Bridgestone a dezvoltat o anvelopă care nu necesită aer

Publicat vineri, 09.12.2011 17:18 de Sebastian Toma

După Michelin Tweel, Bridgestone a prezentat conceptul unei anvelope ce nu necesită aer. De data aceasta, produsul este dezvoltat în vederea producţiei de serie.

Japonezii de la Bridgestone au dezvoltat o anvelopă specială, care nu necesită umflarea pentru a funcţiona. Conceptul nu este nou, Michelin prezentând o tehnologie similară în urmă cu mai bine de trei ani. Spre deosebire de proiectul Michelin, anvelopa prezentată de Bridgestone este viabilă pentru producţie, fiind dezvoltată special în vederea implementării practice. Potrivit oficialilor Bridgestone, anvelopa este 100% reciclabilă, iar structura internă unică elimină necesitatea păstrării presiunii interne la un nivel constant.

Principalul advantaj al acestui tip de pneu este imposibilitatea provocării unui accident în urma unei pene, riscul dezumflării anvelopei fiind eliminat aproape integral. Singurul risc de pană apare în cazul unor accidente serioase, în care un automobil convenţional ar avea oricum o pană – cum ar fi intrarea cu viteză într-o bordură, spre exemplu. Pentru moment, cei de la Bridgestone sunt reţinuţi în declaraţii şi nu anunţă o dată de debut a tehnologiei sau alte specificaţii suplimentare.

Constructorul de pneuri ar putea revoluţiona industria în care lucrează dacă va lansa pe piaţă o asemenea anvelopă. Pneurile tip run-flat ar deveni inutile, iar suspensiile automobilelor ar putea trece printr-o schimbare radicală. Cu toate acestea, nu este clar ce utilizări va avea respectivul pneu şi cât timp va dura până când va deveni realitate şi pentru automobilele mai accesibile.

Via | WorldCarfans

  • Marius, vineri, 09.12.2011 21:16
    Bravos

    Bravo lor daca ii duce capul. Castiga si ei, castiga si muritorii de rand.

  • cap de pluta, vineri, 09.12.2011 23:15
    exista deja

    cautati pe youtube sa vedeti ca tipul asta de anvelopa exista deja ..probabil au imbunatatit sau schimbat mici mici chestiuni

  • costi, sâmbătă, 10.12.2011 10:35

    acest tip de cauciuc l am vazut pe un h2 tip de armataasa ca in america se cam folosea de ceva vreme e si pe youtube clipul

  • jack, sâmbătă, 10.12.2011 16:38

    "Michelin prezentând o tehnologie similară în urmă cu mai bine de trei ani"???..Voi chiar nu va dezminteti... Jurnalistilor,Michelin a prezentat aceasta tehnologie in cadrul North American International Auto Show,pe 9 februarie 2005,in Detroit!

  • ccp, sâmbătă, 10.12.2011 18:36
    ha

    ma rog ,ce conteaza e ca elimin manometrele astora de la vulcanizaere sau benzinarii care-s duse cu pluta...daca ar avea cineva curiozitatea sa verifice 10 manometre pe un stand de proba probabil ar obtine 10 valori diferite(sau chiar 11 ha ha)

  • ccp, sâmbătă, 10.12.2011 18:38
    ps

    apropo, cit costa cauciucul(ca s-ar putea sa ramin totusi la alea 10 man..)

  • dumbravaandrei, luni, 12.12.2011 01:21
    Cost...

    Ma intreb si eu asa... totusi nu e mai ieftin aerul decat 2-3 Kg de kauciuc din materiale speciale?!? Si pe vehicule militare, e folosit ceva de acest gen de multa vreme. Chiar si la TAB-urile romanesti facute pe vremea lui nea nicu. Nu sunt sigur a fi si o tehnologie asemanatoare sau doar utilizarea unui alt pneu intern

  • t, luni, 12.12.2011 12:49

    greutatea anvelopei sigur va fi MULT mai mare decat una actuala. - pt masini sport sigur va fi un deficit. - pt masini de teren nu sunt sigur, caci acolo se jongleaza cu presiunea in pneuri destul de mult pt a permite diverse grade de aderenta in diverse conditii - pt vehiculele normale, greutatea in plus va insema extra consum/poluare & stuff, care contravine reglementarilor m, UE. probabil de aceea michelin a lasat-o mai moale cu acest tip de proiect "full fagure". aceasta structura va fi benefica abia cand se va reinventa roata complet, cand tipul de tractiune / propulsie va diferi radical fata de momentul actual.