BMW va lansa o motocicletă cu un motor cu şase cilindri în linie

Publicat miercuri, 07.07.2010 12:15 de Sebastian Toma

Motocicletele K1600 GT şi K 1600 GTL create de BMW Motorrad vor beneficia de un motor cu şase cilindri în linie de 1.6 litri, care va dezvolta 160 CP şi 175 Nm.

BMW Motorrad a prezentat primele imagini ale motorului cu şase cilindri în linie pe care îl va folosi pentru motocicleta K1600 GT şi pentru K1600 GTL. Unitatea nu este un motor cu şase cilindri în linie de litraj mare, aşa cum ne-a obişnuit BMW, ci are o cilindree de numai 1.649 centimetri cubi - care reprezintă cel mai mare motor construit vreodată de BMW Motorrad. Motorul dezvoltă 160 CP şi 175 Nm. Potrivit celor de la BMW, 125 Nm vor fi disponibili încă de la 1.800 rpm. Raportul de compresie al acestei unităţi este de 12.2:1 şi consumul de carburant va fi extrem de apropiat de cel al unei unităţi cu patru cilindri în linie.

Cuplul motor maxim este disponibil la aproximativ 5.000 rpm, în timp ce puterea maximă vine la 7.500 rpm. Motorul are o laţime de 560 milimetri şi o masă de numai 102.6 kilograme. Unitatea este montată transversal pe cadrul motocicletei şi este cel mai uşor şi cel mai compact motor cu şase cilindri montat vreodată pe o motocicletă. Fiind destinat unui model Touring, motorul este optimizat pentru livrarea puterii şi a cuplului motor în gama inferioară şi medie de turaţii – ca dovadă a acestui fapt, circa 70% din cuplul motor maxim este disponibil încă de la 1.500 rpm.

Motorul respectiv are o clapetă de acceleraţie acţionată electronic, nefiind acţionată prin cablu. Puterea este livrată roţii din spate prin intermediul uni cardan – tradiţie BMW, iar nemţii au introdus şi un sistem care ajută pilotul să controleze mai uşor motocicleta. Aceste moduri sunt Rain, Road şi Dynamic. Sistemul ABS este oferit în standard, iar clienţii pot opta şi pentru controlul dinamic al tracţiunii. Suspensia poate fi ajustată electronic în cazul în care clientul alege sistemul ESA II. Totodată, şasiul lui BMW K1600 GT şi K1600 GTL este echipat cu DOULEVER şi Paralever pentru confort maxim şi o manevrabilitate optimă, iar aceste tehnologii sunt puse în valoare de o un echilibru ideal al maselor.

Arborele cotit al acestui motor este construit din aluminiu şi este plat graţie ungerii cu carter uscat a acestui model. Totodată, partea frontală a şasiului este construită din magneziu, în timp ce partea din spate este realizată din aluminiu. Protecţia la vânt şi ploaie a fost îmbunătăţită, iar ergonomia va fi ridicată la cote superioare atât pentru pilot, cât şi pentru pasager. În premieră mondială, motocicletele BMW K1600 GT şi K1600 GTL vor beneficia de un afişaj TFT şi de un Multi-Controller care le va permite clienţilor să folosească numeroasele funcţii ale motocicletei cu mai multă uşurinţă - printre acestea a fost integrat şi un sistem de încălzire pe mai multe niveluri ale ghidonului şi a şezutului, în mod independent unul faţă de celălalt. Sistmeul audio integrat beneficiază şi de un sistem de navigaţie, o interfaţă pentru iPod şi MP3 Player, dar şi Bluetooth.

Un alt element tehnologic inovator la această motocicletă este farul adaptiv. Astfel, clienţii care aleg echipamentul opţionl vor beneficia e un sistem de far cu xenon care este operat de un motor electric care compensează înclinaţia motocicletei în viraje şi ajută la luminarea perfectă a şoselei.

Via | BMWBlog

  • ovi, miercuri, 07.07.2010 13:09
    lol

    cunoscatorii stiu ca la clasa touring BMW bate orice. ps BMW Motorrad a prezentat primele imagini ale motorului CU SASE cilindri în linie pe care îl va folosi pentru motocicleta K1600 GT şi pentru K1600 GTL. Unitatea NU ESTE UN MOTOR CU SASE CILINDRI în linie aşa cum ne-a obişnuit BMW, .... Poate reformulati.

  • p-george, miercuri, 07.07.2010 19:29
    Superb

    The ultimate cruiser

  • VSZ, joi, 08.07.2010 08:34
    :)

    foarte tare, numa motociglistii inraiti sa aiba grija cum umbla pe strada cu ele sa nu se trezeasca pe o capota de masina