Cadillac ATS-V: americanii au scos un concurent de 455 CP pentru BMW M3 şi M4
Mândria sportivă a mărcii Cadillac este, începând de astăzi, noul ATS-V. Modelul de segment mediu reuşeşte să scoată maximum dintr-un motor Twin Turbo de 3.6 litri.
Cadillac a lansat la Salonul Auto de la Los Angeles o maşină care are rolul declarat de a "fura" din clienţii pe care îi atrag în Statele Unite BMW şi ale sale M3 şi M4. Denumite oficial ATS-V Sedan şi ATS-V Coupe, cele două versiuni de performanţă ale mărcii nord-americane reprezintă dovada faptului că producătorii de peste Ocean au înţeles corect care sunt cerinţele celor care-şi doresc o astfel de maşină.
Descrise de Cadillac ca maşini care îmbină corect luxul şi performanţa, cele două versiuni de caroserie ale lui ATS-V vin cu un design agresiv, subliniat de grila metalică de tip plasă, de prizele imense de aer, de spoilerul special şi de capota din carbon decupată în stilul consacrat în istorie de modelele supersport. Spatele şi profilul ies în evidenţă prin bosajele accentuate ale aripilor şi prin cele patru terminaţii expresive ale sistemului de evacuare. Jantele de 18 inch încălţate cu anvelope Michelin Pilot Super Sport completează tabloul vizual exterior al modelului american. Iar dacă vor exista clienţi care vor şi mai mult, cei de la Cadillac permit aplicarea unor kituri agresive ascunse sub denumirile Carbon Fiber şi Track. Acestea adaugă atât elemente aerodinamice, cât şi un sistem denumit Performance Data Recorder care are rolul de a înregistra cu exactitate performanţele maşinii pe circuit.
La interior, ATS-V împrumută ceva mai mult de la versiunile clasice ale lui ATS, însă adaugă scaune sport Recaro care modifică radical atmosfera din habitaclu.
Cele mai importante schimbări au loc însă la nivel tehnic. Dacă şasiul şi suspensiile fac parte din cu totul alt film faţă de variantele normale ATS, motorul primeşte un nou sistem de ungere şi de ventilaţie. Maşina este cu 25% mai rigidă decât surorile sale de bază, iar dacă ampatamentul rămâne nemodificat, ecartamentul creşte pentru a îmbunătăţi stabilitatea. Cele mai relevante date tehnice sunt cele legate de noul motor Twin Turbo de 3.6 litri care dezvoltă 455 de cai putere şi 600 Nm, deci cu circa 24 CP şi 50 Nm mai mult decât BMW M4. Conform datelor tehnice oferite de Cadillac, timpul de acceleraţie 0-96 km/h (0-60 mph) este de 3.9 secunde, aproximativ egală cu cea a concurentului german.
via Cadillac
Uau! Exclamaţia mea nu înseamnă “wow!”, ci faptul că…mă doare capul. Cine ar fi crezut, cu decenii în urmă, că vor apărea vreodată…bolizii Cadillac? Croiţi după ideologie germană toată ziua…Totul este posibil în ziua de azi, dar pe mine mă miră absenţa doamnei Barra din prim-planul ştirilor despre MLC. Păi cum aşa, tanti? Niciun pic de personalitate, nimic, nimic?...Doar carierism cât cuprinde, huh? Măcar de-ar fi vorba despre originalitate în tot ceea ce scoateţi pe furnalul minţii, nepreţuiţilor din RC, dar, câtă vreme nu aud de la voi decât fixaţia “vrem să concurăm cu BMW” (vreţi, dar şi puteţi???), mai bine lăsaţi-o moartă în coteţ cu propaganda “noului GM”. Am preocupări mai serioase decât să pun botul la balivernele voastre de tip Government Motors.