Bob Lutz despre Tesla Motors: "Modelul de business nu se poate susține. Toți constructorii pierd bani cu electricele"
După 50 de ani în industria auto, unul dintre cei mai repectați oficiali ai lumii mașinilor susține că strategia de business Tesla este nesustenabilă, iar noul Model 3 va fi "mai scump decât s-a anunțat și va întârzia pe piață"
Tesla Motors va avea probleme reale în a-și ține promisiunile legate de momentul începerii producției și de prețul final de achiziție al lui Model 3. Aceasta este opinia lui Bob Lutz, unul dintre cei mai respectați oameni din industria auto mondială. Deși s-a retras din activitate acum 6 ani din acivitatea de birou, Lutz a activat timp de aproape o jumătate de secol în diferite poziții de conducere ale giganților Ford, BMW, Chrysler și General Motors. Afaceristul american este considerat părintele lui Chevrolet Volt, proiectul hibridului plug-in fiind ultimul la care a lucrat Lutz înainte de a se retrage.
"Tesla pierde o grămadă de bani"
"Mă aștept ca începutul anunțat al producției lui Model 3 să fie amânat față de prognozele actuale, iar prețul final va fi mai mare decât cei 35.000 de dolari anunțați de Tesla", a declarat Lutz într-un interviu acordat publicației americane CBS News. Conform omului de afaceri american, explicația problemelor cu care se va confrunta Tesla Motors rezidă în modulul de business pe care-l urmărește compania.
"Spun de luni bune că modelul de afacere promovat de Tesla nu poate funcționa. Pierd o grămadă de bani, rămân fără fonduri, iar vânzările lor sunt întotdeauna constante sau în coborâre", spune Lutz, care susține că absolut toți producătorii auto de pe piață pierd bani producând mașini electrice: "GM, Toyota, BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, în cazul tuturor vorbim despre pierderi voluntare care au ca scop aruncarea mașinilor pe piață. Tesla nu-și permite luxul ăsta. Tesla trebuie să trăiască din vânzarea mașinilor electrice".
Bob Lutz nu s-a oprit doar asupra viitorului Model 3, ci și asupra problemelor pe care le-a experimentat Tesla Motors cu Model X, SUV-ul a cărui producție a fost și ea amânată din cauza faptului că ușile de tip fluture au fost mult prea complexe pentru a fi gata la timp. "Elon Musk este un tip fantastic, un vizionar, un tip fermecător, un etern optimist. Dar face o mulțime de afirmații pe care timpul le dovedește incorecte. Sunt un mare fan al lui Tesla Model S. Dar Model X nu funcționează la standarde ridicate pentru că nu are o structură corectă a plafonului pentru ușile de tip fluture. Acele de portiere nu vor funcționa niciodată", susține Lutz în interviul acordat jurnaliștilor americani.





"Model X nu funcționează la standarde ridicate pentru că nu are o structură corectă a plafonului pentru ușile de tip fluture. Acele de portiere nu vor funcționa niciodată", susține Lutz