Carlos Tavares, fostul COO Renault, are planuri ambiţioase pentru PSA Peugeot-Citroen
Carlos Tavares va deveni, oficial, noul CEO al grupului PSA Peugeot-Citroen în data de 31 martie. Tavares vrea modele competitive pentru rivalul Volkswagen, dar şi consolidarea brandului premium DS.
După o plecare controversată din cadrul Renault, Carlos Tavares se pregăteşte să înceapă o nouă carieră în fruntea unuia dintre cele mai puternice conglomerate auto europene.
PSA Peugeot Citroen confirmă: Carlos Tavares, fostul COO Renault, va conduce grupul francez
Tavares se va instala în poziţia de CEO al grupului PSA Peugeot-Citroen începând cu 31 martie, imediat după plecarea lui Philippe Varin, actualul şef al francezilor. Chiar dacă, momentan, priveşte de pe bancă evoluţia viitoarei sale companii, Tavares comentează evoluţia PSA şi anunţă planurile sale de restructurare.
Investiţii de 5.27 miliarde de euro
Fostul şef al operaţiunilor Renault anunţă un plan de investiţii de 5.27 miliarde de euro, destinat modelării întregii game. Marea majoritate a investiţiilor va merge către departamentul de dezvoltare şi cercetare pentru a identifica şi exploata cele mai profitabile vehicule.
Planul lui Tavares este acela de a se concentra pe o gamă cu mai puţine modele, dar suficient de puternică pentru a „înspăimânta” competiţia în anii ce urmează. Planul complet al proaspăt unsului CEO vor fi făcute publice la scurt timp după instalarea sa, în data de 4 aprilie.
Modele capabile să se bată cu cele de la Volkswagen
Obiectivul acestui plan va fi reducerea lipsei de competitivitate a modelelor Peugeot în faţa celui mai mare rival european: Grupul Volkswagen. Practic, Tavares va încerca să facă din fiecare model Peugeot-Citroen un rival capabil să se ridice la înălţimea produselor Volkswagen. Va fi o adevărată provocare, având în vedere că VW a avut o cotă de piaţă de 24.8% pe piaţa europeană, aproape dublu faţă de Peugeot, care a adunat doar 11.1 procente.
Pe lista de zi a viitorului CEO se mai află şi alte priorităţi. Printre ele, şi transformarea brandului DS într-unul premium, proces ce ar putea dura aproximativ 20 de ani. De asemenea, Tavares vrea să reconfigureze gama Peugeot pe piaţa din Rusia, acolo unde se vând 27 de modele, dar profitul se încăpăţânează să apară.
Fostul oficial Renault nu a uitat nici de piaţa din China, unde plănuieşte să extindă activitatea PSA cu ajutorul noilor parteneri locali de la Dongfeng, cu care a fost semnată recent achiziţia unui pachet de acţiuni.
Schimbări la Peugeot: chinezii de la Dongfeng şi statul francez au cumpărat 28% din acţiuni
PSA şi Dongfeng vor să crească producţia de tip joint-venture cu două treimi, până la 750.000 de maşini pe an, până în 2015. Până în 2020, Dongfeng speră ca livrările sale anuale, cumulate cu cele ale PSA Peugeot Citroen, să ajungă la 1.5 milioane de maşini.
In mare nimic nou, daca nu ma insel profund cam acelasi lucru spunea si pe la Renault: sa bata VW, China, Rusia