Bosch a dezvoltat un sistem de evacuare revoluționar pentru motoare diesel: emisiile de oxid de azot vor fi de 10% din limita maximă
Producătorul german Bosch susține că va lansa în 2020 un sistem de evacuare pentru motoare diesel care va permite reducerea dramatică a emisiilor de oxid de azot la numai 10% din limita maximă admisă în prezent.
Popularitatea mașinilor cu motoare diesel a scăzut semnificativ în Europa în ultima perioadă ca urmare a scandalului Dieselgate, care a determinat numeroase orașe să se gândească sau să implementeze deja măsuri de limitare sau interzicere a circulației acestora.
Principala problemă este depășirea limitei maxime de emisii de oxid de azot (NOx) de 80 de miligrame pe kilometru, însă producătorul german Bosch a anunțat în această săptămână că a dezvoltat o tehnologie care va permite reducerea dramatică a acestora.
Inginerii Bosch susțin că au dezvoltat un sistem de evacuare complet nou care optimizează managementul termic. Sistemul menține emisiile constante inclusiv la temperaturi scăzute și nu necesită un nou hardware. Bosch afirmă că noul sistem de evacuare va permite mașinilor să aibă emisii de 10% din limita maximă admisă în prezent, adică de cel mult 8 grame de NOx pe kilometru. Noua tehnologie va fi implementată începând din anul 2020 pe mașinile noi și nu poate fi instalată pe mașinile diesel aflate deja în circulație.
"Această tehnologie oferă oportunitatea de a încheia dezbaterile despre diesel. Interzicerea mașinilor diesel în centrul marilor orașe nu va mai reprezenta o problemă, întrucât avem o tehnologie care rezolvă problema oxidului de azot în trafic", afirmă Volkmar Denner, CEO-ul Volvo.
Oficialii Bosch nu au menționat însă nimic despre emisiile de dioxid de carbon generate de noul sistem. Numeroși clienți s-au orientat în ultima perioadă spre motoarele pe benzină, care emit mai puțin Nox, însă acestea înregistrează emisii mai mari de dioxid de carbon.
Bosch este cel mai mare furnizor de tehnologii diesel pentru constructorii auto, iar în 2016 a fost acuzat că a dezvoltat pachetul software care a permis celor de la Grupul Volkswagen să păcălească testele de emisii. De altfel, germanii au pus deoparte 1.2 miliarde de euro pentru riscurile juridice legate de investigațiile derulate în scandalul Dieselgate.
Via Bloomberg
Q: Nu tot Bosch a dezvoltat si soft-ul de pacalire a testelor de emisii poluante de oxid de azot ? Sunt incredibili si plini de tupeu baietii astia, cel putin aici in Europa...!