Break pseudo-cross: Dacia Logan MCV primește o versiune Stepway
Versiunea break a lui Logan primește începând cu această primăvară o variantă Stepway. Aceasta oferă o gardă la sol ridicată cu 5 centimetri și ornamente estetice specifice. Tracțiunea integrală nu e inclusă în ofertă.
Moda versiunilor Stepway, începută în gama Dacia odată cu apariția lui Sandero Stepway și continuată apoi cu variantele omonime dezvoltate pe baza modelelor Lodgy și Dokker, se dezvoltă și atinge probabil cel mai potrivit model care poate purta sigla versiunii pseudo-cross: break-ul Logan MCV. Într-o lume în care break-urile cross reprezintă o alternativă viabilă la SUV-uri, Dacia folosește argumentul Logan MCV și argumentul Stepway în aceeași frază, dezvoltând un model care preia liniile lui MCV, dar plusează cu o serie de elemente estetice inspirate din lumea off-road.
Evident, așa cum era de așteptat, Dacia Logan MCV Stepway nu va beneficia de aportul unui sistem de tracțiune integrală, de unde și expresia "pseudo-cross" pe care o utilizăm în titlul acestui material. În schimb, pentru a îmbunătăți caracterul și performanțele mașinii în afara asfaltului, Dacia anunță că garda la sol a acesteia a fost ridicată cu 5 centimetri.
Dacă modificarea ar trebui să asigure posesorii că macadamul nu va fi niciodată o problemă pentru Logan MCV Stepway, rămâne de văzut cum va fi afectată ținuta de drum pe asfalt în condițiile în care Logan MCV era oricum unul dintre modelele Dacia cu un volum interior mare, element care afecta parțial comportamentul dinamic al mașinii la viteze ridicate.
În rest, modificările estetice apărute la nivelul caroseriei lui Logan MCV în noua sa versiune sunt specifice familiei Stepway și nu reprezintă surprize majore. Notăm ornamentele gri care apar în zona inferioară a barelor de protecție, grila frontală inspirată de cea de pe Duster și protecțiile laterale pe care le găsim și pe celelalte modele ale gamei care au trecut prin "tratamentul" Stepway.
La interior vorbim de o tapițerie specifică și de elemente adiționale dedicate regăsite și pe celelalte modele din serie Stepway. Volumul portbagajului, pe care Dacia îl promovează ca fiind cel mai mare din segment, oferă 573 de litri.
Ediție specială dedicată gamei Stepway și lui Duster
Pe lângă Logan MCV Stepway, Dacia va aduce la Geneva o ediție specială dedicată gamei Stepway și SUV-ului Duster. Aceasta va purta denumiri diferite în funcție de țară, însă elementele specifice sunt comune. Vorbim despre două culori de caroserie noi (Gris Islande pe toate modelele plus Orange Ocre exclusiv pe Sandero Stepway), de un set de jante cu desen dedicat, de o tapițerie interioară specifică și de o serie de ornamente de interior caracteristice și vopsite în culoarea cuprului (aeratoare, covorașe, tapițerie).
Numele noii serii limitate nu a fost încă dezvăluit în România. În Anglia, aceasta va purta denumirea Summit.
da' chiar nu arata rau MCV Stepway