BMW: Versiunea cu motor termic a lui M3 va fi produsă până la interzicerea motoarelor termice

Publicat luni, 10.02.2025 14:46 de Tiberiu Safta

BMW nu va renunța prea curând la versiunea cu motoare termice a berlinei de performanță M3. Marca germană spune că va produce acest model cu un asemenea motor atâta timp cât motoarele termice vor fi permise.

Peste 2 ani, BMW urmează să lanseze o nouă generație M3. Aceasta va fi și prima generație din istoria modelului care va primi și o versiune pur electrică. Lansarea noului model de performanță cu zero emisii nu va însemna oprirea producției versiunii cu motor pe benzină, ba dimpotrivă. Constructorul bavarez a confirmat că următorul M3 va primi și o versiune cu motor termic în 6 cilindri.

Un oficial al BMW M, divizia de performanță a mărcii, a declarat într-un interviu recent că versiunea termică a lui M3 va rămâne în producție atâta timp cât mașinile noi cu motoare termice vor fi comercializate.

„Puteți avea încredere în noi, suntem pregătiți pentru viitor”, a declarat Sylvia Neubauer, vice-președintele departamentului de clienți, brand și vânzări din cadrul BMW M. „Vă pot reasigura că M3-ul pur electric va avea un frate cu un motor termic. Ele vor exista în paralel. Așa că, indiferent de cererea clienților, noi vom putea satisface toate nevoile pe oricare piață, atâta timp cât reglementările ne permit”, a mai adăugat aceasta.

Următoarea generație BMW M3 va fi lansată mai întâi în versiune electrică, în 2027. Versiunea cu motoare termice ar urma să fie prezentată în 2028.

via Motor1

  • Jian de la Calafat, luni, 10.02.2025 19:37

    Uite ca am ajuns in situatia in care tre' sa apreciem luciditatea si corenta decizionala. Acu', fara a forta nota, ma-ntreb: De ce BMW sa nu indrazneasca sa mai faca si acel ultim pas pe scara ierarhica vis-a vis de M340d? Ar reprezenta o ascensiune lipsita de efort din perspectiva competentelor pe care le detin cu privire la Diesel, dar ar valida deplin si decisiv irefutabilitatea satisfactiilor in segmentul D high-end, printr-o declinare M3d cu norma intreaga.

  • @Jian, luni, 10.02.2025 22:23

    Pai de cand dieselurile sunt versiuni de performanta??? Pentru Dorei trebuie sa mentionam ca diesel iei cand esti sarac rupt in c... dar vrei sa te dai Jmecher. Dieselurile au aparut la nevoia oamenilor sa parcurga distante mari cu bani putini (consum mic). Nu iei model de performanta pentru 1000 km, ca daca faci liniute, schimbi motorul dupa 100 km, mai ales la BMW-uri ca ramane fara ulei repede :)) In cazul si mai fericit, nu schimbi motorul ca te rupi in pom ca prostul cu impresii de pilot de curse. Sunt destule exemple cu prosti cu BMW-urile care abia au parasit dealership si au facut M-ul dauna totala: https://www.carscoops.com/2020/04/2020-bmw-m5-totaled-minutes-after-owner-takes-delivery/ Cand te uiti ca Tesla poate face performanta net superioara BMW la jumatate de pret, cand Rimac rupe, cand pana si un amarat de Volvo EX30 poate face suta in 3,6 secunde, iti dai seama ca un BMW cu motor termic care costa peste 100000 euroi e doar o pocnitoare pentru agarici.

  • Elektrikkk, luni, 10.02.2025 23:34

    Acu serios când Tesla model 3 bate BMW M3 termic, care mai este sensul la termice ?? Termicele poluează fonic, noxe, CO2, şi sunt şi lente. Şi atunci?? Oricum maşinile sport nu e că faci 500 km în ele.

  • inexorabil, marţi, 11.02.2025 00:07

    Cuvântul magic (al înţelegerii – fondului problemei) nu este “permise”, ci…CERUTE ((pen’ că – ce să vezi…Fănele – inechivoc FUNCŢIONALE, SIGURE, DURABILE…într-un cuvânt: (general) UTILE; şi mai ales…(pro-)LIBERTARE :P)). Pam-pam!

  • Dutz, marţi, 11.02.2025 03:58

    Piața a decis, BEV-urile sunt niște electrocasnice și nu contează cât de rapid fac suta. Nu interesează în zona mașini de performanță nici la BMW, nici la Mercedes, nici la Audi…. și cel mai important nici la Porsche. Este clar ca nici dieselul nu interesează în această zonă. Dieselul după cum știm (motorul diesel) este opusul schimbărilor dramatice de turație, deci nu. Dacă electricele erau introduse ca o simplă “motorizare” la oferta deja existentă, se puteau salva miliarde și multe locuri de muncă. Atenție focile că apar (așa cum estimez de câțiva ani buni) tot mai mulți care recunosc efectul economic sinucigaș al “politicilor verzi” din UE. Unul dintre aceștia este ministrul energiei care a fost la Striblea. Dă-ți o căutare singurei, ca link-uri cu tembeli din familiile voastre pline de cocalari ați pus suficiente. Bani-s păpați, joburile dispar la greu, economia Europei a scăzut de la o treime la 15% la nivel global, iar aer mai “curat” avem din părți. România importă (ignoranților ce sunteți) electricitate produsă în Serbia din cărbuni. Nu există viitor energetic fără nucleare și gaz. Ca în 50-100 de ani lucrurile vor sta diferit, cel mai probabil da… dar nu putem pune totul în stand by până atunci.