedicată Indiei care dezamăgește la capitolul siguranță", a declarat David Ward, Secretar General al Global NCAP.
Renault oferă Duster în India în cinci versiuni de echipare, iar cea de bază nu vine cu airbag-uri sau ABS. În schimb, celelalte 4 versiuni oferă atât ABS, cât și sistem de distribuție electronică a frânării, iar versiunile cele mai echipate vin cu airbag frontal atât pentru șofer, cât și pentru pasager.
Airbag mai mic în India decât în Columbia
Foarte interesant este faptul că până și rezultatul testelor de impact cu airbag dedicat șoferului a stârnit contestații. Conform Global NCAP, un Duster dotat identic reușise 4 stele în 2015 la testele identice de siguranță Latin NCAP din Columbia. Investigația Global NCAP a arătat că diferența de o stea dintre Columbia și India este dată de faptul că Renault folosește un airbag frontal e dimensiuni mai mici pe piața asiatică.
Mult mai dotat în Europa
În versiunea de bază europeană, Duster este o mașină echipată conform regulilor stricte de pe Bătrânul Continent. Astfel, Dacia Duster vine cu patru airbag-uri în standard (frontale și laterale față), cu centuri cu pretensionare pe toate cele cinci locuri și cu ABS, ESP, asistență la frânarea de urgență, monitorizare a presiunii în anvelope și cu sistem de prindere Isofix pentru locurile laterale spate.
În cel mai recent test EuroNCAP la care a fost supus Duster, care a avut loc în 2011, SUV-ul românesc a adunat 3 stele.
Din pacate, pentru Renaul/Dacia, siguranta clientilor este optionala. Daca nu sunt fortati de legislatie sau concurenta, nu ii intereseaza.