C4 WRC, urmasul lui Xsara
Aveti in fata un viitor candidat la titlul suprem al Campionatului Mondial de Raliuri, editia 2007. Este noul Citroen C4 WRC, continuatorul legendei Xsara.
Dupa ce a fost prezentat la Salonul Auto de la Bologna, in luna decembrie a anului trecut, Citroen C4 WRC este gata sa ii ia locul mult titratului Xsara in Campionatul Mondial de Raliuri. Debutul oficial al modelului in versiune finala va avea loc la Salonul de la Paris.
C4 WRC este construit pe baza lui C4 coupe, modelul de strada fiind insa adaptat de divizia Citroen Sport pe baza regulamentului tehnic international din WRC. Diferentele fata de prototipurile prezentate pana acum sunt reprezentate de diversele adaugiri la nivelul spoilerelor, al eleronului, al partilor frontale si posterioare si la nivelul ranforsarii plafonului. Toate aceste elemente au fost, evident, studiate in tunelul aerodinamic. Marele avantaj al noului model este faptul ca dezvoltarea sa a evoluat odata cu comparatia continua pe pista cu actualul Xsara, care reprezinta, in viziunea celor de la Citroen, “rafinamentul absolut”.
Noul model este insa, se pare, “mult mai eficace si mult mai performant”, chiar daca asteptam inca primele cifre oficiale legate de performantele atinse de modelul francez.
Trecand la caracteristicile tehnice, trebuie spus ca cele patru roti motrice, motorul turbo de 1998 cmc si cutia de viteze secventiala cu sase rapoarte lucreaza impreuna pentru a scoate cifre de putere care, afirma comunicatul oficial, “pleaca de la 315 CP la 5500 de rotatii pe minut”.
Dimensiunile sale compacte (4274 mm in lungime si 1800 mm in latime) sunt usor mai mari decat ale lui Xsara, insa inginerii francezi au ajuns la performanta de a cobori masa proprie a masinii pana la 1230 kg, foarte aproape de limita inferioara permisa de regulament.