Carlos Ghosn despre Tesla: "Acum vinde idei. Va veni un moment când piața îi va cere rezultate lui Elon Musk. E posibil ca acel moment să nu fie cel pe care-l vrea el"
Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan și una dintre cele mai influente personalități din industria auto contemporană, a discutat la Paris despre poziția pe care Tesla o are în lumea auto actuală, explicând mecanismele și regulile construcției de mașini: "Tesla e încă un start-up. Noi avem infinit mai multe avantaje decât companiile mici".
Brandurile din zona IT și start-up-urile care încearcă să-și facă loc pe piața auto nu sunt amenințări reale pentru constructorii auto consacrați, ci pot fi considerat cel mult "aliați" ai acestora. Aceasta este opinia lui Carlos Ghosn, cel care conduce destinele alianței Renault-Nissan și unul dintre cei mai respectați oameni din industria auto.
Prezent la o conferință organizată la Universitatea Sorbona din Paris, Ghosn și-a expus propria viziune legată de viitorul industriei auto și a analizat situația în care se află companiile tinere care își doresc să schimbe paradigma zonei auto, așa cum este Tesla.
Cele mai importante declarații ale lui Ghosn:
"Între giganții noilor industrii și constructorii tradiționali precum Renault va exista o complementaritate. Vom lucra împreună la dezvoltarea unor produse care vor rămâne ale noastre la final".
"Google, Apple, Uber și alte multe companii de acest tip sunt interesate să ne ajute să dezvoltăm mașini care la final servesc propriilor lor interese. Nu se pune problema unei concurențe cu companiile tehnologice, ci de un parteneriat. Sunt mulți care vor să lucreze cu numeroși constructori. Vor exista mariaje, parteneriate, colaborări, dar între cele două lumi nu există concurență pentru că nu e vorba de același tip de produse".
"Transformarea mașinilor va fi de aceeași magnitudine pe care am văzut-o în cazul telefonului. Telefonul era o unealtă de comunicare care a devenit între timp un obiect multifuncțional foarte diferit de ceea ce era acum 10 ani. Veți vedea că în cazul mașinilor se va întâmpla exact același lucru: se vor tranforma dintr-un mijloc de transport într-o unealtă mereu conectată care îți va permite să faci mult mai multe lucruri decât astăzi".
"Îl cunosc bine pe Elon Musk, suntem aliați. Când am decis să plecăm pe drumul mașinilor electrice, el a fost primul care a spus "voi vă ocupați de piața de volum cu Nissan Leaf, Renault Zoe și Kangoo în zona utilitarelor, iar eu vreau să merg pe zona premium". Suntem aliați, dar Elon e într-o lume diferită de a mea, e o lume care-i pasionează pe mulți și înțeleg asta. În lumea start-up-urilor, pentru că Tesla e deocamdată un start-up: vinde 80.000 de mașini pe an, în timp ce Alianța Renault-Nissan, de exemplu, a vândut 10.6 milioane de mașini în 2016".
"Încrederea pe care Elon Musk o primește din zona financiară nu va fi eternă. Prefer să fiu în poziția mea decât să fiu într-a lui. Pentru că el a vândut mult, dar doar la stadiul de idee. A vândut multe idei. Și va exista un moment în care piața îi va cere să producă ideile pe care le-a vândut. Și nu știm când va veni acel moment în care piața îi va spune "s-a terminat". Începând din acel moment, dacă nu va prezenta rezultate concrete, Elon se va lovi de un colaps complet. Piața are timing-ul său pe care nimeni nu-l poate prevedea și este nemiloasă atunci când se întoarce împotriva ta".
"Start-up-urile primesc încredere pentru că vând idei despre viitor. Dar va exista un moment - și nu știe nimeni când va veni acest moment - când aceeași piață va dori să vadă rezultatele. Dacă nu vor fi pregătite, aceste companii se vor lovi de căderi majore, de 23, 30, 40%. Trebuie să livrezi și e posibil ca momentul respectiv să nu fie cel pe care îl dorești tu".
"Nimeni nu trebuie să fie arogant. Există posibilitatea ca Renault să fie depășit de Tesla, așa cum Apple a făcut cu Nokia, însă posibilitatea asta nu are nicio rădăcină în realitate în acest moment. Industria noastră se bazează în mod esențial pe o competitivitate foarte ridicată în materie de robustețe, calitate, fiabilitate și costuri. E o industrie de volume în care cu cât ești mai mare, cu atât ești mai competitiv pe piață. Iar în acest joc avem infinit mai multe avantaje decât companiile mici".
"Constructorii sunt arhitecți care asamblează piesele construite de furnizori și de alte start-up-uri. Într-o mașină există 4000 de piese care vin din 120 de țări diferite. Sunt obligat să detectez cele mai bune piese și cele mai bune tehnologii și să le asamblez în cel mai inteligent mod posibil. Și când cumpăr 10.5 milioane de piese, le cumpăr mult mai ieftin decât altul care cumpără 100.000 sau 200.000 sau 500.000. Meciul se joacă aici".
"Într-un an se vând 95 de milioane de mașini în toată lumea. Dintre acestea, "dinozaurii" vând 94 de milioane 920 de mii".
via Autoactu
RENAULT nu trebuie sa se culce pe o ureche..... Intradevar TESLA mai are destule lucruri de pus la punct chiar daca se bucura de un capital de incredere important....si vorba aceea "buturuga mica rastoarna carul mare".....